مدلهای هیب، هوشمند گرند ویتارا مجهز به AVAS اکنون 500 روپیه قیمت دارند. 4000 بیشتر از قبل قیمت تمام مدل های هیب، ملایم Smart Hybrid به همین صورت باقی می ماند. فقط نسخههای هیب، هوشمند از فناوری AVAS بهره میبرند و ماروتی سوزوکی به این موضوع اشاره نکرده است که آیا دارندگان گرند ویتارا میتوانند به صورت یکپارچه با این فناوری مطابقت داشته باشند یا خیر.
Maruti Grand Vitara AVAS Tech راه اندازی شد – بیپ بیپ، عابران پیاده!
به گفته ماروتی سوزوکی، AVAS مانند یک بلندگوی خارجی کار می کند. این صداهای هشدار سطح پایین و فرکانس پایین را منتشر می کند که برای عابران پیاده و سایر رانندگان در فاصله 5 فوتی قابل شنیدن است. این تقریباً برای QRTV ها ضروری است و مطابق با استاندارد AIS 173 است.
بنابراین، AIS 173 (استاندارد صنعت خودرو) اشاره می کند که QRTV (وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای آرام) باید مجهز به نوعی سیستم هشدار برای عابران پیاده و سایر رانندگان باشد. AVAS روش ماروتی سوزوکی برای پیاده سازی سیستم هشدار عابر پیاده است. گراند ویتارا اولین وسیله نقلیه در هند است که از این ویژگی برخوردار است.
AVAS Engaged: Grand Vitara برای ایمنی به آکورد من،ی می زند – چگونه کار می کند؟
همین سکوت بر کاربران جاده و عابران پیاده نیز تأثیر می گذارد. به دلیل عدم صدای موتور، عابران پیاده در هنگام استفاده از جاده ها نسبت به قبل از ظهور خودروهای برقی هوشیاری کمتری دارند.
طبق AIS 173، همه QRTV ها هنگام کار در حالت برقی خالص به نوعی سیستم هشدار عابر پیاده نیاز دارند. هر وسیله نقلیه ای که دارای موتور الکتریکی یا موتور ژنراتور باشد، در دسته QRTV قرار می گیرد. مشابه گراند ویتارا هیب، هوشمند، خودروهای پیل سوختی هیدروژنی، BEVها و PHEVها نیز باید از استاندارد AIS 173 پیروی کنند.