سری 105 یک لندکروز منحصر به فرد است که نمی دانستید وجود دارد
سری 105 یک مدل منحصر به فرد است که به دلیل و بازار خاصی تولید شده است. این خودرویی است که قابلیت اطمینان، دوام و قابلیت بی نظیری را ارائه می دهد. چشمگیرترین واقعیت این است که میتواند تمام این ویژگیها را با راحتی ،یب کند – شاهکاری که تعداد کمی از 4WD ها موفق به دستیابی به آن میشوند.
برای مقایسه، بیایید به موتورهای ارائه شده در سری 100 بپردازیم. آنها دو تا از بهترین موتورهایی بودند که تویوتا تا به حال ساخته است – دیزل 1HD-FTE و بنزین 2UZ FE. دیزل 204 ، بخار و 430 نیوتن متر (317 پوند فوت) گشتاور ارائه می کرد که چندان چشمگیر نیست. با این حال، چیزی که این موتور را بسیار دوستداشتنی کرده بود این بود که به راحتی میتوان آن را تنظیم کرد. همچنین، درست مانند تمام موتورهای لندکروزر، قابلیت اطمینان بی نظیری را ارائه می دهد.
با تنها 129 ، بخار، دیزل غیر توربو کند بود، و بنزین هم کند و هم تشنه بود – این باعث شد که 105 برای کشورهای جهان غرب بسیار کمتر جذاب باشد. با این حال، این ابزار کمهزینه عالی برای سازمانهایی مانند سازمان ملل یا افرادی بود که میخواستند قارههایی مانند استرالیا و آفریقا را کشف کنند.
ایالات متحده ممکن است هرگز این مدل را دریافت نکرده باشد، اما اکنون به سن 25 سالگی نزدیک شده است. بنابراین، به زودی می توان آن را وارد کرد. بنابراین، اگر پول دارید و یکی از منحصربفردترین 4×4 های کشور را می پسندید، واردات یکی از آن ها ممکن است ایده خوبی باشد.
هنگامی که صحبت از چهار چرخ متحرک به میان می آید، بازار ایالات متحده بیشتر از آنهایی استقبال می کند که لو، ارائه می دهند. با این حال، بازار پررونق تردد روی زمین و آفرود، بازاری را برای گزینه های ساده تر و ناهموارتر معرفی کرده است.
بنابراین همانطور که می د،د تفاوت موتور بین سری 100 و 105 قابل توجه بود. همه موتورها عالی بودند، اما موتورهای مورد استفاده در 100 بسیار پیشرفته تر بودند.
چرا 105 در ایالات متحده مشهور می شود؟
تویوتا گوش داد و سری 105 را ارائه کرد – لندکروزری که 100 سطح راحتی و دوام و قابلیت سری 80 را ارائه می کرد. راهی که آنها به این هدف دست یافتند با قرار دادن یک شاسی سری 80 در زیر بدنه سری 100 بود – بهترین از هر دو جهان، درست است؟ خوب، نه.
105 یک 100 کم هزینه بود به جای 80 ارتقا یافته
2UZ-FE 235 ، بخار و 420 نیوتن متر (310 پوند فوت) تولید کرد که باز هم زیاد به نظر نمی رسد، اما به طور گسترده به ،وان یکی از قابل اعتمادترین موتورهای تولید شده با نمونه هایی که بیش از یک میلیون مایل دوام آورده اند در نظر گرفته می شود. .
علاوه بر این، ایالات متحده دارای یک صحنه تغییرات بزرگ است. بسیاری از متخصصان لندکروز این خودروها را عمدتاً با استفاده از موتورهای LS در آنها بازیابی و اصلاح میکنند و 105 یکی از خودروهای مورد علاقه بود.
طرفداران لندکروز از سری 100 ناامید شدند
با این حال، ایراد بزرگ این بود که 105 یا با دیزل غیر توربو 1HZ یا با بنزینی 1FZ-FE ارائه می شد – همان موتور موجود در لندکروزرهای سری 80 ایالات متحده.
محورهای مستحکم جلو و عقب 105 میتوانست پایهای عالی برای ساخت را فراهم کند. این وسیله نقلیه ای است که می تواند راحتی زیادی در جاده ارائه دهد و در عین حال توانایی های خارج از جاده ای را نیز ارائه می دهد که تعداد کمی از وسایل نقلیه می توانند با آن برابری کنند.
شکی نیست که لندکروزر سری 100 خودروی همه جانبه بهتری نسبت به سری 80 است. راحت تر، قدرتمندتر و ایمن تر بود. با این حال، معرفی سیستم تعلیق جلو مستقل، سختگیران لندکروزر را ناامید کرد، زیرا به این م،ی بود که خودروی جدید هرگز نمیتواند به اندازه سری 80 با محور جامد افسانهای توانمند باشد.
105 بیشتر یک سری 100 کم هزینه بود تا یک سری 80 ارتقا یافته. این بدان م،ی بود که در داخل، بسیار ساده تر بود و بسیاری از امکانات رفاهی و تجملاتی سری 100 معمولی را نداشت. برای بسیاری، این یک مشکل نبود – در واقع، مثبت بود.