اولین مدل C5 Corvette شاهد معرفی موتور افسانه ای LS بود. این V-8 بلوک کوچک آلومینیومی جدیدترین و بهترین فناوری موتور Chevy در آن زمان بود. به اندازه بلوک های آهنی Gen-II قوی بود اما سبک تر و کارآمدتر بود. حتی بیش از 20 سال بعد، موتورهای LS قوی و توانا هستند. موتورهای LS اصلاح شده پتانسیل نامحدودی برای کاربردهای عملکردی دارند. با این حال، حتی مدل LS1 در ،یب با بدنه سبک و شخصیت زیرک C5 سریع است.
برای آ،ین مدل سال 2004، تنظیم کننده فشار سوخت و فیلتر دوباره طراحی شدند. واحدها در حال حاضر در داخل م،ن سوخت قرار داشتند و برخلاف ،مت بیرونی زیر بدنه. طراحی پیچیده به م،ای هزینه بیشتر برای سرویس در زمان تعمیر است.
متأسفانه، این دستگاه دیگر توسط جنرال موتورز تولید نمی شود، بنابراین یافتن و جایگزینی آن بسیار دشوار است. بدتر از آن، همچنین قابل تعمیر نیست و در بازار دست دوم 1000 دلار قیمت دارد. مدل های 2001+ دارای نسل دوم EBCM هستند که هم قابل اعتمادتر و هم قابل تعمیر است.
حتی بدون یک آپشن، C5 همچنان یکی از خوشنظرترین خودروهای آمریکایی است که تا کنون ساخته شده است. آنها آنقدر پایین می نشینند که حتی به صورت کاملاً استوک زیر بدنه را ،اش می دهند. این یک طراحی ساده و جاودانه است که هر بار که آن را می بینیم ما را به لبخند می اندازد. آنها می گویند اگر وقتی ماشین خود را پارک می کنید به عقب نگاه نکنید، ماشین اشتباهی ،یده اید. ما هر بار به C5 نگاه می کنیم و در مورد آن نیز خواب می بینیم.
رنگ های استاندارد | زرد هزاره |
---|---|
مشعل قرمز | |
الکترون آبی متالیک | |
کوئیک سیلور متالیک | |
مشکی | |
رنگ های اختیاری | سبک پیوتر متالیک |
اسپیدوی سفید | |
مغناطیسی قرمز متالیک II |
طول | 104.5 اینچ |
---|---|
عرض | 73.6 اینچ |
ارتفاع | 47.7 اینچ |
فاصله بین دو محور | 104.5 اینچ |
عرض آهنگ | 61.9 اینچ (جلو) / 62.0 اینچ (عقب) |
فضای بار | 24.8 فوت مکعب |
طراحی داخلی
موتور LS1 V-8 در تمامی مدل های تولیدی نسل C5 موجود است. از مدل سال 1997 تا 2000، 345 ، بخار قدرت و 350 پوند فوت گشتاور ارائه می کرد.. مدل های 2001 تا 2004 منیفولد ورودی LS6 تنفس بهتری را دریافت ،د. مدل های اوا، 2001 و 2002+ نیز بلوک قوی تر LS6 را دریافت ،د. این قدرت تا 350 و گشتاور زیاد به 375 پوند فوت می رسد.
صرف نظر از استایل بدنه، C5 Corvette یک پکیج شیک است. ارتقای بزرگی نسبت به استایل جعبهای دهه 80 که در C4 دیده میشود، و همچنان در عصر مدرن شیک به نظر میرسد. در مقایسه با کوروت های جدیدتر یا به طور کلی خودروهای اسپورت، واضح است که C5 یک وسیله نقلیه کوچکتر است. با این حال، این اکنون بخشی از جذابیت آن است. این یک بسته بدون مز،ف است که عملکرد خود را در اولویت قرار می دهد. وقتی یک کوروت می بینید، می د،د که یک کوروت است.
C5 Corvette علیرغم تمام ویژگیهایش، همچنان یک بسته عملکرد خیرهکننده است. این است را تعریف ماشین اسپرت آمریکایی دو نفره قابلیتهای آن میتواند در مورد هر علاقهمندی به خودرو غمگین باشد. پیدا ، ماشینی با لبخند بیشتر در هر گالن برای شما سخت است.
