فروش خودروهای الکتریکی در استرالیا در سال 2023 سه برابر شده است
استرالیا یکی از معدود کشورهای دارای وضعیت اقتصادی مشابه بدون استانداردهای بهره وری سوخت است که تولیدکنندگان خودرو را در صورتی که میانگین انتشار CO2 وسیله نقلیه جدیدشان از حد توافق شده و تعیین شده بیشتر شود، مجازات می کند.
زمینه
فروش بر اساس نوع سوخت YTD:
بنزین: 181955، افزایش 2.5 درصدی
دیزل: 106,341، 9.1 درصد کاهش
برقی: 23926، افزایش 214.1 درصدی
،یبی: 21,693، 19.0 درصد کاهش
PHEV: 2006، 19.7 درصد افزایش یافته است
فروش EV بر اساس نوع خودرو:
مسافر: 10,479 فروش، 16.0 درصد سهم
ماشین شاسی بلند: 13,409 فروش، 6.9 درصد سهم
تبلیغات سبک: 38 فروش، 0.05 درصد سهم
آوریل شاهد سه مدل فقط EV در بین 20 مدل برتر بود. تسلا مدل Y در رتبه چهارم، تسلا مدل 3 در رتبه دهم و BYD Atto 3 در رتبه پانزدهم قرار دارند.
بیشتر: پرفروش ترین خودروهای الکتریکی استرالیا تا کنون در سال 2023
در واقع، ضریب نفوذ خودروهای برقی در فروش کلی خودروهای سواری در سال جاری به 16 درصد رسیده است. در همین حال، 6.9 درصد از شاسی بلندهای فروخته شده در سال جاری، برقی خالص هستند و فروش خودروهای الکتریکی سبک تجاری، اما بی ربط است.
در حالی که رقم 8.0 درصدی سهم بازار حاکی از نزدیک شدن به رشد تصاعدی خودروهای برقی است، مانع این امر کمبود عرضه در بازار است.
استرالیایی ها 23926 خودروی برقی خالص را بین 1 ژانویه تا 30 آوریل تحویل گرفتند که معادل 6.8 درصد از سهم بازار است. در همان نقطه در سال 2022، فروش و سهم خودروهای برقی به ترتیب 7618 دستگاه و 2.2 درصد بود.
این همان چیزی است که ،ت فدرال را متقاعد کرده است که استانداردی را برای بهینهسازی سوخت وضع کند که برای تنبیه خودروسازان طراحی شده است، در صورتی که میانگین انتشار CO2 خودروی جدید آنها از حد مورد توافق و تحمیل شده بیشتر شود.
فروش پلاگین هیب، (PHEV) از سال تا به امروز تنها در 2006 واحد است، به این م،ی که فروش معمولی هیب، و PHEV ،یب شده هنوز از آمار EV در حال اجرا کوتاه است.
تسلا مدل Y
فروش از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) در استرالیا دارند بیش از سه برابر شد در چهار ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل.
اکنون قصد دارد چند هفته آینده را صرف طراحی استانداردها با ذینفعان کند و قصد دارد تا پایان سال 2023 طرح نهایی را به پارلمان معرفی کند.
سهم EV بر اساس منطقه، سه ماهه اول 2023
نیو ساوت و،: 7.6 درصد سهم بازار
کوئینزلند: 6.5 درصد سهم بازار
ویکتوریا: 5.3 درصد سهم بازار
استرالیای غربی: 5.5 درصد سهم بازار
قلمرو پایتخت استرالیا: 18.9 درصد سهم بازار
استرالیای ج،ی: 4.4 درصد سهم بازار
تاسم،: 6.5 درصد سهم بازار
قلمرو شمالی: 2.0 درصد سهم بازار
از آنجا، با فرض تصویب این لایحه در هر دو مجلس، وظیفه برندهای خودروی استرالیا برای تحویل خودروهای کم آلاینده بیشتر به ،یداران و ناوگان خصوصی استرالیا خواهد بود – بخش دوم به ویژه به دلیل عرضه محدود که کاهش مالیات بر مزایای جانبی اخیر را تضعیف می کند، متوقف شده است. .
بخشی از بازار که خودروهای برقی در آن بیشترین نفوذ را دارند، بخش «خودروهای متوسط بیش از 60000 دلار» است که روزگاری تحت سلطه مرسدس بنز ک، C و BMW سری 3 بود.
کیا EV6، Polestar 2، Tesla Model 3
در حالی که ما آمار فروش کامل ماه آوریل را برای همه مدلهای EV نداریم – از آنجایی که برخی از مدلهای MG ZS و Volvo XC40 نیز گزینههای غیر EV را ارائه میدهند که در دادههای VFACTS جمعآوری شدهاند – اخیراً یک بستهبندی یک چهارم خودروی برقی را با نگاهی به فروش ارائه کردهایم. در طول ژانویه تا مارس
BYD Atto 3، Hyundai Ioniq 5
در سال 2023، پرفروش ترین این بخش، تسلا مدل 3 (با سهم 63.6 درصدی در بخش) است. Polestar 2، Hyundai Ioniq 6 و BMW i4 را نیز اضافه کنید، و خودروهای برقی خالص 70 درصد از این بخش را در اختیار دارند.