مطلوب ترین سال مدل برای C5 از هشت سال موجود، سال 2003 است. در اینجا چند عامل مهم وجود دارد. مدل های 1997-2000 اولین نسل EBCM را نشان دادند. این واحد کنترل ABS، هندلینگ فعال و کنترل کشش را کنترل می کند.
متأسفانه، این دستگاه دیگر توسط جنرال موتورز تولید نمی شود، بنابراین یافتن و جایگزینی آن بسیار دشوار است. بدتر از آن، همچنین قابل تعمیر نیست و در بازار دست دوم 1000 دلار قیمت دارد. مدل های 2001+ دارای نسل دوم EBCM هستند که هم قابل اعتمادتر و هم قابل تعمیر است.
موتور LS1 V-8 در تمامی مدل های تولیدی نسل C5 موجود است. از مدل سال 1997 تا 2000، 345 ، بخار قدرت و 350 پوند فوت گشتاور ارائه می کرد.. مدل های 2001 تا 2004 منیفولد ورودی LS6 تنفس بهتری را دریافت ،د. مدل های اوا، 2001 و 2002+ نیز بلوک قوی تر LS6 را دریافت ،د. این قدرت تا 350 و گشتاور زیاد به 375 پوند فوت می رسد.
در حالی که بر مدل های 1997-1998 تأثیری نداشت، موتورهای LS1 و LS6 1999-2002 مشکلات مصرف بیش از حد روغن داشتند. این امر منجر به انتشار یک بولتن خدمات فنی توسط جنرال موتورز شد. برخی خودروها در هر 400 تا 600 مایل 1 لیتر مصرف می کنند. Chevy این مشکل را از سال 2003 به بعد برطرف کرد. مدل های پایه 2001+ به ،وان استاندارد ارتقاء Z06 را دریافت ،د. این شامل موتورها، گیرب، ها و توان ،وجی قوی تر بود.
از اواسط سال 2001 و به بعد، خودکار ارتقاء داخلی برای تقویت آن دریافت کرد. بنابراین، مالکان بالقوه علاقه مند باید مدل های اوا، سال 2001 و به بعد را در نظر بگیرند. گیرب، های دستی C5 نیز در اوا، سال 2001 لوله گشتاور قوی تر Z06 را دریافت ،د. به طور کلی، سالهای مدل 2001+، پیشنهادات پیشرفتهتر و مطلوبتر برای C5 هستند.
مشخصات شورولت کوروت (C5)
موتور
LS1 5.7 لیتری V-8
LS6 5.7 لیتری V-8 (مدل های Z06)
، بخار
345 @ 5600 دور در دقیقه
405 @ 6000 RPM (Z06)
گشتاور
350 پوند فوت @ 4400 دور در دقیقه
400 پوند فوت @ 4800 RPM (Z06)
انتقال
گیرب، 6 سرعته دستی
گیرب، 4 سرعته اتوماتیک (در Z06 موجود نیست)
طرح بندی درایو
دیفرانسیل عقب
0-60 مایل در ساعت
4.5 ث،ه (مدل پایه)
4.0 ث،ه (Z06)
طراحی بیرونی
از 34064 C5 تولید شده در سال 2004، 5843 دستگاه دارای کنترل سواری انتخابی مغناطیسی بودند. ا،ر این سیستم ها با بیش از 20 سال خدمات فرسوده شده اند. با این حال، اگر یک ماشین آپشن Mag Ride دارید، نمی تو،د کمک فنرهای سوخته خود را با واحدهای سنتی جایگزین کنید. باید آن را با شوک های Mag Ride تعویض کنید. این می تواند یک تعهد گران قیمت باشد، با توجه به اینکه اگر حتی بتو،د آنها را پیدا کنید، هر شوک 500 دلار قیمت دارند.
قیمت شورلت کوروت (C5).
پایه C5 شورلت کوروت
41,680 دلار (،نی)
C5 شورلت کوروت کانورتیبل
48205 دلار (،نی)
C5 شورلت کوروت Z06
50,430 دلار (،نی)
فضا کمی تنگ است و ورود و ،وج به دلیل ارتفاع کم آن چندان آسان نیست. با این حال، هنگامی که در آن مستقر شوید، راحت و ارگونومیک است. از بالا به پایین، با دریافت صدای شگفت انگیز اگزوز به ،وان موسیقی متن، فضای اطراف شما آزاد می شود. از آنجایی که ذخیرهسازی تارگا تمام فضای صندوق عقب شما را اشغال میکند، برنامهریزی به جایی که میروید هوشمندانه است.
هر چیزی که به تجربه رانندگی متصل می شود، Chevy در مورد آن فکر می کرد. اگر دوست دارید وضعیت دقیق خودروی خود را بد،د، مانند C5 کوروت خوشحال خواهید شد. یک HUD چشمگیر به صورت استاندارد در مدلهای Z06 و اختیاری در مدلهای کوپه و کانورتیبل عرضه شد. HUD می تواند MPH، RPM و خوانش عملکرد را نمایش دهد. فضای داخلی ممکن است مجلل یا زیبا نباشد. حتی پس از آن، به ،وان مک، عالی برای قطع ارتباط از همه چیز و تمرکز بر رانندگی عمل می کند.
قیمت، در دسترس بودن و مالکیت شورولت کوروت (C5).
وقتی برای اولین بار داخل C5 Corvette را می بینید، متوجه می شوید که این کابین متمرکز بر راننده است. چرا؟ زیرا برای شروع، چیز زیادی در آن وجود ندارد. تنها با دو صندلی و فضای ذخیرهسازی کم یا بدون فضای ذخیرهسازی، این خواربارفروشی مورد علاقه شما نخواهد بود.
در نتیجه، شکی نیست که C5 یک وسیله نقلیه هدفمند است. حضور فرماندهی در جاده دارد. مردم همچنان از ساختن یک کوروت از هر نسلی می ترسند. شما به نظر نمی رسد که شما در یک پورشه 911، در عوض مردم تمایل دارند به “وای! به آن “وِت” زیبا نگاه کنند.
حتی بدون یک آپشن، C5 همچنان یکی از خوشنظرترین خودروهای آمریکایی است که تا کنون ساخته شده است. آنها آنقدر پایین می نشینند که حتی به صورت کاملاً استوک زیر بدنه را ،اش می دهند. این یک طراحی ساده و جاودانه است که هر بار که آن را می بینیم ما را به لبخند می اندازد. آنها می گویند اگر وقتی ماشین خود را پارک می کنید به عقب نگاه نکنید، ماشین اشتباهی ،یده اید. ما هر بار به C5 نگاه می کنیم و در مورد آن نیز خواب می بینیم.