فروش خودروهای جدید استرالیا: برندگان و بازندگان تا کنون در سال 2023

رهبران در بازارهای کلیدی
  • خودروهای سبک: MG 3 (8449)، سوزوکی سوئیفت (3308)، کیا پیکانتو (3271)
  • ماشین های کوچک: هیوندای i30 (11214)، تویوتا کرولا (7206)، مزدا 3 (4842)
  • خودروهای متوسط: تسلا مدل 3 (11575)، تویوتا کمری (3658)، مرسدس بنز ک، C (1840)
  • خودروهای اسپرت: فورد موستانگ (1232)، سوبارو BRZ (838)، BMW سری 2 (485)
  • SUV های سبک: مزدا CX-3 (8030)، کیا استونیک (3953)، Hyundai Venue (3266)
  • SUV های کوچک: MG ZS (13,579)، مزدا CX-30 (6098)، هاوال جولیون (5523)
  • SUV های متوسط: تسلا مدل Y (14,002)، تویوتا RAV4 (13,523)، مزدا CX-5 (11,607)
  • SUV های بزرگ: ایسوزو MU-X (7114)، تویوتا پرادو (7004)، سوبارو اوت بک (6056)
  • 4×4 Utes: فورد رنجر (23620)، تویوتا هایلو، (21808)، ایسوزو دی م، (10787)

تویوتا در مرحله اول به خوبی از مزدا جلوتر است، اما باید در نیمه دوم که می‌خواهد از 200000 دستگاه عبور کند، تلاش کند – همانطور که اه، داخلی آن اقتضا می‌کنند.

فول،‌واگن با بهره‌مندی از عرضه بهتر اروپا نسبت به سال‌های گذشته، توانسته فروش خود را تا ۶۱ درصد از پایه پایین افزایش دهد.

لیست فروش بر اساس برند در نیمه اول سال 2023:

نام تجاری فروش YTD تغییر در H1 2022
تویوتا 92,235 کاهش 24 درصدی
مزدا 50,424 افزایش 1%
بیا دیگه 39,160 کاهش 0.7٪
آب کم عمق 38,182 افزایش 33.7٪
هیوندای 37707 کاهش 1.2 درصدی
میتسوبیشی 30,849 کاهش 26.1 درصدی
ام جی 26692 افزایش 8.9٪
تسلا 25,577 افزایش 449.7٪
سوبارو 22502 افزایش 32.4٪
فول، واگن 20970 افزایش 60.6٪
ایسوزو یوته 20,357 افزایش 8.3٪
GWM 17,548 افزایش 105.1٪
نیسان 17278 افزایش 13.3٪
ماشین های مرسدس بنز 12671 کاهش 12.3 درصدی
بی ام و 12502 افزایش 5.1٪
LDV 11250 افزایش 56.8٪
آئودی 9336 افزایش 48 درصدی
سوزوکی 8814 کاهش 21.6 درصدی
ل،وس 6910 افزایش 75.5٪
هوندا 6758 کاهش 11.3 درصدی
ماشین ولوو 6290 افزایش 9%
BYD 6196 تازه وارد بازار شده است
رنو 4425 کاهش 12.7 درصدی
رم 4156 افزایش 61.6٪
اشکودا 3967 افزایش 20.7 درصدی
لندرور 3714 افزایش 42.8٪
سانگ یونگ 3319 افزایش 130%
پورشه 3231 افزایش 2.2٪
جیپ 2669 کاهش 22.3 درصدی
وانت های مرسدس بنز 2418 افزایش 23.7 درصدی
مینی 2136 افزایش 30.5٪
شورلت 1713 افزایش 70.8٪
چری 1612 تازه وارد بازار شده است
کوپرا 1586 تازه وارد بازار شده است
پژو 1186 افزایش 17.3٪
ستاره قطبی 1147 افزایش 104.1٪
روایت آفرینش در انجیل 871 افزایش 88.1٪
فیات حرفه ای 595 افزایش 77.1٪
فیات 413 افزایش 39.1٪
مازراتی 319 افزایش 1.9٪
آلفا رومئو 267 کاهش 9.5 درصدی
جگوار 238 کاهش 42.4 درصدی
سیتروئن 116 کاهش 32.6 درصدی
بنتلی 110 کاهش 7.6 درصدی
ماشین فراری 105 کاهش 0.9%
استون مارتین 87 افزایش 27.9٪
لامبورگینی 71 افزایش 61.4٪
نیلوفر آبی 52 کاهش 16.1 درصدی
مک لارن 46 افزایش 64.3٪
رو، – رویس 21 کاهش 36.4 درصدی

