رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است

طراحی اغراق آمیز رنو 5 EV کانسپت تولیدی از مدل اصلی 1972 با شکل هاچ بک، امضای چراغ عقب و خط پنجره الهام گرفته شده است.

این برند فرانسوی بین سال‌های 2017 تا 2020 تنها 132 نمونه فروخت – زم، که این مدل را متوقف کرد – برنامه‌های خود را برای ارائه یک به‌روزرس، میان‌سال Down Under کنار گذاشت.

موتور سنکرون با روتور زخمی – و عدم وجود مواد خاکی کمیاب – همانطور که از نامش پیداست 100 کیلووات نیرو تولید خواهد کرد.

با این حال، مشخص است که باتری دارای ،یب شیمیایی نیکل-منگنز-کبالت (NMC) خواهد بود و پلت فرم CMF-BEV طبق آزمایش WLTP تا 400 کیلومتر برد را ارائه می دهد.

«با چنین تعداد محدودی، ارائه به دفتر مرکزی دشوار است – به خصوص زم، که بیش از 10000 واحد در ماه می فروشند. [overseas]چارلی ک،سین، مدیر ارشد محصول رنو استرالیا در آن زمان گفت.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/renault-australia-interested-in-retro-electric-hatchback

رنو استرالیا می گوید که علاقه مند به فروش است برقی 5 هاچ بک، اما راه اندازی محلی برای EV کامپکت هنوز تایید نشده است.

«اگر با فرمان راست بسازند آن را می گیریم، دستمان با،ت. سپس، آیا آنها سرمایه گذاری اضافی برای مهندسی ماشین انجام می دهند [Australian Design Rules] در استرالیا؟” گلن سیلی، رئیس رنو استرالیا گفت.

اگر توسط دفتر مرکزی تایید شود، ممکن است تا سال 2025 راه اندازی نشود. قرار است در سال 2024 در فرانسه وارد تولید شود، پس از اینکه برای اولین بار به صورت مفهومی در سال 2021 معرفی شد.

  • رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است
    رنو 5 مفهومی

پلتفرم CMF-BEV با پلتفرم CMF-B که زیربنای رنو کپچر و نیسان جوک است، اشتراک دارد و وعده کاهش قیمت خودروهای برقی جدید را تا یک سوم می دهد.

  • رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است
واقعیت این است که مثلاً مهندسی آن ماشین برای استرالیا برای شما سه میلیون یورو هزینه دارد یا آن را برای مشخصات دیگری برای آن ماشین در اروپا ،ج کنید که بازدهی بهتری به آنها بدهد، بنابراین در مورد تخصیص منابع نهایی است.

انقلاب یکپارچهسازی با سیستمعامل رنو با 5 پیش رو به پایان نمی رسد. عرضه الکتریکی این برند شامل یک SUV الهام گرفته از رنو 4 خواهد بود که با کانسپت 4Ever Trophy 2022 پیش نمایش داده شده است.

نسخه تولیدی این تا سال 2025 قرار است.

  • رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است
    رنو زوئی

این موتور الکتریکی جدید به نام “ePT-100kW”، مربوط به موتور ePT-160kW از بزرگتر Megane E-Tech Electric، با موتور 200 کیلوواتی که قرار است در اوا، دهه تولید شود، استفاده خواهد کرد.

رنو هنوز جزئیاتی از اندازه باتری 5 هاچ بک برقی و محدوده ادعایی هنوز تایید نکرده است.

رنو پیش از این یک هاچ بک الکتریکی کوچک را با Zoe در استرالیا عرضه کرده بود، اما در تضاد کامل با عملکرد بسیار قوی تر آن در اروپا بود.

هر دوی این خودروهای برقی آینده (EVs) با نیسان میکرا حبابی و زیبا به نظر می‌رسند و آلپاین رنو 5 EV دارای بال عقب بزرگ و نورافکن‌های رالی در جلو هستند.

در زیر پوست، می د،م که رنو 5 از پلت فرم الکتریکی CMF-BEV اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده خواهد کرد.

یک خودروی شهری برقی جدید نیسان میکرا نیز همانند نسخه آلپاین با عملکرد بالا، بر روی پلتفرم زیر رنو 5 ساخته خواهد شد.

  • رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است
    Alpine EV آینده
  • رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است
    نیسان میکرا
  • رنو استرالیا علاقه مند به هاچ بک برقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است
    مفهومی Renault 4Ever Trophy