برخی از شرکتهای جدید از جمله BYD، Chery و Cupra از این زمان در سال 2022 به بازار پیوستهاند.
فروش بر اساس منطقه
نیو ساوت و، : 177889، 4.7 درصد افزایش
ویکتوریا : 153,714، 8.3 درصد افزایش
کوئینزلند : 127960، 11.3 درصد افزایش
استرالیای غربی : 60924، 14.8 درصد افزایش
استرالیای ج،ی : 37676، 7.2 درصد افزایش
تاسم، : 9,435، 0.5 درصد کاهش
قلمرو پایتخت استرالیا : 9054، 11.2 درصد افزایش
قلمرو شمالی : 5107، 1.7 درصد کاهش
رهبران در بازارهای کلیدی
خودروهای سبک: MG 3 (8449)، سوزوکی سوئیفت (3308)، کیا پیکانتو (3271)
ماشین های کوچک: هیوندای i30 (11214)، تویوتا کرولا (7206)، مزدا 3 (4842)
خودروهای متوسط: تسلا مدل 3 (11575)، تویوتا کمری (3658)، مرسدس بنز ک، C (1840)
خودروهای اسپرت: فورد موستانگ (1232)، سوبارو BRZ (838)، BMW سری 2 (485)
SUV های سبک: مزدا CX-3 (8030)، کیا استونیک (3953)، Hyundai Venue (3266)
SUV های کوچک: MG ZS (13,579)، مزدا CX-30 (6098)، هاوال جولیون (5523)
SUV های متوسط: تسلا مدل Y (14,002)، تویوتا RAV4 (13,523)، مزدا CX-5 (11,607)
SUV های بزرگ: ایسوزو MU-X (7114)، تویوتا پرادو (7004)، سوبارو اوت بک (6056)
4×4 Utes: فورد رنجر (23620)، تویوتا هایلو، (21808)، ایسوزو دی م، (10787)
آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و ما وارد می شویم!
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australian-new-car-sales-winners-and-losers-so-far-in-2023
فروش بر اساس پیشرانه یا نوع سوخت
بنزین : 294289، افزایش 6.6 درصدی
دیزل : 175939، 5.3 درصد کاهش
برقی: 43092، افزایش 345.2 درصدی
،یبی : 38313، 6.7 درصد کاهش
PHEV : 3532، 20.1 درصد افزایش
هیدروژن FCEV : 0
کیا (سوم) از برادر بزرگ هیوندای (پنجم) جلوتر است و فورد در بین آن قرار دارد.
فروش بر حسب نوع ،یدار
،یداران خصوصی: 303519، افزایش 4.8 درصدی
ناوگان تجاری: 204998، افزایش 13.3 درصدی
ناوگان اجاره ای : 31,421، 2.1 درصد افزایش
ناوگان ،تی : 15227، 6.6 درصد افزایش
میتسوبیشی در حال مبارزه برای تامین منابع است و هسته اصلی آن تریتون در حال جایگزینی است، بنابراین کاهش 26 درصدی آن منطقی است. اما هنوز نتیجه ضعیفی است.
لیست فروش بر اساس برند در نیمه اول سال 2023 :
نام تجاری
فروش YTD
تغییر در H1 2022
تویوتا
92,235
کاهش 24 درصدی
مزدا
50,424
افزایش 1%
بیا دیگه
39,160
کاهش 0.7٪
آب کم عمق
38,182
افزایش 33.7٪
هیوندای
37707
کاهش 1.2 درصدی
میتسوبیشی
30,849
کاهش 26.1 درصدی
ام جی
26692
افزایش 8.9٪
تسلا
25,577
افزایش 449.7٪
سوبارو
22502
افزایش 32.4٪
فول، واگن
20970
افزایش 60.6٪
ایسوزو یوته
20,357
افزایش 8.3٪
GWM
17,548
افزایش 105.1٪
نیسان
17278
افزایش 13.3٪
ماشین های مرسدس بنز
12671
کاهش 12.3 درصدی
بی ام و
12502
افزایش 5.1٪
LDV
11250
افزایش 56.8٪
آئودی
9336
افزایش 48 درصدی
سوزوکی
8814
کاهش 21.6 درصدی
ل،وس
6910
افزایش 75.5٪
هوندا
6758
کاهش 11.3 درصدی
ماشین ولوو
6290
افزایش 9%
BYD
6196
تازه وارد بازار شده است
رنو
4425
کاهش 12.7 درصدی
