شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند… اما سدان ها دوباره برمی گردند

کراس‌اوورهای کوپه آینده هستند، زیرا ،مت‌های عقب جعبه‌ای بزرگ به دنبال آیرودینامیک بهتر و راندمان بهتر بسته می‌شوند.

فکر کنید حدود 40 تا 60 درصد بازده خودرو به وسیله آیرودینامیک هدایت می شود. برای بهره مندی از این مزیت، لازم نیست سرعت 100 کیلومتر در ساعت انجام دهید. هر کششی در سرعت‌های نسبتاً پایین تأثیر دارد.»

  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    واگن اشکودا ،اق
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    اشکودا ،اق کوپه
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند

SUV های هالکینگ نژادی در حال مرگ هستند.

«این یک وسیله نقلیه الکتریکی است، نسبت های غیر سنتی دارد و به نظر من یک وسیله نقلیه زیبا طراحی شده است.

برای مثال، نمایه‌ای که در تسلا Y مشاهده می‌کنید، در مورد کارایی هوا است. سیمکو می‌گوید: «این موضوع بر مفهوم داشتن جعبه بزرگ در پشت خودرو تأثیر می‌گذارد.

با این حال، و علی‌رغم تغییر خودروهای شاسی‌بلند به کراس‌اوورهای کوپه، سیمکو نمی‌تواند در برابر وسوسه برجسته ، یک روند طراحی که به روزهای او با Commodore در Holden Design در Fishermans Bend برمی‌گردد، مقاومت کند.

این هیولا است. این ردپای بزرگتر است، با ظرفیت فرز و مدل سازی بیشتر. بیشتر در مورد فضا و محیط دلپذیرتر برای کار است.

«انجام کاری عمداً عجیب و غریب، فقط برای متفاوت بودن، کار بیهوده ای است. تفاوت به خاطر تفاوت تنها زم، ارزشمند است که به خوبی انجام شود و ارزش بیاورد.

سیمکو در مورد حرکت به سمت کراس اوورها مشتاق است، اما بر اهمیت طراحی خوب نیز تاکید کرد.

بسیاری از مدل‌های آینده در حال توسعه بخشی از فشار الکتریکی در جنرال موتورز هستند، و سیمکو گفت که پلتفرم اصلی یک خودروی برقی – اغلب با باتری «اسکیت‌برد» و بدنه در بالا – فرصت‌های جدیدی را باز می‌کند.

«قبلاً در اینجا (در ایالات متحده آمریکا) معیاری وجود داشت که یک جعبه تلویزیون بزرگ در پشت آن قرار بگیرد، اما این دیگر کارساز نیست. شما در مورد مشتریان تحقیق می کنید تا ببینید آیا آنها اصولی مانند فضای ذخیره سازی را با محدوده معاوضه می کنند یا خیر. این همان سؤالاتی است که اکنون پرسیده می شود.»

  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    مدلY
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    خودشه
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    انویستا
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    رنو آرکانا

«همه ما به دنبال وسایل نقلیه کارآمدتر هستیم. همه نمی خواهند آنها (SUV ها) شبیه جعبه به نظر برسند،” سیمکو گفت CarExpert.

بنابراین، آنچه می بینید به طور کلی داخلی کارآمدتر است. برای خودروهای همان بخش، می‌تو،د به طور بالقوه فضای بیشتری را در یک خودروی برقی با باتری دریافت کنید.

«اگر می‌خواهید فضا را به حدا،ر برس،د، می‌تو،د این کار را در همان ردپایی با BEV به طور مؤثرتری انجام دهید. باتری‌ها کارهای بزرگی برای طراحان انجام داده‌اند، زیرا چرخ‌ها را به گوشه‌ها واداشته و چرخ‌های بزرگ‌تری را برای تحمل وزن اضافی فراهم کرده‌اند.»

  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    اسکیت برد زیر GMC Hummer

این خوب است، زیرا حرکت از ICE به EV بدیهی است که کار بسیار بیشتری را وارد استودیوها می کند. شما در حال جابجایی معماری ها و وسایل نقلیه و مارک ها هستید.

سیمکو که از او خواسته شد خودروی جنرال موتورز را انتخاب کند که جهت طراحی جدید را برجسته می کند و باعث افتخار او می شود، هیچ تردیدی ندارد.

سیمکو گفت CarExpert استودیوی طراحی جنرال موتورز در دیترویت هرگز شلوغ تر از این نبوده است، با گسترش اخیر برای ارائه مدل سازی بیشتر و فضای توسعه نمونه اولیه.

“سبک چیزها در حال تغییر است، اما فقط به دلیل برقی شدن تغییر نمی کند. این در خودروهای احتراق داخلی اتفاق افتاده است. اما فکر نمی‌کنم هنوز تأثیر کامل خود را نداشته باشد.

