با دقت نگاه کنید و متوجه خواهید شد که لبه عقب گلگیرهای GR کرولا به دلیل آنچه تویوتا می گوید عملکرد آیرودینامیکی است کوتاه شده است، به همین دلیل است که جلوی متمایز زیر اسپوی، دارای بخش مرکزی و افقی قابل توجهی برجسته است تا جریان هوا را بهتر مدیریت کند.
سایر تغییرات عبارتند از:
- لب های گوشه ای برای ایجاد نیروی رو به پایین در هنگام پیچیدن
- ورودیهای پرده جانبی در کنارههای بیرونی سپر جلو، جریان هوا را از طریق چرخخانه مدیریت میکند و تلاطم و کشش را کاهش میدهد.
- ،وجی هوای گرد جریان هوا را به سطوح ساده می کند تا ثبات و کنترل پذیری را افزایش دهد
- مجرای گلگیر در عقب گلگیر جلو، تلاطم محفظه موتور را کاهش میدهد و جریان هوا را در کنار خودرو امکانپذیر میکند.
- کانالهای کاپوت به مدیریت جریان هوا در محفظه موتور کمک میکنند و باعث کاهش کشش، افزایش پایداری و بهبود سرمایش میشوند.
- ضربات در جلو و چرخهای عقب، جریان هوای زیر خودرو را از برخورد با ،تیکها منحرف میکند
- ،وجی هوای گلگیر جلویی که برای هدایت جریان هوا از خانه چرخ طراحی شده است
- پوشش کف بدون شکاف گسترده، مزاحمت هوا را کاهش میدهد و جریان هوا را برای کاهش کشش تسریع میکند، با بالههای تثبیت کننده هوا برای هدایت جریان هوا
- مجرای سپر عقب هوا را از داخل سپر عقب خارج می کند و ثبات را افزایش می دهد
- شکل جانبی سپر عقب سطوح را ساده می کند، جریان هوا را در امتداد خودرو کنترل می کند، ثبات را افزایش می دهد و کشش را کاهش می دهد.
- یک دیفیوزر عقب با هدف افزایش عملکرد آیرودینامیکی به کار گرفته شده است.
با توجه به اینکه دارای یک پیشرانه چهار چرخ متحرک با کارایی بالا است که از پیشرانه موجود در GR Yaris برتری دارد، تیم طراحی Gazoo Racing برای مطابقت با عملکرد آن پیشبینی کردهاند.
ارقام رسمی به GR Corolla امتیاز می دهند 220 کیلو وات در 6500 دور در دقیقه، در حالی که گشتاور بدون تغییر است 370 نیوتن متر بین 3000 و 5550 دور در دقیقه – به جز نسخه موریزو که ارائه می دهد 220 کیلو وات و 400 نیوتن متر.
در این مرحله فقط 500 واحد قرار است در سال اول عرضه شوند. با توجه به تقاضای مورد انتظار، انتظار می رود بسیاری از مشتریان بالقوه خودرو را از دست بدهند.
اگرچه تولید از نظر تعداد بسیار محدود خواهد بود، اما خانواده GR را به ،وان یک برادر بزرگ به یاریس GR که از نظر مک،کی مرتبط است گسترش می دهد.
در حالی که GR کرولا از پلت فرم GA-C خودروی اهداکننده استفاده می کند، بدنه دارای 349 جوش نقطه ای بیشتر و تا 20 فوت ،ب ساختاری اضافه شده است.
یکی از دلایلی که نشان می دهد GR Corolla یک نقطه ضعف بزرگ برای برند ژاپنی است، طراحی تهاجمی و مدرن آن است.
تامین انرژی GR Corolla همان G16E-GTS 12 سوپاپه است. توربو 1.6 لیتری سه سیلندر (تک اسکرول بلبرینگ) همانطور که در یاریس GR استفاده می شود، اما اکنون 20 کیلووات انرژی اضافی تولید می کند.
ما با نیل بیتس، قهرمان چهار دوره رالی استرالیا، که تمام ،اصر طراحی مختلف و کاربردهای آنها را توضیح داد، یک ویدیو پیاده روی سریع انجام دادیم.
در کل، GR کرولا چیزی جز یک کرولا ZR بهینهسازی شده است.
را تویوتا GR کرولا بدون شک یکی از موردانتظارترین هات هاچ های سال 2023 است که در عرض چند هفته وارد بازار ما می شود.
این خودرو در همان بخش skunkworks کارخانه Motomachi تویوتا مانند GR Yaris و (سابق) Lexus LFA، با تکنیکهای مونتاژ دستی بیشتر و زمان ساخت کندتر مونتاژ میشود – به همین دلیل تعداد تولید پایینتر است.
تویوتا GR کرولا 2023 دارای ویژگی های متمایز نسبت به خودروی استاندارد است. برآمدگی گلگیر جلو در هر سمت جلو 20 میلیمتر بلندتر و در عقب 30 میلیمتر است. ارتفاع کاپوت 25 میلی متر با یک برآمدگی نیرو برای جا دادن به موتور افزایش می یابد.
همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید، دیفیوزر عقب دارای سه لوله اگزوز است، با ،وجی مرکزی بزرگتر در حالت آرام و کمتر از 30 کیلومتر در ساعت برای تاکید بر روی اگزوز کرولا، قبل از بسته شدن. بالای 4500 دور در دقیقه برای کاهش فشار برگشتی دوباره باز می شود.
بیشتر: بررسی تویوتا GR کرولا
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-gr-corolla-design-expose-and-walkaround