رم
4156
افزایش 61.6٪
اشکودا
3967
افزایش 20.7 درصدی
لندرور
3714
افزایش 42.8٪
سانگ یونگ
3319
افزایش 130%
پورشه
3231
افزایش 2.2٪
جیپ
2669
کاهش 22.3 درصدی
وانت های مرسدس بنز
2418
افزایش 23.7 درصدی
مینی
2136
افزایش 30.5٪
شورلت
1713
افزایش 70.8٪
چری
1612
تازه وارد بازار شده است
کوپرا
1586
تازه وارد بازار شده است
پژو
1186
افزایش 17.3٪
ستاره قطبی
1147
افزایش 104.1٪
روایت آفرینش در انجیل
871
افزایش 88.1٪
فیات حرفه ای
595
افزایش 77.1٪
فیات
413
افزایش 39.1٪
مازراتی
319
افزایش 1.9٪
آلفا رومئو
267
کاهش 9.5 درصدی
جگوار
238
کاهش 42.4 درصدی
سیتروئن
116
کاهش 32.6 درصدی
بنتلی
110
کاهش 7.6 درصدی
ماشین فراری
105
کاهش 0.9%
استون مارتین
87
افزایش 27.9٪
لامبورگینی
71
افزایش 61.4٪
نیلوفر آبی
52
کاهش 16.1 درصدی
مک لارن
46
افزایش 64.3٪
رو، – رویس
21
کاهش 36.4 درصدی
تویوتا در مرحله اول به خوبی از مزدا جلوتر است، اما باید در نیمه دوم که میخواهد از 200000 دستگاه عبور کند، تلاش کند – همانطور که اه، داخلی آن اقتضا میکنند.
تفکیک دسته
ماشین شاسی بلند : 55.4 درصد سهم
تبلیغات سبک: 22.2 درصد سهم
ماشین های سواری : 17.9 درصد سهم
تبلیغات سنگین: 4.6 درصد سهم
برخی از تحولات جالب، همانطور که جداول زیر نشان می دهد، عبارتند از:
نام تجاری شماره یک تویوتا 24 درصد از نظر حجم به دلیل عرضه ضعیف کاهش یافت که باعث شد سهم بازار آن به 15.9 واحد کاهش یابد – بسیار کمتر از معیار 20 امتیاز سهم.
تویوتا هایلو، و فورد رنجر همچنان دو مدل برتر هستند و ایسوزو D-Max در رتبه چهارم قرار دارد. وسیله نقلیه شماره سه YTD تسلا مدل Y است.
استرالیای غربی و کوئینزلند دو منطقه سریعا،شد بر اساس درصد هستند.
بیش از 43000 خودروی برقی فروخته شده که رکورد 7.4 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این در سال گذشته فقط 1.8 درصد بود!
فروش خودروهای الکتریکی از هیب، ها (38313) بیشتر بود که عمدتاً به دلیل کمبود عرضه تویوتا در RAV4، کمری و دیگران بود.
خودروهای چینی با افزایش 93.1 درصدی به 95852 دستگاه رسید که در راس آنها تسلا مدل Y و مدل 3 به علاوه برندهای داخلی MG، GWM، LDV و BYD هستند.
بازار خودروهای جدید استرالیا در نیمه اول سال 2023 بهبود یافته است و رشد 8.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2022 نشان می دهد. این قوی ترین نتیجه H1 از سال 2018 است.
برخی از گزارش های ماهانه قبلی
برندها
فروش نیمه اول هر سال:
نیمه اول سال 2023: 581759 واحد
نیمه اول سال 2022 : 537,858 واحد
نیمه اول سال 2021: 567468 واحد
H1 سال 2020 : 442,415 واحد
نیمه اول سال 2019: 554466 واحد
نیمه اول سال 2018: 605522 واحد
نیمه اول سال 2017: 599552 واحد
H1 سال 2016 : 598140 واحد
نیمه اول سال 2015 : 578,427 واحد
نیمه اول سال 2014: 559950 واحد
فروش بر اساس کشور مبدا
ژاپن : 154647، 10.3 درصد کاهش
تایلند : 122300، 2.7 درصد کاهش
چین: 95852، افزایش 93.1 درصدی
کشور کره : 82998، افزایش 2.3 درصدی
آلمان: 26055، افزایش 28.0 درصدی
راهبری نوشته