سوبارو برخلاف بسیاری از رقبای خود عجله ای برای ادغام سنسورهای LiDAR در سیستم های ایمنی خود ندارد.
سوبارو اخیرا اعلام کرده است که بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه مجهز به سیستم کمک راننده EyeSight خود را در سراسر جهان فروخته است.
این فناوری جدید بر روی سیستم دوربین استریو نصب شده روی شیشه جلو ساخته شده است که به “تشخیص، به حداقل رساندن یا حتی جلوگیری از برخورد” کمک می کند، و از جمله ویژگی های دیگر، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار را دارد.
در طول سالها، سیستم ایمنی ویژگیهای بیشتری به دست آورده است و اخیراً یک دوربین استریو جدید در بازارهای دیگر به دست آورده است که دارای سومین دوربین با زاویه باز در مقیاس خا،تری برای میدان دید بهتر است.
این سیستم EyeSightX دارای یک دوربین استریو جدید با چهار رادار در سپرهای جلو و عقب است که امکان “عملکردهای گسترده” مانند رانندگی خودکار در ترافیک شلوغ، کمک تغییر خط و کنترل سرعت را قبل از ورود به پیچ در جاده فراهم می کند.
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قبلاً نیز نظر مشابهی را به اشتراک گذاشته بود، و معتقد بود که نیازی به هیچ چیز دیگری به جز دوربین نیست، زم، که انسان ها می توانند بدون نیاز به چیزی غیر از چشم خود رانندگی کنند.
معاون مدیر آزمایشگاه سوبارو، تورو سایتو گفت اخبار خودرو جفت ، هوش مصنوعی با دوربینهای استریو مؤثرتر از LiDAR است، زیرا این دو دوربین میتوانند اشیاء را از زوایای مختلف مثلثی کنند و تصاویر سه بعدی بهتری ایجاد کنند.
سوبارو برای اولین بار سیستم کمک راننده EyeSight خود را در سال 2008 در ژاپن معرفی کرد و استرالیا برای اولین بار آن را در مدل های لیبرتی و Outback در سال 2012 دریافت کرد.
به گفته این خودروساز، مدل های مجهز به EyeSight نیز در حال حاضر 91 درصد از فروش جه، آن را تشکیل می دهند.
در این مرحله مشخص نیست که چه زم، هر یک از این سیستم های به روز شده EyeSight در استرالیا معرفی می شوند.
از آن زمان به هر مدل سوبارو موجود در استرالیا، به غیر از برخی از انواع BRZ و WRX که به صورت دستی مجهز شدهاند، این مدل به چشم میخورد.
بر اساس گزارشها، هوش مصنوعی تشخیص رایانه را در سناریوهایی که به سختی قابل مشاهده هستند، مانند زم، که نشانگرهای جاده در برف پوشانده شدهاند، بهبود میبخشد.
بیشتر: سیستمهای کمک راننده پیشرفته: دوربینها یا ،یب سنسور؟
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/subaru-laun،g-ai-based-eyesight-system-from-2025-report
آقای سایتو گفت: «استفاده از دوربین استریو مزیت بزرگی در ارتباط با هوش مصنوعی دارد.
«سایر خودروسازان رویکرد چند راه حلی را دنبال می کنند و از رادارها، دوربین های تک چشمی و LiDAR استفاده می کنند. اما دوربین استریو قادر به انجام کارهایی است که این سه فناوری می توانند به صورت جداگانه انجام دهند.
سوبارو در حال توسعه نسخه جدیدی از آن است بینایی بر اساس گزارش های خارج از کشور، سیستم کمک راننده با استفاده از هوش مصنوعی (AI) که قرار است از سال 2025 معرفی شود.
نسخههای آینده سیستم کمک راننده EyeSight با بهروزرس،های هوایی سازگار خواهند بود، اگرچه سوبارو ج، زم، را برای زمان شروع آن اعلام نکرده است.
مطابق با اخبار خودرو، خودروساز ژاپنی از هوش مصنوعی برای ارائه سطحی از رانندگی مستقل و کمک پارک خودکار استفاده خواهد کرد.
همچنین گزارش شده است که تا حدودی در مرکز توسعه هوش مصنوعی جدید سوبارو، آزمایشگاه سوبارو، که در آن مهندسان از یادگیری ماشینی برای ارائه ویژگیهای ایمنی باتری با سرعتی سریعتر استفاده میکنند، ایجاد خواهد شد.
سوبارو همچنین سیستم کمک راننده پیشرفته EyeSightX خود را در سال 2020 در ژاپن معرفی کرد.