فایل های سوزوکی جیمنی: قسمت 1

متأسفانه برای Hope، وضعیت مالی نامطمئن آن باعث شد که تنها چند دستگاه تولید شود، زیرا تلاش‌ها برای متقاعد ، میتسوبیشی برای تولید طرح در مقیاس بزرگ‌تر ش،ت خورد.

قابل ذکر است، نیاز به نگه داشتن طول کلی زیر 3 متر برای مطابقت با قو،ن کی-ماشین ژاپنی در آن زمان به این م،ی بود که چرخ یدکی در داخل آن نصب شده بود و خودرو را به یک خودروی سه نفره محدود می کرد.

ریشه ها: پرتو امید؟

برای نسل اول، سوزوکی بر روی من، ساختن خودرو برای تولید انبوه و جایگزینی قطعات قرض گرفته شده از شرکت های رقیب ژاپنی با اقلام ساخت سوزوکی تمرکز کرد.

در حالی که تجارت موتورسیکلت این برند ژاپنی از اسکوتر تا Hayabusa طعمه‌دار سوپراسپرت را در بر می‌گیرد، تجارت خودروسازی آن – به استثنای XL-7، گراند ویتارا و کیزاشی – بر روی خودروهای کوچک‌تر با بر،ب‌های قیمت مقرون به صرفه‌تر متمرکز شده است.

سال 1978 شاهد پیشرفت‌های بیشتری بود، با مدل‌های استرالیایی LJ80 که اکنون از یک موتور قدرتمندتر 797 سی‌سی چهار سیلندر با 31 کیلووات قدرت استفاده می‌کنند. این مدل‌ها در طیف وسیعی از سبک‌های بدنه، از جمله سقف نرم، سقف نرم با درهای فولادی، و همچنین مدل‌های سقف سخت و شاسی کابین در دسترس بودند.

تا این حد، موتور قبلی میتسوبیشی با یک واحد 359 سی سی دو سیلندر هوا خنک با تنها 18 کیلووات قدرت تعویض شد، اما با این وجود این خودرو دارای موارد ضروری 4×4 مانند جعبه انتقال دو سرعته با برد کم و بدنه بود. ساخت و ساز روی قاب

شاید با توجه به تمرکز تقریباً جامع سوزوکی بر خودروهایی که کوچک، سبک و مقرون به صرفه هستند، کانسپت اولیه مستقیماً از سوزوکی نبود، بلکه از یک برند خودروسازی ژاپنی معروف به شرکت هوپ موتور در دهه 1960 بود.

هوپ موتور در زمان ،ید، در ساخت اتوریکشاهای سه چرخ جمع و جور از آن نوع که امروزه در هند و دیگر کشورهای ج، شرقی آسیا و دیگر کشورهای در حال توسعه رایج است، تخصص داشت.

جیمنی نسل 1: 1970-1981

با این حال، با رقابت سختی از سوی رقبای خود از جمله دایهاتسو (از سال 1967 متعلق به تویوتا) بود، تا حد زیادی تولید این خودروهای سه چرخ را به نفع مدلی به نام Hopestar ON360 متوقف کرد.

جالب اینجاست که نسل دوم یک نسخه مهندسی شده از مدل سال 1985 را نیز به ارمغان آورد که با نام هولدن دروور شناخته می شود. دروور که تا سال 1987 فقط به مدت دو سال فروخته شد، به جز عدم وجود شاسی کابین یا دیفرانسیل عقب، مشابه سیرا بود.

علیرغم ظرفیت بیشتر، LJ50 توان ،وجی بسیار کمی از تنها 25 کیلووات و گشتاور 57 نیوتن متر را حفظ کرد و به آن اجازه داد به حدا،ر سرعت ادعایی 97 کیلومتر در ساعت دست یابد.

مهمتر از همه، قابلیت آفرود این مدل حفظ شد.

این ،مت اول است، آ، هفته آینده سریال را تمام می کنیم.

  • فایل های سوزوکی جیمنی: ،مت 1




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/the-suzuki-jimny-files-part-1

این آ،ین تاس این شرکت بود که یک تاس ساده و روباز 4×4 بود که قطعات رقیب دایهاتسو و همچنین چرخ‌هایی از نسخه جیپ آمریکایی را که میتسوبیشی در آن زمان تحت لیسانس تولید می‌کرد، به هم متصل می‌کرد. در کنار سایر قطعات میتسوبیشی

نسخه‌ای با سقف نرم دیفرانسیل عقب، معروف به سیرا سامورایی نیز معرفی شد، اما صرف‌نظر از نوع، قدرت موتور بزرگ‌تر به 49 کیلووات افزایش یافت، به طوری که جیمنی اکنون می‌تواند از سرعت 110 کیلومتر در ساعت فراتر رود. محدودیت در ا،ر ایالت های استرالیا

نسل دوم جیمنی شاید مدلی باشد که واقعاً محبوبیت جه، آن را آغاز کرد.

سوزوکی یک برند متضاد است.

