طراحی: Alfa Romeo Tonale
انتشار: شهریور 19، 1401
بروزرسانی: 04 اردیبهشت 1404

طراحی: Alfa Romeo Tonale

مانند ،مت جلو، آلفارومئو ادعا می کند که دم Tonale نیز از مدل های گذشته خودرو الهام گرفته شده است. برای شکل شیشه ای عقب، برند ایتالیایی ادعا می کند که خطوط پایین تر با منحنی های ظریف آن ها از ابرخودروی 8C Competizione گرفته شده است.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale
نمایه جانبیدوج هورنت

Tonale که در نیمه اول سال 2023 در استرالیا عرضه شد، مستقیماً روی رقبای کلیدی از جمله BMW X1، Audi Q2، Lexus UX، Volvo XC40 و سایر SUV های کامپکت متمرکز است.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

با تکمیل مضامین طراحی که در جلوی خودرو تنظیم شده است، دم Tonale دارای چیزی است که مارک طرح سه گانه «موج سینوسی» می نامد، که تصویری از ضربان قلب را تداعی می کند و چشم بیننده را از لبه های خودرو به سمت بالا می کشاند. نشان مرکزی آلفارومئو و لوگوی Tonale. مانند سایر میله های نور، این نیز به ،وان یک توهم نوری عمل می کند تا به صورت بصری جایگاه خودرو را افزایش دهد.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

بنابراین، Tonale همچنان به ارائه یک فرمان با حاشیه نازک با شیفترهای پدال ثابت در طراحی مشابه با برادران قدیمی جولیا و استلویو ادامه می دهد. با این حال، گیج های آنالوگ در حالی که عمیقاً فرورفته هستند، با یک خوشه ابزار دیجیتال جایگزین شده اند که موضوعی میراثی با الهام از دسته های ساز آلفارومئوس ک،یک ارائه می دهد.

میله های نور امروزه در حال تبدیل شدن به یک موضوع طراحی یکنواخت در خودروهای سواری هستند و با تلاش بسیاری برای ایجاد یک نوار ساده و ناگسستنی از نور در سراسر درب عقب، آلفارومئو برداشت خود را از Tonale نشان داده است.

داخلی

آلفارومئو با جولیا و استلویو تلاش کرده است تا قلب ورزشی این برند را احیا کند. هر دو خودرو دارای فضای داخلی متمرکز بر راننده هستند، با ویژگی هایی مانند نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی که در داشبورد ادغام شده و به سمت راننده خمیده شده اند و یک دوشاخه ابزار عمیق با گیج های آنالوگ سنتی.

جدید آلفارومئو توناله نشان دهنده دومین حمله این برند ایتالیایی به بازار پررونق SUV است و نسبت به برادر بزرگتر و رقیب پورشه ماکان، Stelvio، کوچکتر و مقرون به صرفه تر است.

امضاهای چراغ LED همچنین پیوندی به گذشته دارند، با Tonale دارای آنچه آلفارومئو چراغ های جلوی 3+3 می نامد. این LED ها با ایجاد یک چشم سه گانه در هر طرف، ادعا می کنند که از سه چراغ جلوی مربعی استفاده شده در خودروهای اسپرت SZ و RZ در اوایل دهه 1990 الهام گرفته شده اند.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale
  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

بیشتر: همه چیز آلفا رومئو توناله



منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/design-expose-alfa-romeo-tonaleدر واقع، GT-line با هدف ایجاد حس قدرت و کمک به ش،تن نمایه ای که در غیر این صورت یک صفحه دال است، و به خاطر آوردن ویژگی طراحی مورد استفاده در خودروهای مختلف GT (از جمله خارج از اصطبل آلفارومئو، مانند خودروهای فوق العاده دار) است. خطوط در جدیدترین بنتلی کانتیننتال GT و استون مارتین DB11) برای کشیده شدن بصری خودرو.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

یک منبع در Stellantis به این شبکه آمریکایی گفت درایو این برند ایتالیایی از دوج راضی نیست و می گوید Tonale به ،وان یک پروژه آلفارومئو شروع شد اما دوج بعداً به آن پیوست تا میانگین مصرف سوخت ناوگان خود را افزایش دهد.

که توسط مدل هایی مانند 33 Stradale فوق الذکر معروف شده است، اندازه "سوراخ" در این طرح چرخ به تدریج افزایش یافته است تا مطابق با سلیقه های استایل مدرن و همچنین نیاز به تهویه بهتر و کاهش وزن باشد، و Tonale از دیگر مدرن ها پیروی می کند. آلفا رومئوس در اتخاذ یک تغییر "پنج سوراخ" از طراحی.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

آنها همچنین دارای یک فرمان با حاشیه نازک با یک دکمه استارت/ایست به سبک فراری هستند که مستقیماً روی چرخ نصب شده است و شیفترهای بزرگ و ف،ی پدال روی ستون فرمان نصب شده است.