سدان ها برمی گردند، خیلی وقت است. مردم هنوز هم خودروهای سدان را دوست دارند و بیش از هر زمان دیگری، آنها را پریمیوم‌تر و اسپرت‌تر می‌بینند.»




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/coupe-suvs-are-the-shape-of-things-to-come-but-sedans-are-coming-back

“این در سراسر جهان اتفاق می افتد. و با سرعت در چین در حال انجام است. چیزهایی که در آنجا اتفاق می‌افتد یک غارتگر بزرگ است.»

  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    کادیلاک لیریک
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    کادیلاک اسکالید
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند

ما هرگز شلوغ تر از این نبوده ایم. در برخی موارد شما دو برابر مقدار کار انجام می دهید. وقتی شروع به پر ، مارک‌ها با خودروهای برقی می‌کنید، وسایل نقلیه کاملاً جدید را انجام می‌دهید. به ،وان مثال، کادیلاک در راه تبدیل شدن به یک برند کامل الکتریکی است.

«مشتریان می خواهند چیزی داشته باشند که بتوانند جلوی خانه خود پارک کنند و احساس غرور کنند. هیچ‌، نمی‌خواهد چیزی داشته باشد که مردم با انگشت اشاره کنند و بخندند.»

مردی که این تماس را برقرار می کند، مایک سیمکو، استرالیایی پیوند شده است که با VE Holden Commodore به شهرت رسید و اکنون رئیس کل دنیای طراحی در جنرال موتورز است.

  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
    VE Holden Commodore

«سبک چیزها در حال تغییر است. دلیلی وجود دارد که چرا طراحان خواهان طرح های کم و منحنی با چرخ ها به سمت گوشه ها هستند.

«سبک چیزها در حال تغییر است. ما شاهد خودروهایی هستیم که نرم‌تر به نظر می‌رسند و شکل‌های آیرودینامیک‌تری دارند. وقتی به دنبال طول عمر و برد باتری هستید، کارایی بسیار مهم است. Aero یک معامله بسیار بزرگ است. بسیار بیشتر از خودروهای ICE (موتور احتراق داخلی).

اگر به جلو نگاه کنید، وسایل نقلیه بیشتری را خواهید دید که ارتفاع کمتری دارند. به آنها کراس اوور می گویند. در واقع آنها در حال تبدیل شدن به جایگزینی برای خودروهای سدان هستند.

من به Celestiq بسیار افتخار می کنم. این نشانگر چیزی است که کادیلاک به خود باور دارد.

بسیاری از برندهای دیگر وارد فضای کوپه‌های شاسی‌بلند شده‌اند و در این فرآیند کراس اوورهایی ایجاد کرده‌اند که بیوک انویستا، تسلا مدل Y و نیسان آریا در میان جدیدترین طراحی‌ها هستند.

سیمکو گفت: “سدان ها هنوز در اطراف هستند و این فضا را تماشا کنید.” CarExpert.

برای یک طراح، انتخاب بیشتری وجود دارد. این آسان‌تر نیست، اما شانس بیشتری برای انجام کاری متفاوت وجود دارد.»

«شما با داشتن یک موتور در جلو مقید نیستید. نود و نه درصد باتری ها در زیر زمین و بین صندلی ها قرار دارند. کاری که بسته‌بندی EV انجام می‌دهد این است که به شما امکان می‌دهد چیزها را دوباره در بالای اسکیت بورد مرتب کنید.

“شما می خواهید مردم ببینند که این یک وسیله نقلیه با انرژی جدید است، اما نمی خواهید آن را به همان شکلی که برخی از هیب، های اولیه انجام می دادند، فریاد بزنید.

سیمکو گفت که حرکت به سمت کراس اوورها با خودروهای شاسی بلند موتور احتراقی آغاز شد اما با خودروهای الکتریکی به سرعت شتاب خواهد گرفت.

بی‌ام‌و X6 در سال 2009، زم، که این برند آلم، دمی شیب‌دار در پشت جعبه‌ای X5 قرار داد تا ،یداران مسن‌تری را که به دنبال چیز جدیدی در نمایشگاه‌های BMW بودند، حفظ کند، پیشگام کوپه کراس اوور بود.

  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
  • شاسی بلندهای کوپه شکل چیزهای آینده هستند... اما سدان ها دوباره برمی گردند
بی ام و X6 تعداد زیادی از کراس اوورهای کوپه را تولید کرده است

“این یک ملغمه خوب از نسبت های سنتی، اما همچنین کارایی و گرافیک است. این یک بخش جلویی کادیلاک است که به روشی جدید ساخته شده است – و به نوعی برای پنهان ، تمام حسگرها و فناوری که اکنون باید در جلوی خودرو قرار دهیم.