طراحی: سیتروئن C5 X

سیتروئن جایگاه جالبی در اصطبل برندهای فرانسوی Stellantis دارد.

سیتروئن (و DS) می‌توانند از میراث تاریخی سالن‌های بزرگ و عجیب استفاده کنند که اگرچه به مذاق همه نمی‌آیند، اما در زمینه راحتی تخصص داشته‌اند و در طول مسیر نوآوری‌های متعددی را پیشرو کرده‌اند.

سیتروئن ادعا می‌کند که موضوع کلی فضای داخلی، احساس راحتی و آرامش در خانه از طریق حس جاداری و فضای روشن و مطبوع است.

نکته کلیدی این امر، صندلی‌های راحتی پیشرفته C5 X است که دارای فوم با چگالی بالا و همچنین فوم ضخیم‌تر و بافت‌دار روی سطح خود هستند. صندلی‌های جلو را می‌توان با عملکردهای گرمایش، تهویه و ماساژ نیز انتخاب کرد.

یک جایگزین جالب برای افزودن یک خط بدنه یا چین جانبی به پانل های درب، شکلی بیشتر از یک واگن سنتی به ورق می دهد.

  • طراحی: سیتروئن C5 X

چراغ‌های LED در روز در زاویه 45 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند، در حالی که واحد اصلی چراغ‌های جلو و مه شکن‌ها در دسته‌های جداگانه زیر DRL بالایی قرار دارند.

  • طراحی: سیتروئن C5 X

فضای داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که احساسی ظریف و باز داشته باشد که با ویژگی‌هایی مانند معماری افقی داشبورد با تزئینات چوبی با منافذ باز، عایق صوتی پیشرفته با شیشه‌های چند لایه جلو و عقب در دسترس، و انواع فضاهای ذخیره‌سازی برای جلو و جلو طراحی شده است. سرنشینان عقب

داخلی: راحتی پیشرفته

نمای دم و سه ربع عقب شاید قوی ترین شواهدی از توانایی سیتروئن در ،یب این سه نوع خودرو باشد. طراحی درب عقب مانند یک استیشن واگن معمولی با دیافراگم باز است.

  • طراحی: سیتروئن C5 X

شاید چشمگیرترین جنبه نمای جانبی C5 X انحنای کم‌رنگی باشد که از بالای دستگیره درها (در هر دو درهای جلو و عقب) شروع می‌شود و قبل از اینکه به سمت داخل خم شود تا به پایین شیشه‌های جانبی برسد.

نکته قابل توجه، برخلاف پژو که تلاش کرده کابین خلب، متمرکز بر راننده با صفحه نمایش مرکزی اطلاعات-سرگرمی که به سمت راننده متمایل شده است و کنسول مرکزی از نوع «پل» رو به بالا که جدایی واضح بین راننده و سرنشین جلو را ارائه می دهد، ایجاد کند، سیتروئن یک کابین متقارن تر را انتخاب کرده است. رویکردی برای دسترسی مساوی به رانندگان و سرنشینان جلو به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/design-expose-citroen-c5-x

این با ضربه‌های روی پانل یک چهارم عقب تقویت می‌شود که یک توهم نوری ظریف درباره شیب‌دار بودن شیشه‌خانه عقب C5 X ارائه می‌کند. ارتفاع سواری بالا و سپر عقب پ،تیکی مشکی مات و قوس چرخ ها، ظاهر را با اضافه ، اشاره ای به سبک SUV آماده خارج از جاده کامل می کند.

برخلاف سایر خودروهای امروزی که ظاهری کوپه مانند دارند که دید را به نفع سبک به خطر می‌اندازد، سیتروئن ادعا می‌کند که C5 X از طریق ویژگی‌هایی مانند شیشه (به جای پ،تیک بسته) دید 360 درجه را برای راننده و سایر مسافران ارائه می‌کند. -پنجره ها.

نسخه‌های پلاگین هیب، C5 X نیز این را با یک سیستم تعلیق فعال، الهام گرفته از سیستم AMVAR سیتروئن C6، جفت می‌کنند، که برای تجزیه و تحلیل سطح جاده برای تعیین استحکام تعلیق من، در هر چرخ طراحی شده است.

با ،وج آ،ین C6 از خط تولید در سال 2012 – حداقل برای بازارهای جه،، چین شاهد نسل جدیدی بود – C5 X نشان دهنده چیزی شبیه بازگشت به ریشه های م،وی مارک است. برای استرالیا قفل شده است، با ورود به اوا، سال 2022.

  • طراحی: سیتروئن C5 X

سیتروئن مدعی است که «استایل بدنه C5 X فوراً چشمگیر است: قاطع، قوی و متمایز. این خودرو دارای سبک بدنه فست بک است که با افزودن برخی از ،اصری که شاسی بلندها را بسیار جذاب می کند، سالن و استیشن واگن را با هم ،یب می کند.

با قرار گرفتن پژو به ،وان یک برند نیمه پریمیوم برای مق، مستقیم با فول، واگن، و DS از سیتروئن به ،وان مارک خود خارج شد تا یک چرخش خاص لو، فرانسوی را به رقیب آئودی بیاورد، سیتروئن به ،وان یک برند عمومی‌تر و معمولی‌تر قرار گرفته است. به اشکودا

در واقعیت، سیتروئن یک استیشن واگن سواری را در قالب چیزی شبیه سوبارو اوت بک ایجاد کرده است، اما با طراحی شیک‌تر و کمتر دال‌دار که از اسپوی،های عقب کشیده استفاده می‌کند تا شاید شباهتی گذرا به یک سدان زیبا ایجاد کند.

Déesee اصلی که به الهه ترجمه می‌شود و بیشتر به ،وان Citroën DS (الهام‌بخش برند فعلی DS) شناخته می‌شود، به لطف سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک خود، یک فرش سواری جادویی داشت. مدل های بعدی، مانند CX، XM. و حتی جدیدتر C6، نسخه‌های پیشرفته‌تر این سیستم تعلیق را به نمایش گذاشت.

در شرایط آب و هوایی من، و در زوایای من،، این فرصت را برای نور خورشید ایجاد می کند تا ،یب جالب تری از نقاط برجسته و سایه ایجاد کند تا جنبه های خاصی از طراحی C5 X را برجسته کند.

صندلی‌های راحتی پیشرفته بخشی از یک برنامه گسترده‌تر برای اعطای فرش جادویی به C5 X مانند مدل‌های قبلی خود است. این همچنین شامل سیستم تعلیق بالشتک هیدرولیک پیشرفته سیتروئن می شود که دارای دو توقف هیدرولیکی روی دمپرها (فشرده سازی و برگشت) برای از بین بردن لبه از ضربه های تیز است.

در مقابل، جلوی خودرو نمونه‌ای از دیگر سیتروئن‌های اخیر است و دارای جدیدترین چهره خانواده چراغ‌های جلوی ت،یم زاویه‌ای است که در خودروهایی مانند C4، C3 Aircross (دیگر در استرالیا فروخته نمی‌شود) و تا حدی کمتر دیده می‌شود. C5 ایرکراس.

بدنه و تن،: آیا سیتروئن واقعاً یک خودروی 3 در 1 ساخته است؟

با این حال، جلوپنجره عقب با شیب تند همراه با یک اسپوی، نصب شده روی سقف و یک همتای بزرگتر، تقریباً دم اردکی در پایه جلوپنجره، یک شبه شبه فست بک ایجاد می کند.