بنابراین ترتیب نهایی نهایی فراری-تویوتا-کادیلاک بود، با فراری دوم پس از دویدن مشکل از نقطه بالای شبکه استارت در رتبه پنجم قرار گرفت.
کالادو گفت: «ما به درستی روی آن کار کردیم.
زم، که فراری پیشرو پس از آ،ین پیت استاپ خود موفق به شلیک نشد، یک لحظه مهیج، کمتر از یک ساعت مانده به پایان بود. اما الساندرو پیر گوئیدی در نهایت ماشین را به حرکت درآورد و در پایان توسط همرانانش جیمز کالادو و مسابقهدهنده سابق فرمول یک آنتونیو جوویناتزی مورد استقبال قرار گرفت.
“از همتون سپاسگذارم. فورتزا فراری،” پیر گویدی در حالی که جایزه برنده خود را پذیرفت، گفت.
سباستین بوئمی، برنده چهار دوره تیم تویوتا، گفت: «تا به حال این همه حوادث را در آغاز لمان ندیده بودم.
تنها ماندن در مسیر کار سختی بود. ما خیلی کند بودیم. آنها از ابتدا سریعتر از ما بودند.
شورولت، یک برند بزرگ با نقش حمایتی، برنده ک، GTE برای خودروهای اسپورت مبتنی بر تولید شد و یک خودروی رعد و برق NASCAR V8 از ایالات متحده هزاران طرفدار جدید را به خود جلب کرد، زیرا با موفقیت 24 ساعته کار را با مجموعه رانندگ، از جمله پیشین تکمیل کرد. جنسون باتن قهرمان F1 جهان.
صدمین سالگرد مسابقه 24 ساعته لمانز پای، شبیه به داستان فراری داشت.
“این فقط خاص است. ما انتظار نداشتیم 24 ساعت زنده بم،م، اما همه تیم کار فوق العاده ای انجام دادند. پس از 50 سال بازگشت، و ما باید واقعاً افتخار کنیم.»
در لمانز چیزی برای همه وجود داشت، زیرا هر پنج خودروساز بزرگی که برای جایزه بزرگ هایپرکار رقابت می،د – فراری، پورشه، کادیلاک، پژو و تویوتا – پیش قدم شدند.
- فراری 499P
- تویوتا GR010
- کادیلاک سری V R
- کادیلاک سری V R
- فراری 499P
- گلیکنهاوس 007
- گلیکنهاوس 007
- پژو 9X8
- پورشه 963
- Oreca 07 (برنده ک،)
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ferrari-clinches-historic-and-chaotic-le-mans
این مسابقه همچنین پرده ای برای یک رویداد بزرگتر در سال 2024 بود، زم، که BMW، لامبورگینی و آلپاین به مسابقه جدید هایپرکار در Le Mans و در مسابقات قهرم، استقامت جه، برای خودروهای اسپورت بپیوندند.