سیتروئن جایگاه جالبی در اصطبل برندهای فرانسوی Stellantis دارد.
سیتروئن (و DS) میتوانند از میراث تاریخی سالنهای بزرگ و عجیب استفاده کنند که اگرچه به مذاق همه نمیآیند، اما در زمینه راحتی تخصص داشتهاند و در طول مسیر نوآوریهای متعددی را پیشرو کردهاند.
سیتروئن ادعا میکند که موضوع کلی فضای داخلی، احساس راحتی و آرامش در خانه از طریق حس جاداری و فضای روشن و مطبوع است.
نکته کلیدی این امر، صندلیهای راحتی پیشرفته C5 X است که دارای فوم با چگالی بالا و همچنین فوم ضخیمتر و بافتدار روی سطح خود هستند. صندلیهای جلو را میتوان با عملکردهای گرمایش، تهویه و ماساژ نیز انتخاب کرد.
یک جایگزین جالب برای افزودن یک خط بدنه یا چین جانبی به پانل های درب، شکلی بیشتر از یک واگن سنتی به ورق می دهد.
چراغهای LED در روز در زاویه 45 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفتهاند، در حالی که واحد اصلی چراغهای جلو و مه شکنها در دستههای جداگانه زیر DRL بالایی قرار دارند.
داخلی: راحتی پیشرفته
نمای دم و سه ربع عقب شاید قوی ترین شواهدی از توانایی سیتروئن در ،یب این سه نوع خودرو باشد. طراحی درب عقب مانند یک استیشن واگن معمولی با دیافراگم باز است.
شاید چشمگیرترین جنبه نمای جانبی C5 X انحنای کمرنگی باشد که از بالای دستگیره درها (در هر دو درهای جلو و عقب) شروع میشود و قبل از اینکه به سمت داخل خم شود تا به پایین شیشههای جانبی برسد.
نکته قابل توجه، برخلاف پژو که تلاش کرده کابین خلب، متمرکز بر راننده با صفحه نمایش مرکزی اطلاعات-سرگرمی که به سمت راننده متمایل شده است و کنسول مرکزی از نوع «پل» رو به بالا که جدایی واضح بین راننده و سرنشین جلو را ارائه می دهد، ایجاد کند، سیتروئن یک کابین متقارن تر را انتخاب کرده است. رویکردی برای دسترسی مساوی به رانندگان و سرنشینان جلو به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/design-expose-citroen-c5-x
این با ضربههای روی پانل یک چهارم عقب تقویت میشود که یک توهم نوری ظریف درباره شیبدار بودن شیشهخانه عقب C5 X ارائه میکند. ارتفاع سواری بالا و سپر عقب پ،تیکی مشکی مات و قوس چرخ ها، ظاهر را با اضافه ، اشاره ای به سبک SUV آماده خارج از جاده کامل می کند.
برخلاف سایر خودروهای امروزی که ظاهری کوپه مانند دارند که دید را به نفع سبک به خطر میاندازد، سیتروئن ادعا میکند که C5 X از طریق ویژگیهایی مانند شیشه (به جای پ،تیک بسته) دید 360 درجه را برای راننده و سایر مسافران ارائه میکند. -پنجره ها.
نسخههای پلاگین هیب، C5 X نیز این را با یک سیستم تعلیق فعال، الهام گرفته از سیستم AMVAR سیتروئن C6، جفت میکنند، که برای تجزیه و تحلیل سطح جاده برای تعیین استحکام تعلیق من، در هر چرخ طراحی شده است.
با ،وج آ،ین C6 از خط تولید در سال 2012 – حداقل برای بازارهای جه،، چین شاهد نسل جدیدی بود – C5 X نشان دهنده چیزی شبیه بازگشت به ریشه های م،وی مارک است. برای استرالیا قفل شده است، با ورود به اوا، سال 2022.
بدنه و تن،: آیا سیتروئن واقعاً یک خودروی 3 در 1 ساخته است؟
با این حال، جلوپنجره عقب با شیب تند همراه با یک اسپوی، نصب شده روی سقف و یک همتای بزرگتر، تقریباً دم اردکی در پایه جلوپنجره، یک شبه شبه فست بک ایجاد می کند.