با ،ب رتبه های پنجم و ششم، Hero MotoCorp و Royal Enfield را به ترتیب با 11093 و 5006 دستگاه داریم. درست مانند هوندا، هیرو و انفیلد هر دو با ثبت 45.97% و 26.64% کاهش نسبت به سال قبل و 5.65% و 12.28% افت MoM به ترتیب در وضعیت قرمز قرار گرفتند. مجموع صادرات این 6 سازنده 2 وات به 2,62,525 واحد رسید و 22.08 درصد سالانه و 0.40 درصد کاهش ماهانه را تجربه کرد.
فروش کل دو چرخ در نوامبر 2022
رویال انفیلد و سوزوکی به ترتیب 65750 و 63156 دستگاه فروختند و هر دوی آنها به ترتیب 46.46 و 13.46 درصد رشد سالانه را به ثبت رساندند و فروش آنها کاهش یافت. در مجموع، فروش این 6 سازنده اصلی 2W در ماه گذشته 1177515 دستگاه در بازار داخلی بوده است. ارقام با رشد 17 درصدی نسبت به سال قبل و افت 21.34 درصدی ماهانه با افت حجمی 3,19,506 واحدی نسبت به ماه قبل کاهش یافت.
علیرغم اینکه Hero MotoCorp در فروش دو چرخ در نوامبر 2022 پیشتاز بود، مانند هر تولید کننده بزرگ دیگری شاهد افت مادری بود.

هند یکی از بزرگترین بازارهای موتور سیکلت در جهان است. برای مدت طول،، برند مقیم هند Hero MotoCorp فروش را رهبری کرده است. فروش دو چرخ در نوامبر 2022 نیز همین مسیر را طی می کند و با فروش 3,79,839 دستگاهی در بازار داخلی، Hero با 32.26 درصد سهم بازار از این فهرست، 15.50 درصد رشد سالانه را به ثبت رساند. حجم به دست آمده 50977 واحد بود.
در بخش صادرات، باجاج با 138630 دستگاه در ماه گذشته در صدر ج، قرار دارد. در مقایسه با 1,93,520 دستگاه در سال گذشته و 1,35,772 دستگاه در ماه قبل از آن، باجاج 28.36 درصد کاهش نسبت به سال قبل و 2.10 درصد رشد ماهانه ثبت کرد. TVS با ثبت 12.22 درصد کاهش سالانه و 4.68 درصد رشد ماهانه، ال،ای مشابه باجاج را نشان داد.

فروش سوزوکی و انفیلد نیز به ترتیب با 79359 و 70766 دستگاه نزدیک به یکدیگر کاهش یافته است. سوزوکی و انفیلد هر دو رشد سالیانه را ثبت ،د و هرکدام کاهش قیمت داشتند. در مجموع، 6 پرفروش در بخش 2W مجموع فروش (داخلی + صادرات) 14,40,040 دستگاه را در نوامبر 2022 به خود اختصاص دادند.

هنگامی که به فروش کل مربوط می شود، Hero با 3,90,932 وسیله نقلیه به نام خود دوباره در صدر ج، قرار دارد و 11.89 درصد رشد سالانه را به ثبت رسانده و 41,539 واحد در سال گذشته به دست آورده است. از آنجایی که هیرو در اکتبر 2022 به فروش 454582 دستگاهی دست یافت، 63650 دستگاه را با نرخ 14 درصد از دست داد. هوندا با فروش 373221 دستگاه به تعداد Hero نزدیکتر شد و شاهد رشد 33.11 درصدی نسبت به سال قبل و 16.95 درصد کاهش ماهانه بود.

هیرو 62986 واحد در حجم MoM را با نرخ 14.22 درصد از دست داد. هوندا با نام خود 3,53,540 دستگاه فروخته است که نسبت به فروش 2,56,174 دستگاهی در سال گذشته افزایش یافته است. رشد سالانه 38.01 درصد و کاهش ماهانه 17 درصد بود. TVS با 1,91,730 واحد در جایگاه سوم قرار گرفت. این برند شاهد رشد 8.97 درصدی در سال و 30.52 درصد کاهش در ماهانه بود.
فروش دو چرخ در نوامبر 2022
در مقایسه با فروش 13,43,355 دستگاهی در نوامبر 2021 و فروش 17,60,600 دستگاهی در اکتبر 2022، فروش 2 وات در نوامبر 2022 برای این 6 سازنده نسبت به سال قبل 7.20 درصد رشد داشته و 18.21 درصد در ماه مارس کاهش یافته است. حجم به دست آمده در سال به 96705 واحد و حجم از دست رفته 320560 واحد رسید.
منبع: https://www.rushlane.com/two-wheeler-sales-nov-2022-hero-،nda-tvs-baja-12454501.html
شماره های تی وی اس و باجاج خیلی به هم نزدیک هستند. TVS و Bajaj در ماه گذشته به ترتیب 2,63,642 و 2,62,120 دستگاه فروختند. در حالی که TVS شاهد رشد 2.24 درصدی سالانه و 23.50 درصد کاهش ماهانه بود، اعداد Bajaj در هر دو تحلیل سالانه و مامان کاهش یافت. باجاج 76,353 واحد در سال از دست داد که بالاترین در این لیست است.
TVS در ماه گذشته 71912 دستگاه را ارسال کرد که تقریباً نیمی از صادرات باجاج است. هوندا 19681 دستگاه را در نوامبر 2022 فروخت و با ثبت 18.71 درصد کاهش نسبت به سال قبل و 15.97 درصد کاهش ماهانه به طور کامل در وضعیت قرمز قرار گرفت. سوزوکی با فروش 16203 دستگاهی همراه با نام خود، رشد 63.58 درصدی در سال را تجربه کرد. با این حال، کاهش 11.09 درصدی MoM چندان الهامبخش نبود.