این پویایی در کوتاهمدت ادامه خواهد داشت و تحت تأثیر رمپ مداوم شیفت دوم تولید ما است، اما همانطور که قبلاً تجربه کردهایم، انتظار داریم که بر اساس هر خودرو بهبود یابد زیرا حجم تولید سریعتر از آینده افزایش مییابد. هزینه های نیروی کار و سربار افزایش می یابد.»
بیشتر: ریویان بابت افزایش قیمت عذرخواهی میکند، به قیمتهای پیشسفارش موجود احترام میگذارد
از آنجایی که ما خودروهایی را با حجم کم در خطوط تولید طراحی شده برای حجم بالاتر تولید می کنیم، سود ناخالص منفی مربوط به نیروی کار، استهلاک و هزینه های سربار را تجربه کرده ایم و خواهیم داشت.
برند پیکاپ الکتریکی و شاسیبلند Rivian در سهماهه سوم با افزایش تولید 1.7 میلیارد دلار ضرر خالص داشته است، اما میگوید که توسط یک بانک سفارش در آمریکای شمالی با مجموع 114000 خودرو افزایش یافته است.
،اوین آ،ین گزارش سرمایهگذار خود نشان میدهند که این استارتآپ در سهماهه سوم 7363 وسیله نقلیه تولید کرده است که 67 درصد افزایش یافته است، و مجموع تولید در ایلینوی از زمان آغاز به کار را به 15000 خودرو رسانده است. فروش سه ماهه سوم 536 میلیون دلار (810 میلیون دلار) درآمد ایجاد کرد.
این 114000 پیشسفارش R1 جدا از 100000 سفارش اولیه ون برقی است که توسط آمازون ارائه شده است.
سهام ریوین در پایان روز گذشته به 32.96 دلار (49.85 دلار A49) رسید که از 172 دلار (266 دلار A266 دلار) در اوج خود در 16 نوامبر 2021 کاهش یافت.
بیشتر: مدیرعامل Rivian قصد دارد در سال 2030 یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی بسازد
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/rivian-loses-2-6b-in-q3-promises-،uction-jump-in-q4
ما اخیراً دومین تغییر تولید خود را آغاز کرده ایم و همچنان بر افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضای قوی برای محصولاتمان متمرکز هستیم. همانطور که ما در این شرایط اقتصادی نامطمئن گذر می کنیم، از تقاضای شدید برای محصولات خود دلگرم می شویم، همانطور که از پیش سفارش های عقب افتاده ما نشان می دهد.
اما همچنان به ضرر خود ادامه می دهد، با زیان عملیاتی در حدود 1.7 میلیارد دلار در طول سه ماهه، زیان سال تا امروز را به 5.06 میلیارد دلار (7.6 میلیارد دلار آمریکا) رساند – که درآمدهای حاصل از تحویل را در مقابل هزینه درآمدهای مذکور، تحقیق و توسعه و مدیریت جبران می کند. .
این شرکت افزود: “در طول سه ماهه، هزینه مواد ما تحت تاثیر فشارهای تورمی بود، که معتقدیم در آینده نزدیک بر حاشیه ناخالص ما تاثیر خواهد گذاشت.”
در این بی،ه آمده است: “ما انتظار داریم که پلتفرم R2 یک فرصت بازار جه، را برای Rivian باز کند و از کار توسعه اولیه که در حال انجام است هیجان زده هستیم.”
ریوان گفت که 452 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه (684 میلیون دلار) هزینه کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش یافته است. این سه ماهه را با 13.8 میلیارد دلار (20.9 میلیارد دلار) نقد به پایان رساند که به آن پول کافی برای تأمین مالی عملیات خود تا سال 2025 می دهد.
این شرکت همچنین راه اندازی پلت فرم کوچکتر R2 خود را که برای پشتیب، از وسایل نقلیه اضافی طراحی شده بود تا سال 2026، از سال 2025، تحت فشار قرار داد.
هدف تولید سالانه 25000 واحد اخیراً توسط مدیریت تأیید شد که نشان دهنده افزایش در سه ماهه چهارم است.
ما همچنان به توانایی خود در تأمین مالی عملیات با پول نقد تا سال 2025، بدون در نظر گرفتن تأثیر سرمایه گذاری در سرمایه گذاری مش، با مرسدس بنز، اطمینان داریم.»