فروش خودرو سپتامبر 2022 – Maruti، Hyundai، Tata، Mahindra، Kia، VW، Skoda

ماروتی سوزوکی مانند عقربه های ساعت پیشرو است و رشد سه رقمی را در سال گذشته با بالاترین سهم از بازار به ثبت رسانده است.

عقرب ماهیندرا جدید
عقرب ماهیندرا جدید

با موفقیت C3، سیتروئن 0.35 درصد از سهم بازار سالانه و 0.13 درصد سهم بازار را به دست آورد. در حالی که نمی توان در مورد جیپ که شاهد کاهش سهم بازار در هر دو سال و بر اساس ماهانه بود، همین را گفت.


منبع: https://www.rushlane.com/car-sales-sep-2022-maruti-hyundai-tata-mahindra-12450784.html

با عرضه C3 با قیمت پایین تر، سیتروئن توانسته است 1386 دستگاه بفروشد و 1825 درصد رشد سالانه و 63.06 درصد رشد ماهانه را ثبت کند. در نهایت، ما جیپ را داریم که هم بر اساس سالانه و هم بر مبنای مادری شاهد کاهش فروش بوده است. با 1116 واحد در سپتامبر 2022، در انتهای این لیست قرار دارد.

مادر فروش برتر OEM - سپتامبر 2022
مادر فروش برتر OEM – سپتامبر 2022

سهم بازار OEM خودرو سپتامبر 2022

فروش خودرو در سپتامبر 2022 نشان می دهد که چگونه یک تولید کننده در این بخش در مقایسه با تولید کنندگان دیگر عملکرد خوبی دارد. ماروتی سوزوکی که بزرگترین تولیدکننده PV کشور است، با فروش 1,48,380 دستگاه، تاج را در اینجا به دست می‌آورد و 135.11 درصد رشد سالانه و 10.59 درصد رشد ماهانه را به ثبت رسانده است. ماروتی سوزوکی در سپتامبر 2021 رشد خیره کننده 85269 دستگاهی را به دست آورد.

رتبه دوم هیوندای با فروش تقریبا 50000 است. 49700 دستگاه فروخت و 16613 واحد در سال به دست آورد و رشد 50.21 درصدی را در سال به ثبت رساند. هیوندای رشد کوچک 0.38 درصدی را ثبت کرده است. در جایگاه سوم، ما تاتا موتورز را داریم. این شرکت با فروش 47654 دستگاهی به هیوندای نزدیک شد و 21924 دستگاه فروش داشت و 85.21 درصد رشد سالانه و 1.03 درصد رشد ماهانه ثبت کرد.

فروش خودرو سپتامبر 2022

کیا با فروش 25857 دستگاه در جایگاه پنجم قرار دارد و با رشد 11416 دستگاهی نسبت به سال قبل 79.05 درصد رشد داشته است. با افزایش 3535 دستگاهی، کیا رشد 15.84 درصدی را نیز ثبت کرده است. تویوتا 15378 دستگاه فروخت و 65.64 درصد رشد سالانه و 2.80 درصد رشد ماهانه ثبت کرد. افزایش حجم 6094 واحد در سال و 419 واحد در ماه است.

فروش برتر OEM در سال - سپتامبر 2022
فروش برتر OEM در سال – سپتامبر 2022

کیا با 7.28 درصد، 0.5 درصد از سهم خود را در سال گذشته از دست داد و 0.49 درصد رشد کرد. در حالی که تویوتا 4.33 درصد از سهم بازار را با افت در هر دو سال و در سال گذشته تضمین می کند. هوندا، رنو و فول، واگن سهم خود را از بازار در سال گذشته از دست دادند، اما 0.09، 0.01 درصد و 0.53 درصد از سهم بازار را پس گرفتند. ام‌جی، اشکودا و نیسان کاهش سهم بازار را بر اساس سالانه و مادری ثبت ،د.

OEM سهم بازار مادر - سپتامبر 2022
OEM سهم بازار مادر – سپتامبر 2022

ام جی، اشکودا و نیسان به ترتیب در جایگاه های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار دارند. همه این شرکت ها رشد مثبتی را در سال نشان می دهند. اما وقتی ،ت به تجزیه و تحلیل MoM می‌شود، فروش را کاهش می‌دهد و به نقطه قرمز سقوط می‌کند. MG، اشکودا و نیسان به ترتیب 3808، 3543 و 3177 دستگاه فروختند و 17.49 درصد، 17.05 درصد و 17.62 درصد رشد سالانه و افت 0.39، 16.08 درصد و 3.23 درصد را ثبت ،د.

ماروتی سوزوکی با 41.80 درصد سهم بازار و 7.79 درصد رشد در سال و 0.94 درصد رشد ماهانه، عضلات زیادی را خم می کند. هیوندای و تاتا سهم بازار خود را بر اساس سالانه و ماهانه از دست دادند و به ترتیب 14% و 13.43% را در اختیار داشتند. در مقایسه، ماهیندرا 2.79 درصد از سهم بازار را در سال گذشته و 0.63 درصد از سهم بازار را پس می‌گیرد.

سهم بازار OEM سال - سپتامبر 2022
سهم بازار OEM در سال – سپتامبر 2022

در جایگاه چهارم دیگر شرکت هندی ماهیندرا قرار دارد. 34,508 دستگاه فروخت و 21,654 واحد در سال گذشته رشد کرد و رشد 168.27 درصدی را ثبت کرد. ماهیندرا با 4656 واحد افزایش حجم، رشد 15.60 درصدی را ثبت کرد.

هوندا، رنو و فول، واگن به ترتیب رتبه های هفتم، هشتم و نهم را به خود اختصاص دادند و همگی رشد مثبت 28.81، 4.05 و 60.09 درصدی را در سال و 12.16 درصد، 8.71 درصد و 99.95 درصد را ثبت ،د. فول،‌واگن رشد فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت و از نظر آمار فروش در سپتامبر 2022 از برند خواهر خود اشکودا پیشی گرفت.