زم، که فراری پیشرو پس از آ،ین پیت استاپ خود موفق به شلیک نشد، یک لحظه مهیج، کمتر از یک ساعت مانده به پایان بود. اما الساندرو پیر گوئیدی در نهایت ماشین را به حرکت درآورد و در پایان توسط همرانانش جیمز کالادو و مسابقهدهنده سابق فرمول یک آنتونیو جوویناتزی مورد استقبال قرار گرفت.
صدمین سالگرد مسابقه 24 ساعته لمانز پای، شبیه به داستان فراری داشت.
کالادو گفت: «ما به درستی روی آن کار کردیم.
بنابراین ترتیب نهایی نهایی فراری-تویوتا-کادیلاک بود، با فراری دوم پس از دویدن مشکل از نقطه بالای شبکه استارت در رتبه پنجم قرار گرفت.
این شرکت معروف ایتالیایی تا فصل 2023 در فرمول 1 دست و پا می زند، اما تیم خودروهای اسپورت کاملا جدید آن با نمونه اولیه هیب، 499P پس از یک مسابقه هولناک در رویداد فرانسوی، بزرگترین جایزه را در این تجارت به ارمغان آورد.
تنها ماندن در مسیر کار سختی بود. ما خیلی کند بودیم. آنها از ابتدا سریعتر از ما بودند.
این مسابقه در مقابل جمعیتی متشکل از 400000 نفر با هر شرایط آب و هوایی ممکن، از 30 تا تابش آفتاب گرفته تا رعد و برق، برگزار شد، و مطمئن شد که یک مسابقه فرسایشی است. تنها سه مداخله کامل Safety Car پس از تصادف انجام شد، اما آنها بیش از سه ساعت از نبرد مسابقه کوتاه شدند.
“از همتون سپاسگذارم. فورتزا فراری،” پیر گویدی در حالی که جایزه برنده خود را پذیرفت، گفت.
“این فقط خاص است. ما انتظار نداشتیم 24 ساعت زنده بم،م، اما همه تیم کار فوق العاده ای انجام دادند. پس از 50 سال بازگشت، و ما باید واقعاً افتخار کنیم.»
سباستین بوئمی، برنده چهار دوره تیم تویوتا، گفت: «تا به حال این همه حوادث را در آغاز لمان ندیده بودم.
در لمانز چیزی برای همه وجود داشت، زیرا هر پنج خودروساز بزرگی که برای جایزه بزرگ هایپرکار رقابت می،د – فراری، پورشه، کادیلاک، پژو و تویوتا – پیش قدم شدند.
اما پورشه و پژو از ابتدا بسیار کند بودند، کادیلاک تندر V8 داشت اما هرگز ستاره ای نداشت، و تویوتا پس از پنج برد متوالی بدون رقیب، پس از انجام بزرگترین چالش، مرتکب اشتباه شد.
- فراری 499P
- تویوتا GR010
- کادیلاک سری V R
- کادیلاک سری V R
- فراری 499P
- گلیکنهاوس 007
- گلیکنهاوس 007
- پژو 9X8
- پورشه 963
- Oreca 07 (برنده ک،)