در کشیدن آرام به نقطه ای درست در زیر محل قرارگیری برف پاک کن شیشه جلو، تأثیر مستقیم تری نیز می تواند گلخانه سپر مانند دریچه بررا باشد، البته با استفاده از Tonale از م،وط بسیار کمتری.

در حالی که Stellantis به طور معمول از تمایز بصری قابل توجهی در بین وسایل نقلیه روی یک پلت فرم استفاده می کند، Dodge Hornet اخیراً معرفی شده بیشتر شبیه یک نشان قدیمی است.

برای اولین بار برای Dodge، نوار نور دارای یک نسخه نور، از لوگوی R،mbi این برند در مرکز است.

طراحی جلو و عقب

در داخل، کابین تنها از نظر شکل دریچه های هوا، برخی تابلوهای کوچک و گرافیک دسته ابزار دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی متفاوت است.

«دوج از مزیت استفاده کرد [Tonale] برای ساختن یک خودروی انطباق - لحظه آستون مارتین Cygnet آنها، اگر بخواهید. کافی است بگوییم سیاست داخلی برنده شد و دوج باید شماره کافه های خود را افزایش دهد، بنابراین هورنت متولد شد. منبع گفت.

مسلماً دو ویژگی متمایز در نمای جانبی Tonale وجود دارد که آلفارومئو از آنها برای متمایز ، خودرو به ،وان یک آلفارومئو و تأکید بر ادعاهای اسپورت آن استفاده کرده است.

آلفارومئو برندی با میراث غنی است اما در حالی که مدل های عجیب و غریب متعددی مانند 33 Stradale و 8C Competizione تولید می کند، محصولات نان و کره اش سدان ها و هاچ بک هایی مانند آلفاسود و میتو در دسترس تر بوده اند.

با قیمت پایه در ایالات متحده که انتظار می رود هزاران دلار کمتر از Tonale باشد، هورنت می تواند موقعیت ممتاز Tonale را کاهش دهد – ایده آل نیست زیرا آلفارومئو تلاش می کند حضور خود را در بازار آمریکا افزایش دهد.

از زمان پس از جنگ جه، دوم 6C 2500، تقریباً همه آلفارومئوها با جلوپنجره مثلثی نمادین اسکودتو یا سه فویل متمایز شده اند.

در همین حال، سیستم اطلاعات و سرگرمی به آ،ین نسل Uconnect 5 ارتقا یافته است و دارای فناوری هایی مانند به روز رس، نرم افزارهای هوایی است. صفحه نمایش لمسی برای راننده و سرنشین جلو به یک اندازه قابل دسترسی است.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

هورنت مبتنی بر Tonale که برای آمریکای شمالی توسعه یافته است، دارای استایل بازنگری شده در جلو و عقب است، با نسخه ای از جلوپنجره «اسلات پستی» Dodge، یک کاپوت با تهویه هوا، و چراغ های جلو باریک LED در جلو و یک مجموعه روشنایی با عرض کامل در پشت. .

اولین مورد در دسترس بودن چرخ های تلفنی کهن الگویی است که در تعداد بیشماری از آلفاهای دیگر دیده می شود و شناسایی واضح منشأ خودرو برای رهگذران.

Tonale سعی می کند این رویکرد را با این واقعیت متعادل کند که یک SUV جمع و جور و ممتاز است که باید برای سایر سرنشینان کابین نیز کاربردی و راحت باقی بماند، در حالی که فناوری مدرن را برای مطابقت با رقبا در یک بخش رقابتی شدید ارائه می دهد.

  • طراحی: Alfa Romeo Tonale

دومی وجود چیزی است که آلفارومئو آن را "GT-line" می نامد. این یک خط بدنه طول، و گسترده است که از بالای چراغ های جلو، بدون وقفه از درها و سه چهارم عقب خودرو امتداد می یابد. این برند ادعا می کند که این خط "تعریفی از بدنه خودرو و مشخصات آن می دهد و حس و حال و ورزش را در بدنه خودرو منتقل می کند."

Tonale تفاوتی ندارد، با این تعبیر اسکودتو که کمی به ورودی های هوای پایینی آن افتخار می کند.

ظاهر متمرکز و تقریباً خیره کننده آنها نیز شباهت زیادی به آلفارومئو مونترال دهه 1970 دارد که چراغ های جلوی آن در زیر یک قاب چوبی قرار گرفته است، در حالی که این موتیف در آلفاهای امروزی مانند 159 و بررا نیز استفاده شده است.