در زیر پوست، احتمالاً خودروی برقی ارزان قیمت رنو بر روی پلت فرم CMF-BEV سوار خواهد شد.
صحبت ، در رویداد آینده اتومبیل فایننشال تایمز، همانطور که توسط گزارش شده است اتوموبیلرئیس گروه رنو، لوکا دی میو، گفت که یک خودروی الکتریکی زیر 20000 پوندی (حدود 35000 دلار) کلیدی برای فعال ، دموکراتیزه ، خودروهای برقی است که به طور بالقوه باعث افزایش حجم می شود.
پلت فرم CMF-BEV برای خودروهای سایز پولو فول، واگن (بخش B یا سبک) طراحی شده است و وعده کاهش یک سوم قیمت خودروهای الکتریکی جدید را می دهد.
مدیر اجرایی ایتالیایی به خودروهای ژاپنی kei به ،وان منبع الهام برای آنچه که ممکن است محدوده الکتریکی رنو را باز کند، اشاره کرد.
این مدیر اجرایی قبلاً شانس رسیدن خودروهای برقی به قیمت برابر با بنزینهای خود را زیر سوال برده بود، اما اذعان داشت که باید تولیدکنندگان در تلاش برای کاهش آلایندههای خودرو، انرژی الکتریکی را در دسترستر قرار دهند.
او در این مراسم گفت: “من ایده ترجمه به زبان اروپایی مفهوم خودروهای کی در ژاپن را بسیار دوست دارم.”
فول، واگن تنها غول اروپایی نیست که روی یک خودروی برقی شهری کار میکند که به ضررش نخواهد بود.
او گفت: «و من فکر میکنم که توانایی تولید یک خودروی بخش D یا A، با تاثیر کم، احتمالاً یکی از راهحلهایی است که صنعت اروپا میتواند به ارمغان بیاورد.»
“بنابراین من فکر میکنم که در چنین مفهومی مقداری هوشمندی وجود دارد، زیرا این فقط یک موضوع محصول نیست. این یک مقررات محصول به اضافه است [issue] برای فعال ، تحرک انس، کارآمد و کم تأثیر.»
آقای دی میو گفت خودروسازان اروپایی “کاملاً آگاه هستند که ما نیز باید راه حل هایی برای مشکلات بیاوریم. [from] کیفیت هوا تا کربن زدایی».
این ماشینهای شهری جعبهای طراحی شدهاند تا قو،ن سختگیرانهای را درباره اندازه و توان ،وجیشان رعایت کنند، اما در اشکال و اندازهها – از ماشینهای اسپورت گرفته تا ماشینهای آتشنش،- وجود دارند.
برد در چرخه تست سخت WLTP در پلت فرم جدید به 400 کیلومتر می رسد.
رنو چگونه توانسته پلتفرم را اینقدر ارزان کند؟ این پلتفرم با پلتفرم CMF-B که زیربنای کراس اوورهای رنو کپچر و نیسان جوک است، مش، است و از بسته باتری جدید نیکل-کبالت- منگنز استفاده خواهد کرد.
این پلتفرم تحت رنو 5 رترو که در سال 2021 پیش نمایش شده بود، معرفی خواهد شد.