YTD متفرقه

فروش بر اساس کشور مبدا

  • ژاپن: 154647، 10.3 درصد کاهش
  • تایلند: 122300، 2.7 درصد کاهش
  • چین: 95852، افزایش 93.1 درصدی
  • کشور کره: 82998، افزایش 2.3 درصدی
  • آلمان: 26055، افزایش 28.0 درصدی

تسلا مدل Y (سوم) و مدل 3 (هشتم) هر دو بدون توجه به نوع سوخت در صدر رده های خود قرار دارند، ایسوزو MU-X پرفروش ترین SUV بزرگ جدید (بیشتر از تویوتا پرادو)، BYD Atto 3 EV جدید است. در جایگاه بیست و دوم قرار دارد و کارناوال کیا مزدا 3 را از 25 خودروی برتر خارج کرد.

  1. تویوتا هایلو،: 28,093
  2. فورد رنجر: 26741
  3. تسلا مدل Y: 14002
  4. ایسوزو دی م،: 13,243
  5. MG ZS: 13,579
  6. تویوتا راو4: 13,523
  7. مزدا CX-5: 11607
  8. تسلا مدل 3: 11575
  9. میتسوبیشی اوتلندر: 11,342
  10. هیوندای i30: 11,214
  11. هیوندای توسان: 10749
  12. مزدا BT-50: 9605
  13. میتسوبیشی تریتون: 8725
  14. MG 3: 8449
  15. سوبارو ،تر: 8321
  16. مزدا CX-3: 8030
  17. تویوتا کرولا: 7206
  18. ایسوزو MU-X: 7114
  19. تویوتا پرادو: 7044
  20. کیا اسپورتیج: 6584
  21. تویوتا لندکروز واگن: 6541
  22. Atto 3 WORLD: 6196
  23. مزدا CX-30: 6098
  24. سوبارو اوت بک: 6056
  25. کارناوال کیا: 5745

بخش های برتر بر اساس سهم بازار

  • SUV متوسط: 22.4 درصد سهم
  • 4×4 یوتس: 16.3 درصد سهم
  • SUV کوچک: 13.7 درصد سهم
  • SUV بزرگ: 12.5 درصد سهم
  • ماشین کوچک: 6.3 درصد سهم
مدل ها

برندها

میتسوبیشی در حال مبارزه برای تامین منابع است و هسته اصلی آن تریتون در حال جایگزینی است، بنابراین کاهش 26 درصدی آن منطقی است. اما هنوز نتیجه ضعیفی است.

برخی از شرکت‌های جدید از جمله BYD، Chery و Cupra از این زمان در سال 2022 به بازار پیوسته‌اند.

