ما در زمان هایی زندگی می کنیم که بهره وری سوخت و مقرون به صرفه بودن اولویت های فزاینده ای هستند. اولی به دلیل تغییرات آب و هوایی و دومی به دلیل وضعیت متز،ل اقتصادی.
با این حال، تقاضا برای ارزانترین و کوچکترین خودروهای بازار در دهه گذشته کاهش یافته است، زیرا ،یداران به سمت شاسیبلندهای بالاتر رفتهاند.
این به ،ه خود باعث شده است که برندها کوچکترین و ارزان ترین خودروهای خود را با نرخ گره ای متوقف کنند و تعداد خودروهای Micro و Light در فروش از 38 مدل در سال 2013 به 16 مدل در پایان سال 2022 کاهش یافته است.
بر این اساس، این فقدان خودروهای دست دوم با حدا،ر قیمت مقرون به صرفه، بدون شک فشار قیمتی رو به افزایشی بر خودروهای دست دوم وارد کرده است، زیرا ،یدار، که بودجه کمی دارند، خودروهای دست دوم را انتخاب می کنند.
ما ارقام فروش را از سال 2013 تاکنون بررسی کردهایم و تغییرات را در ک،های Micro و Light Car، همانطور که توسط پایگاه داده آمار صنعت VFACTS تعریف شده است، ترسیم کردهایم.
ما این دو ک، را با هم ،یب کردهایم زیرا، صادقانه بگویم، برای یک مشتری معمولی تقریباً ی،ان هستند. کیا پیکانتو (میکرو) و تویوتا یاریس (سبک) تفاوت چند، با یکدیگر ندارند.
همانطور که ج، نشان می دهد، در سال 2013، خودروهای میکرو و سبک 136300 فروش را به خود اختصاص دادند که معادل 12 درصد از سهم کلی بازار خودروهای جدید استرالیا است.
از آن زمان تاکنون فروش و سهم بازار به طور پیوسته به شکل خطی کاهش یافته است و در اوج شیوع کووید (کمتر از یک سوم آمار سال 2013) به پایین ترین حد خود رسیده است.
حتی با در نظر گرفتن رالی کوچک از آن زمان، در پایان سال 2022، فروش و سهم بازار خودروهای میکرو و سبک به سختی یک سوم از آمار سال 2013 بود.
یکی از دلایل اصلی این امر فراتر از تغییر احساسات مصرفکننده – و تا همین اوا، نرخهای بهره پایین – فشار بر برندهای خودرو برای جا دادن بیشتر و بیشتر ویژگیهای کمک راننده و لو، حتی در ارزانترین خودروها بوده و در نتیجه قیمت را با نرخ بیشتری افزایش میدهد. نسبت به رشد دستمزد
از آنجایی که این بخش ها بسیار به هزینه حساس هستند، که آسیب می رساند. همچنین به این م،ی است که ،یداران ممکن است گلوله را گاز بگیرند و آن وسیله نقلیه بزرگتر را ب،ند زیرا تفاوت هزینه در یک دوره پرداخت واقعاً زیاد نیست.
همبستگی و علیت همیشه همسو نیستند، اما در نظر بگیرید: در سال 2013، بخش شاسی بلندهای کوچک 6.6 درصد سهم بازار را از لیست 20 مدل داشت. تا سال 2022، این بازار (اکنون به شاسی بلندهای سبک و شاسی بلندهای کوچک ت،یم می شود) از مجموع 44 مدل، 18.2 درصد سهم را به خود اختصاص داد.
بنابراین در بازه زم، که سهم خودروهای میکرو/سبک به یک سوم اندازه اصلی خود کاهش یافت، سهم بازار شاسیبلندهای سبک/کوچک سه برابر شد و انتخاب مدلها بیش از دو برابر شد.
پرفروش ترین خودروهای میکرو 2013-22
- کیا پیکانتو: 31,566 (2016-22)
- میتسوبیشی میراژ: 29,740 (2013-22)
- فیات 500: 12,705 (2013-22)
- نیسان میکرا: 9513 (2013-17)
- هولدن اسپارک: 8203 (2013-19)
پرفروش ترین خودروهای سبک 2013-22
- مزدا 2: 102,589 (2013-22)
- تویوتا یاریس: 95,298 (2013-22)
- هیوندای ا،نت: 86,390 (2013-20)
- سوزوکی سویفت: 74,305 (2013-22)
- به ریو: 67,256 (2013-22)
- فول، واگن پولو: 59,174 (2013-22)
- هوندا جاز: 55,028 (2013-21)
- MG 3: 41,733 (2017-22)
- هولدن بارینا: 40,034 (2013-19)
- هیوندای i20: 39,865 (2013-15, 2021-22)
فروش خودروهای میکرو و سبک – یک دهه کاهش
فروش خودروهای میکرو و سبک، سهم و انتخاب پیگیری شد
سال | حراجی | اشتراک گذاری ٪ | مدل ها |
---|---|---|---|
2022 | 50,446 | 4.7 | 16 |
2021 | 55,260 | 5.3 | 19 |
2020 | 43,527 | 4.7 | 21 |
2019 | 69,560 | 6.5 | 24 |
2018 | 84531 | 7.4 | 27 |
2017 | 91,391 | 7.7 | 29 |
2016 | 105,228 | 9 | 29 |
2015 | 122671 | 10.6 | 35 |
2014 | 124,374 | 11.2 | 39 |
2013 | 136300 | 12.0 | 38 |
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/sales-collapse-tracked-where-did-all-the-cheap-small-cars-go