در حالی که بر مدل های 1997-1998 تأثیری نداشت، موتورهای LS1 و LS6 1999-2002 مشکلات مصرف بیش از حد روغن داشتند. این امر منجر به انتشار یک بولتن خدمات فنی توسط جنرال موتورز شد. برخی خودروها در هر 400 تا 600 مایل 1 لیتر مصرف می کنند. Chevy این مشکل را از سال 2003 به بعد برطرف کرد. مدل های پایه 2001+ به ،وان استاندارد ارتقاء Z06 را دریافت ،د. این شامل موتورها، گیرب، ها و توان ،وجی قوی تر بود.
با توجه به تعداد زیاد تولید، امروزه گزینه های زیادی در بازار کارکرده موجود است. با این حال، قیمت ها در سال های اخیر افزایش مداوم داشته است. میانگین قیمت فروش یک C5 پایه در پنج سال گذشته 24493 دلار است. برای Z06، میانگین 27723 دلار در پنج سال گذشته است. با این حال، به ،وان یک خودروی 25 ساله، هنگام انتخاب مدل من، باید نکاتی را مد نظر قرار داد.
C5 هم در گوشه ها و هم در یک خط مستقیم سریع است. شما به زمان 0 تا 60 4.5 ث،ه برای مدل پایه و کمتر از 4.0 ث،ه برای Z06 نگاه می کنید. این یک طلایی در بین خودروهای اسپورت بزرگ تمام دوران است. به جای داشتن یک کیفیت خیره کننده، تعادل شگفت انگیز آن لباس قوی آن است. شما هرگز احساس نمی کنید که قدرت، ،بندگی یا ترمز ندارید. در عوض، محدودیت ها به توانایی خود راننده مربوط می شود. صرف نظر از اینکه Z06 است یا نه، C5 برای رانندگی بسیار عالی است.
از 34064 C5 تولید شده در سال 2004، 5843 دستگاه دارای کنترل سواری انتخابی مغناطیسی بودند. ا،ر این سیستم ها با بیش از 20 سال خدمات فرسوده شده اند. با این حال، اگر یک ماشین آپشن Mag Ride دارید، نمی تو،د کمک فنرهای سوخته خود را با واحدهای سنتی جایگزین کنید. باید آن را با شوک های Mag Ride تعویض کنید. این می تواند یک تعهد گران قیمت باشد، با توجه به اینکه اگر حتی بتو،د آنها را پیدا کنید، هر شوک 500 دلار قیمت دارند.
این نمایشگر که به ،وان مرکز اطلاعات راننده شناخته می شود، دارای مجموعه ای چشمگیر از داده ها است.
- فشار روغن
- دمای روغن
- زندگی نفت
- دمای مایع خنک کننده
- ولتاژ باتری
- MPG و برد فوری/متوسط
مدل Z06 با کارایی بالا، اولین مدل از C2 در دهه 1960، به ،وان یک آپشن از سال 2001 شروع شد. Z06 از نسخه با ،وجی بالا LS1، LS6 استفاده می کند. این مدل برای ،، که به دنبال بالاترین قابلیت عملکرد از C5 خود هستند وجود دارد. LS6 بلوک قوی تر، منیفولد ورودی، میل بادامک و نسبت تراکم بالاتر را نشان می دهد. در نتیجه، حدا،ر توان ،وجی 405 ، بخار و گشتاور 400 پوند فوت در مدل های 2002 و بعد از آن است.. Z06 سال 2001 در عوض 385 ، بخار قدرت و 385 پوند فوت گشتاور ارائه می کرد..
Z06 تنها با گیرب، شش سرعته دستی عرضه می شود. راه دیگری نداریم در C5 استاندارد، یک گیرب، اتوماتیک موجود است. با این حال، باعث قطع ارتباط با ماهیت احشایی C5 می شود. در مقایسه با خودکارهای مدرن، واحد C5 به خوبی پیر نشده است. کند است و بیش از حد بر اقتصاد تأکید دارد تا مقررات را رعایت کند. با این حال، اگر خودکار یک ضرورت است، هنوز باید برخی از ملاحظات را در نظر گرفت.