از زمان پس از جنگ جه، دوم 6C 2500، تقریباً همه آلفارومئوها با جلوپنجره مثلثی نمادین اسکودتو یا سهفویل متمایز شدهاند.
امضاهای چراغ LED همچنین پیوندی به گذشته دارند، با Tonale دارای آنچه آلفارومئو چراغهای جلوی 3+3 مینامد. این LED ها با ایجاد یک چشم سه گانه در هر طرف، ادعا می کنند که از سه چراغ جلوی مربعی استفاده شده در خودروهای اسپرت SZ و RZ در اوایل دهه 1990 الهام گرفته شده اند.
جدید آلفارومئو توناله نشان دهنده دومین حمله این برند ایتالیایی به بازار پررونق SUV است و نسبت به برادر بزرگتر و رقیب پورشه ماکان، Stelvio، کوچکتر و مقرون به صرفه تر است.
بنابراین، Tonale همچنان به ارائه یک فرمان با حاشیه نازک با شیفترهای پدال ثابت در طراحی مشابه با برادران قدیمی جولیا و استلویو ادامه می دهد. با این حال، گیجهای آنالوگ در حالی که عمیقاً فرورفته هستند، با یک خوشه ابزار دیجیتال جایگزین شدهاند که موضوعی میراثی با الهام از دستههای ساز آلفارومئوس ک،یک ارائه میدهد.
در کشیدن آرام به نقطه ای درست در زیر محل قرارگیری برف پاک کن شیشه جلو، تأثیر مستقیم تری نیز می تواند گلخانه سپر مانند دریچه بررا باشد، البته با استفاده از Tonale از م،وط بسیار کمتری.
«دوج از مزیت استفاده کرد [Tonale] برای ساختن یک خودروی انطباق – لحظه آستون مارتین Cygnet آنها، اگر بخواهید. کافی است بگوییم سیاست داخلی برنده شد و دوج باید شماره کافههای خود را افزایش دهد، بنابراین هورنت متولد شد. منبع گفت.
Tonale تفاوتی ندارد، با این تعبیر اسکودتو که کمی به ورودیهای هوای پایینی آن افتخار میکند.
در داخل، کابین تنها از نظر شکل دریچههای هوا، برخی تابلوهای کوچک و گرافیک دسته ابزار دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی متفاوت است.
یک منبع در Stellantis به این شبکه آمریکایی گفت درایو این برند ایتالیایی از دوج راضی نیست و می گوید Tonale به ،وان یک پروژه آلفارومئو شروع شد اما دوج بعداً به آن پیوست تا میانگین مصرف سوخت ناوگان خود را افزایش دهد.
آلفارومئو با جولیا و استلویو تلاش کرده است تا قلب ورزشی این برند را احیا کند. هر دو خودرو دارای فضای داخلی متمرکز بر راننده هستند، با ویژگی هایی مانند نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی که در داشبورد ادغام شده و به سمت راننده خمیده شده اند و یک دوشاخه ابزار عمیق با گیج های آنالوگ سنتی.
آلفارومئو برندی با میراث غنی است اما در حالی که مدلهای عجیب و غریب متعددی مانند 33 Stradale و 8C Competizione تولید میکند، محصولات نان و کرهاش سدانها و هاچبکهایی مانند آلفاسود و میتو در دسترستر بودهاند.
Tonale سعی می کند این رویکرد را با این واقعیت متعادل کند که یک SUV جمع و جور و ممتاز است که باید برای سایر سرنشینان کابین نیز کاربردی و راحت باقی بماند، در حالی که فناوری مدرن را برای مطابقت با رقبا در یک بخش رقابتی شدید ارائه می دهد.
با تکمیل مضامین طراحی که در جلوی خودرو تنظیم شده است، دم Tonale دارای چیزی است که مارک طرح سه گانه «موج سینوسی» می نامد، که تصویری از ضربان قلب را تداعی می کند و چشم بیننده را از لبه های خودرو به سمت بالا می کشاند. نشان مرکزی آلفارومئو و لوگوی Tonale. مانند سایر میله های نور، این نیز به ،وان یک توهم نوری عمل می کند تا به صورت بصری جایگاه خودرو را افزایش دهد.