برخی از تحولات جالب، همانطور که جداول زیر نشان می دهد، عبارتند از:

  • نام تجاری شماره یک تویوتا 24 درصد از نظر حجم به دلیل عرضه ضعیف کاهش یافت که باعث شد سهم بازار آن به 15.9 واحد کاهش یابد – بسیار کمتر از معیار 20 امتیاز سهم.
  • تویوتا هایلو، و فورد رنجر همچنان دو مدل برتر هستند و ایسوزو D-Max در رتبه چهارم قرار دارد. وسیله نقلیه شماره سه YTD تسلا مدل Y است.
  • استرالیای غربی و کوئینزلند دو منطقه سریع‌ا،شد بر اساس درصد هستند.
  • بیش از 43000 خودروی برقی فروخته شده که رکورد 7.4 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این در سال گذشته فقط 1.8 درصد بود!
  • فروش خودروهای الکتریکی از هیب، ها (38313) بیشتر بود که عمدتاً به دلیل کمبود عرضه تویوتا در RAV4، کمری و دیگران بود.
  • خودروهای چینی با افزایش 93.1 درصدی به 95852 دستگاه رسید که در راس آنها تسلا مدل Y و مدل 3 به علاوه برندهای داخلی MG، GWM، LDV و BYD هستند.

بازار خودروهای جدید استرالیا در نیمه اول سال 2023 بهبود یافته است و رشد 8.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2022 نشان می دهد. این قوی ترین نتیجه H1 از سال 2018 است.

لیست 25 مدل پرفروش امسال متفاوت به نظر می رسد، اگرچه دو مدل برتر (HiLux و Ranger) رهبران آشنا هستند.

برخی از گزارش های ماهانه قبلی

فروش بر حسب نوع ،یدار

  • ،یداران خصوصی: 303519، افزایش 4.8 درصدی
  • ناوگان تجاری: 204998، افزایش 13.3 درصدی
  • ناوگان اجاره ای: 31,421، 2.1 درصد افزایش
  • ناوگان ،تی: 15227، 6.6 درصد افزایش

فروش بر اساس منطقه

  • نیو ساوت و،: 177889، 4.7 درصد افزایش
  • ویکتوریا: 153,714، 8.3 درصد افزایش
  • کوئینزلند: 127960، 11.3 درصد افزایش
  • استرالیای غربی: 60924، 14.8 درصد افزایش
  • استرالیای ج،ی: 37676، 7.2 درصد افزایش
  • تاسم،: 9,435، 0.5 درصد کاهش
  • قلمرو پایتخت استرالیا: 9054، 11.2 درصد افزایش
  • قلمرو شمالی: 5107، 1.7 درصد کاهش

فروش نیمه اول هر سال:

  • نیمه اول سال 2023: 581759 واحد
  • نیمه اول سال 2022: 537,858 واحد
  • نیمه اول سال 2021: 567468 واحد
  • H1 سال 2020: 442,415 واحد
  • نیمه اول سال 2019: 554466 واحد
  • نیمه اول سال 2018: 605522 واحد
  • نیمه اول سال 2017: 599552 واحد
  • H1 سال 2016: 598140 واحد
  • نیمه اول سال 2015: 578,427 واحد
  • نیمه اول سال 2014: 559950 واحد

تفکیک دسته

  • ماشین شاسی بلند: 55.4 درصد سهم
  • تبلیغات سبک: 22.2 درصد سهم
  • ماشین های سواری: 17.9 درصد سهم
  • تبلیغات سنگین: 4.6 درصد سهم

آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و ما وارد می شویم!




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australian-new-car-sales-winners-and-losers-so-far-in-2023

فروش بر اساس پیشرانه یا نوع سوخت

  • بنزین: 294289، افزایش 6.6 درصدی
  • دیزل: 175939، 5.3 درصد کاهش
  • برقی: 43092، افزایش 345.2 درصدی
  • ،یبی: 38313، 6.7 درصد کاهش
  • PHEV: 3532، 20.1 درصد افزایش
  • هیدروژن FCEV: 0

ام‌جی و تسلا پویایی در حال تغییر را نشان می‌دهند و هر دو پیش از سوبارو و فول،‌واگن در بین ۱۰ خودروی برتر قرار می‌گیرند. GWM (از جمله هاوال) در حال نزدیک‌تر شدن است…

کیا (سوم) از برادر بزرگ هیوندای (پنجم) جلوتر است و فورد در بین آن قرار دارد.