به گزارش وبسایت تجاری، این چهار مرد در جریان رقابتهای بزرگ F1 ژاپن در سوزوکا در روزهای شنبه و یکشنبه درگیر مذاکره بودند. روز دوشنبه همه آنها به پروازهای یوکوهاما رفتند تا به بحث در مقر نیسان ادامه دهند.
رنو مگان E-Tech Electric
بیشتر: کدام برند مالک کدام است و چگونه به اینجا رسیدیم؟ بیشتر: رنو ممکن است سهام نیسان را کاهش دهد و به مشاغل EV و ICE ت،یم شود
گزارش ها حاکی از آن است که دستگیری گون به دلیل ناهنجاری های مالی در سال 2018 به دلیل تمایل برخی از شرکت ها برای توقف هرگونه ادغام احتمالی انجام شده است.
جیلی و رنو قراردادهای متعددی را در سال گذشته منعقد کردهاند که باعث میشود این خودروساز چینی خودروهایی را برای رنو در چین طراحی و تولید کند و همچنین 34 درصد از سهام بخش سابق رنو سامسونگ موتورز را تصاحب کند.
هیچ یک از این دو شرکت جزئیات این گزارش را تایید نکرده اند، اما آنها یک شبه بی،ه مش،ی منتشر ،د و گفتند که در آ، هفته “بحث های قابل اعتماد” داشتند.
بنا به گزارش ها، بسیاری از اعضای مدیریت ارشد نیسان از این بیم داشتند که گون قصد دارد با ایجاد یک ادغام تمام عیار، روابط را فراتر از اتحاد موجود پیش ببرد. در مورد کنترل رنو بر نیسان نیز نارضایتی وجود داشت، به خصوص که این خودروساز ژاپنی اکنون سودآورتر و موفق تر از همتای فرانسوی خود شده بود.
نیسان و رنو بیان ،د که بحثهایشان شامل «ابتکارات مش، استراتژیک در سراسر بازارها، محصولات و فناوریها» و همچنین «توجه نیسان برای سرمایهگذاری در نهاد جدید رنو EV» است.
علاوه بر این، رنو همچنین ممکن است بهطور داوطلبانه حق رای خود را فوراً به 15 درصد محدود کند. در مقابل، نیسان میتواند در بخش خودروهای برقی رنو که به زودی تأسیس میشود، سرمایهگذاری کند و این گزارش نشان میدهد که نیسان ممکن است تا 15 درصد از واحد مستقر در فرانسه را در اختیار داشته باشد.
نیسان آریا EV
تحت رهبری کارلوس گوسن، منصوب رنو، نیسان سایز خود را کاهش داد، خطوط مدل را کاهش داد، یک اتحاد رسمی با سهامداران کنترل خود ایجاد کرد و به سودآوری بازگشت.
رنو می تواند سهام خود را کاهش دهد نیسان به ،وان بخشی از برنامه های خود برای ت،یم خود به شرکت های جداگانه الکتریکی و موتورهای احتراق داخلی.
رنو برای به حدا،ر رساندن بازدهی خود، اکنون سهام خود را نمی فروشد، زیرا بازار در روند نزولی قرار دارد، و همچنین فروش در یک مرحله انجام نخواهد شد. در عوض، سهامی که رنو در نظر دارد بفروشد، میتواند برای فروش تدریجی در تاریخ بعدی مورد اعتماد قرار گیرد.
در آ، هفته، لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو، و فرانسوا پرووست، رئیس توسعه و مشارکت های بین المللی رنو، با ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان و آشو، گوپتا، مدیر عامل نیسان، «بحث های ماراتنی» داشتند.
همچنین انتظار می رود رنو با قو،نی موافقت کند که از فروش سهام خود به یک رقیب یا یک سرمایه گذار فعال جلوگیری می کند. همچنین ممکن است به نیسان نسبت به هر سهمی که توسط رنو فروخته می شود، حق اول امتناع داده شود.
اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی کنونی تاریخچه خود را به اوا، دهه 1990 بازمیگرداند، زم، که رنو تقریباً 36 درصد از نیسان را ،یداری کرد، سهامی که بعداً به 44 درصد افزایش یافت.
در حالی که جزئیات هنوز در حال بررسی است، طبق گزارشات، رنو سهام خود را در نیسان از 44 درصد امروز به 15 درصد کاهش می دهد، که مطابق با سهام نیسان در رنو است.
نیسان در آن زمان در پی اقتصاد حبابی ژاپن در جوهر قرمز غوطه ور بود و طیف وسیعی از وسایل نقلیه داشت که به طور کلی می توان آنها را کمی بی مزه توصیف کرد.
در نهایت، این دو شرکت همچنین گفتند که به دنبال بهبود ساختاری برای اطمینان از عملکرد و حاکمیت پایدار اتحاد هستند، شاید اشاره ای به تغییر در سهام آنها و نحوه تعامل دو خودروساز داشته باشد.
نیسان بلوبرد 1996
طبق گزارشها، نکات مهم شامل تمایل رنو برای فروش فنآوری پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیب، خود به Aurobay است که یک سرمایهگذاری مش، پیشرانه بین ولوو و مادرش جیلی است.
پس از دستگیری دیدنی گون، و متعاقب آن فرار شایسته هالیوود در جعبه ابزاری که در یک جت شخصی بارگذاری شده بود، اتحاد بدون رهبر دیرینه خود برای مسیریابی تلاش کرد و رنو و نیسان هر دو مدیران عامل پس از غسن خود را برکنار ،د.
اولین بار در ماه آوریل در مورد این اقدام بالقوه شنیدیم. اکنون بلومبرگ میگوید که بحثهای بین دو شرکت به سرعت بالا رفته است.
با گذشت زمان، G،sn مدیرعامل هر دو شرکت شد و اشتراک پلتفرم بین این دو شرکت به آنها مقیاسی داد تا بتوانند با شرکت هایی مانند فول، واگن و تویوتا مق، کنند.