سوزوکی S-Cross هیبریدی جدید با گیربکس AMT معرفی شد

در مقابل، مدل های هیب، ملایم S-Cross به دلیل پیشرانه 1.4 لیتری توربو بنزینی و مبدل گشتاور 6 سرعته، 9.5 ث،ه طول می کشد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسند. قدرت توربو عزیزم! در بریت،ا، S-Cross با 140 ولت هیب، 26749 پوند (تقریباً 21.87 میلیون روپیه) برای FWD و 31549 پوند (تقریباً 25.79 میلیون روپیه) برای مدل AWD قیمت دارد. قیمت ها 1750 پوند (تقریباً 1.47 میلیون روپیه) بالاتر از همتایان هیب، ملایم است.

سوزوکی مدعی است مصرف سوخت WLTP 5.2 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار CO2 118 گرم در کیلومتر با FWD Full Hybrid است. با AWD Full Hybrid، 5.8 لیتر در 100 کیلومتر و 132 گرم در کیلومتر انتشار CO2 داریم. با وجود داشتن برق در خانه، ارقام شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت در 12.7 ث،ه با طرح FWD و 13.5 ث،ه با طرح AWD نشان داده می شود.

این احتمال وجود دارد که S-Cross با سیستم هیب، 140 ولتی به دلیل مشارکت فناوری آنها، برق خود را از تویوتا دریافت کند. S-Cross با 140 ولت هیب، فقط یک AMT 6 سرعته دریافت می کند و به مشتریان خود پیشنهاد می دهد که بین گزینه های 2WD و 4WD حتی با این سیستم هیب، 140 ولتی جدید یکی را انتخاب کنند. راه اندازی برای سال 2023 برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل کمبود عرضه، به سال 2024 منتقل شد.

راندمان و عملکرد سوخت

این مدل جدید برای تقویت سبد سوزوکی به برادران هیب، ملایم خود می پیوندد. وقتی صحبت از نمونه کار سوزوکی شد، S-Cross زیر شاسی بلند ویتارا قرار دارد که از همان پیشرانه نیز بهره می برد. این یک واحد 4 سیلندر 1.5 لیتری است که با معماری هیب، 140 ولت جفت شده است.

S-Cross با 140 ولت هیب، تنها دارای AMT 6 سرعته است و به مشتریان خود پیشنهاد می دهد که بین گزینه های 2WD و 4WD حتی با این سیستم هیب، جدید یکی را انتخاب کنند.

S-Cross 2nd Gen
S-Cross New Gen

منبع


منبع: https://www.rushlane.com/new-suzuki-s-cross-hybrid-debuts-with-amt-gearbox-12452483.html

به نظر می رسد بسیار شبیه موتورهای K15 است که ما در انواع گراند ویتارا هوشمند هیب، (هیب، ملایم) داریم. در مقابل، هیب، هوشمند گرند ویتارا از تویوتا تهیه می شود. این یک موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری است که به یک باتری 177.6 ولتی لیتیوم یون و اینورتر متصل می شود.

ماروتی سوزوکی مدت زیادی است که در فضای شاسی بلندهای جمع و جور رقیب شمرده نشده است. آن‌ها با Brezza بر فضای SUV کوچک‌تر حکومت می‌،د، اما با S-Cross هرگز موفقیتی مشابه نداشتند. این موضوع اکنون تغییر کرده است زیرا گراند ویتارا سفارش های زیادی را دریافت می کند. با گرند ویتارا، ماروتی سوزوکی سرانجام S-Cross را که در هند عرضه شده بود، قطع کرد.

S-Cross با سیستم هیب، 140 ولت معرفی شد

اروپا، استرالیا و چند بازار دیگر نسل جدید S-Cross را دریافت ،د که نسبت به نسل اول رادیکال تر بود. این خودرو با یک پیشرانه هیب، ملایم همراه با سیستم AWD ارائه شد. کاری که سوزوکی در حال حاضر انجام داده است، ارائه همان پیشرانه هیب، کاملی است که با SUV ویتارا ارائه شد. این پیشرانه اکنون دارای AMT و AWD نیز می باشد.

این پیشرانه شامل یک باتری 140 ولت لیتیوم یون و اینورتر، یک موتور ژنراتور و حتی شامل باتری های 12 ولت لیتیوم یون و سرب اسید می باشد. 85 کیلووات (تقریبا 110 ، بخار) و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

S-Cross 2nd Gen
S-Cross New Gen