شایعات به وفور شنیده می شود سوپراسپرت جدید آلفارومئو با نام 6C شناخته می شود. با توجه به اینکه هر دو نسل 8C نام خود را به دلیل موتور هشت سیلندر زیر کاپوت به دست آورده اند، به نظر می رسد که 6C از نسخه ای از موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو توسعه یافته فراری از انواع Quadrifoglio استفاده کند. استلویو و جولیا
در GTAm یک اتوماتیک هشت سرعته تنها گزینه است، در حالی که زاگاتو به یک دستی شش سرعته مجهز شده است.
قرار است والد Stellantis تصمیم نهایی را در مورد تولید این ابرخودرو در ماه آوریل بگیرد. با توجه به آ،ین بررسیهای امروز، به نظر میرسد که این یک واقعیت انجام شده است، یا شاید ایمپاراتو تلاش میکند تا هیئت مدیره خودروساز را در جهت درست هدایت کند.
اگر این گزارشها درست باشد، این ابرخودروی جدید میتواند نقطه برجسته کار V6 توئین توربو باشد. این موتور توسعهیافته توسط فراری که در سال 2015 با سدان جولیا عرضه شد، با متعهد شدن آلفارومئو تا سال 2027 به یک برند فقط خودروهای برقی تبدیل شد.
اطلاعات کمی در مورد این خودرو وجود دارد، اگرچه احتمالاً می توان حدس زد که یک کوپه دو در باشد. تنها جزئیات طراحی که تاکنون فاش شده است، گرافیک چراغ عقب آن بوده است که در ویدئویی که در ژانویه سال جاری ارائه شد، به طور مختصر مشاهده شد.
در حال حاضر قدرتمندترین نسخه موتور 2.9 لیتری که در Giulia GTAm و Giulia SWB Zagato استفاده می شود، 402 کیلووات و حداقل 600 نیوتن متر گشتاور دارد.
ایمپاراتو به احتمال اینکه این ابرخودرو به جای پیشرانه الکتریکی از موتور احتراق داخلی استفاده کند اشاره کرد و گفت: «برای اتخاذ این نوع تصمیم در سال 2022 در گروهی مانند Stellantis، همه فکر میکنند که شما کاملاً دیوانه هستید».
ایمپاراتو به مجله گفت: «قبل از رونمایی از خودرو، این خودرو فروخته خواهد شد.
نسل فعلی جولیا در سال 2025 به تولید پایان میدهد و کراس اوور Stelvio قرار است تا غروب خورشید تا سال 2026 حرکت کند. هر دو خودرو با خودروهای برقی مبتنی بر معماری STLA Large که با دوج و جیپ مش، است جایگزین خواهند شد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/alfa-romeo-supercar-almost-sold-out-sight-unseen
ابرخودروی آینده آلفارومئوشایعه شده است که با نام 6C شناخته می شود، علیرغم اینکه هنوز رونمایی نشده است یا به طور رسمی توسط Stellantis، شرکت مادر این برند ایتالیایی تایید نشده است، در آستانه فروش است.
مدیرعامل گفت که تیم طراحی “به سهم ما در تاریخ آلفارومئو افتخار می کند”. او همچنین مدعی شد که خودروی جدید نمادین، فوقالعاده ،ی و در نگاه اول به،وان یک آلفارومئو قابل تشخیص خواهد بود، و همچنین «چیزی که میتوانم 8C را در موزه Arese کنار بگذارم».
در حالی که GTAm یک وسیله نقلیه متمرکز بر پیست است، طبق گزارش ها، سوپراسپرت جدید به گونه ای طراحی شده است که بتواند به ،وان یک راننده روزانه قابل استفاده باشد.
ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل آلفارومئو، به این موضوع گفت اتوموبیل این شرکت در حال حاضر شروع به گرفتن سپرده برای خودرو کرده است.
با فرض اینکه همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سوپراسپرت در اواسط سال و در تابستان شمالی رسماً در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.