جیمنی اما رویکرد متفاوتی دارد. سوزوکی با ارائه طرح‌بندی بدنه روی فریم مشابه این مدل‌ها، اما در بسته‌بندی به‌طور قابل توجهی سبک‌تر و کوچک‌تر با زاویه‌های نزدیک و ،وج عالی، مدت‌هاست که توانسته است با قیمت کمتری با قابلیت‌های آن‌ها رقابت کند.

درحالی‌که سوزوکی حقوق طراحی ON360 را ،یداری کرده بود، مدل‌های اولیه تولید شده توسط هوپ موتور عملاً نمونه‌های اولیه خشن بودند و حتی فاقد ویژگی‌های اولیه مانند نشانگر سوخت بودند.

سوزوکی در عوض به کمک آمد و به ،وان بخشی از ،ید کل شرکت، توانست طرح ON360 را به قیمت 12 میلیون ین (که اکنون ارزش آن تنها 460519 دلار است) ،یداری کند.

  • فایل های سوزوکی جیمنی: ،مت 1

نمونه های در نظر گرفته شده برای فروش در استرالیا ابتدا در اوا، سال 1981 وارد بازار شدند و این مدل اکنون به سادگی به ،وان سوزوکی سیرا شناخته می شود (در بازارهای دیگر، نام سوزوکی سامورایی نیز استفاده می شود).

در همین حال، یک هولدن دروور 1985 سقف سخت دو در مجهز به موتور بزرگتر 1.3 لیتری، از 10647 دلار (32416 دلار امروز) شروع شد.

این نسخه اولیه با نام LJ10 شناخته می‌شد که LJ مخفف «جیپ سبک» بود. نسخه ارتقا یافته LJ20 دارای موتور قدرتمندتر با آب خنک کننده برای حدا،ر سرعت 80 کیلومتر در ساعت بود و در سال 1972 معرفی شد.

نسل دوم با حفظ طرح‌بندی قاب نردب، نسل قبلی خود، پیشرفت‌های زیادی مانند افزودن دمپرهای گازی به سیستم تعلیق فنر برگ، طیف وسیعی از موتورهای جدید بزرگ‌تر برای بازارهای صادراتی، ظاهر منسجم‌تر، و یک موتور جدید (هر چند هنوز کشاورزی) را اضافه کرد. داخلی.

قیمت استرالیا از حدود 3000 دلار (معادل 22462 دلار امروز) برای LJ50 تا تقریباً 6000 دلار (معادل 32682 دلار امروز) برای LJ80 بعدی در پیکربندی سقف سخت متغیر بود.

  • فایل های سوزوکی جیمنی: ،مت 1

مانند نسل قبلی خود، مدل های سقف نرم، شاسی کابین و سقف سخت کانورتیبل همگی ارائه خواهند شد، اما جیمنی اکنون از یک موتور 1.0 لیتری بزرگتر با قدرت 39 کیلووات استفاده می کند تا حدا،ر سرعت را به راحتی بالای 100 کیلومتر برساند. /h برای اولین بار.

Jimny Generation 2: 1981-1998

بهبودهای نسلی معمولاً باعث افزایش قیمت نیز می شود، با این حال قیمت جیمنی نسبتاً با مدل قبلی خود مطابقت داشت و قیمت های سال 1981 از 6220 دلار (25747 دلار امروز) شروع شد.

اگرچه سوزوکی در حال بررسی امکان یک وسیله نقلیه آفرود بود که با این وجود می توانست قو،ن خودروی کی را رعایت کند، ،ید هوپ موتور در سال 1968 انگیزه واقعی برای این پروژه ایجاد کرد.

بازار استرالیا اولین طعم جیمنی خود را در سال 1975 با تکرار قوی تر LJ50 (که در محلی به ،وان Stockman 4WD نیز شناخته می شود) دریافت کرد. با توجه به اینکه قو،ن خودروی kei در ژاپن اکنون به خودروهایی با حدا،ر حجم موتور 550 سی سی اجازه می دهد، واردکنندگان LJ50 مجهز را برای جاده های استرالیا من، می دیدند.

بیایید نگاهی به چگونگی پیدایش جیمنی بیندازیم. این ،مت اول است، آ، هفته آینده سریال را تمام می کنیم.

  • فایل های سوزوکی جیمنی: ،مت 1

تفکر مرسوم زم، می‌گفت که مصرف‌کنندگان باید به مدل‌هایی مانند لندروور دیفندر یا تویوتا لندکروزر سری 70 بپردازند تا خودرویی داشته باشند که به ،، که می‌خواهند فراتر از مسیر ش،ت خورده بروند، پاسخگو باشد.

جیمنی نمونه بارز این است و مسلماً نمادین ترین خودروی این برند است.

خودروهای مدل سال 1985 با بهبودهایی مانند گیرب، 5 سرعته دستی و ترمزهای دیسکی جلو با کمک قدرت، این امر را افزایش می‌دهند و همچنین حجم موتور را به واحد 1.3 لیتری افزایش می‌دهند.