دومی روی پلت فرم اختصاصی خود سوار می شود و در حال حاضر به طور انحصاری برای آمازون، یکی از بزرگترین سهامداران این خودروساز، تولید می شود. این غول ،ده فروشی آنلاین یک سفارش ثابت برای 100000 دستگاه ون ریوین دارد.
بر اساس برنامه اعلام شده در اوایل سپتامبر سال جاری، سرمایه گذاری مش، ریوین و مرسدس بنز قرار بود از یک کارخانه مرسدس بنز در اروپای مرکزی/شرقی برای تولید ون های برقی بر اساس پلت فرم مرسدس بنز VAN.EA استفاده کند. ، بعدها، نسل دوم معماری ون سبک Rivian.
در نتیجه اعلام امروز، کارخانه موتور و باتری مرسدس بنز در Jawor، لهستان، در نزدیکی مرز آلمان و چک، به چهارمین مرکز تولید خودرو برای بخش وانت این خودروساز تبدیل خواهد شد و نسل بعدی ون Sprinter را خواهد ساخت.
Rivian نامه جداگانه ای به سهامداران ارسال کرد که در آن توقف برنامه های ون اروپایی خود را تایید کرد.
مرسدس بنز در بی،های در شبانهروز اعلام کرد که برنامه تولید مش، ونهای تمام الکتریکی بزرگ به دلیل اولویتبندی مجدد پروژهها توسط ریوین متوقف شده است.
سرمایه گذاری مش، بین ریویان و مرسدس بنز سریعتر از یک تکه یخ در یک فنجان چای گرم آب می شود.
در حال حاضر Rivian سه وسیله نقلیه تولید می کند: وانت R1T، کراس اوور R1S مرتبط، و ون EDV 700.
RJ Scaringe، بنیانگذار و مدیر عامل Rivian در این نامه گفت: «در این برهه از زمان، ما بر این باوریم که تمرکز بر تجارت مصرفکننده و همچنین تجارت تجاری موجود، جذابترین فرصتهای کوتاهمدت برای به حدا،ر رساندن ارزش ریویان است. .
انتظار می رود امسال فقط 25000 ریویان ساخته شود که کمتر از نیمی از پیش بینی اولیه آن است. به این ترتیب، Rivian با جوهر قرمز شنا میکند، با ضرر خالص 1.7 میلیارد دلاری (2.5 میلیارد دلار) در سه ماهه سوم.
به لطف کمبود جه، نیمه هادی و سایر مشکلات زنجیره تامین، ریوین برای برآورده ، دفترچه سفارش خود برای R1T و R1S که به گفته این شرکت برای بیش از 100000 وسیله نقلیه اجرا می شود، تلاش کرده است.
همه این وسایل نقلیه در کارخانه Rivian در نرمال، ایلینوی تولید می شوند. این کارخانه، در حدود 200 کیلومتری خارج از شیکاگو، قبلاً متعلق به میتسوبیشی موتورز بود و وسایل نقلیه برای میتسوبیشی، کرایس، و دوج و برندهای منقرض شده ایگل و پلیموث تولید می کرد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/rivian-and-mercedes-benz-put-van-partner،p-on-،ld