به عبارت دیگر، موستانگ Mach-E و F-150 Lightning نامزدهای من،ی برای باتری های LFP هستند.
در حالی که موستانگ Mach-E و F-150 Lightning تاکنون برای استرالیا ممنوع هستند، فورد استرالیا اولین خودروی برقی خود را امسال با E-Transit معرفی خواهد کرد.
این رقم هدفمند تولید EV 2023 شامل 270000 موستانگ ماخ-ای کراس اوور برای آمریکای شمالی، اروپا و چین است. 150000 پیکاپ F-150 Lightning برای آمریکای شمالی، 150000 وانت E-Transit برای آمریکای شمالی و اروپا و 30000 دستگاه SUV جدید برای اروپا.
فورد برای خود اه، سختی را برای فروش خودروهای الکتریکی در کوتاه مدت تعیین کرده است و برنامه ای برای کاهش عرضه باتری و کاهش هزینه ها دارد.
فورد اضافه کرد که قصد دارد تولید باتری های LFP در آمریکای شمالی را در سال 2026 آغاز کند.
به دنبال این هدف تولید سالانه EV در سال 2023، فورد قصد دارد تا سال 2026 سالانه بیش از دو میلیون خودروی برقی تولید کند.
بیضی آبی می گوید که در حال حاضر 100 درصد از ظرفیت باتری سالانه مورد نیاز برای تولید 600000 خودروی الکتریکی در سال 2023 را تامین کرده است.
بنابراین آنها را برای خودروهای برد استاندارد، وسایل نقلیه تجاری سنگین و سیستم های ذخیره انرژی من، می دانند.
این باتری های LFP توسط غول چینی Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) تولید خواهند شد.
هنوز مشخص نیست که آیا این شیمی باتری ارزانتر برای تولید به قیمت ارزانتری تبدیل میشود یا اینکه فقط به این م،ی است که فورد میتواند خودروها را سریعتر تولید کند.
هنوز تایید نکرده است که بقیه چه خواهند بود. علاوه بر موستانگ Mach-E که قبلاً در خارج از کشور موجود است، فورد نشان داده است که یک Ranger پلاگین هیب، در دست ساخت است و تأیید کرده است که عرضه خواهد شد. هفت خودروی برقی خالص در اروپا تا سال 2024
شیمی باتری LFP به طور سنتی ارزان تر و ایمن تر از باتری های مبتنی بر نیکل است، اما سلول ها چگالی انرژی کمتری دارند، به این م،ی که برد کوتاه تری را ارائه می دهند.
بیشتر: فورد در حال توسعه باتری های LFP برای خودروهای الکتریکی است
بیشتر: فورد استرالیا پنج وسیله نقلیه برقی را تا سال 2024 می آورد
بیشتر: فورد هفت خودروی برقی جدید از جمله Puma EV را برای اروپا در نظر دارد
بیشتر: فورد 15.7 میلیارد دلار برای مراکز جدید تولید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده هزینه می کند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ford-adding-cheaper-ev-batteries-to-help-fight-tesl،
Blue Oval خاطرنشان می کند که هنوز هم قصد دارد باتری های نیکل کبالت منگنز (NMC) موجود در مجموعه خودروهای برقی خود را ارائه دهد، اما باتری های LFP “کمترین تلفات برد” خواهند داشت و ظاهراً هزینه های مواد را بین 10 تا 15 درصد در مقایسه با باتری های فعلی NMC
Blue Oval می گوید که در حال حاضر تقریباً 70 درصد از ظرفیت باتری را برای پشتیب، از نرخ تولید سالانه هدف گذاری شده 2026 تامین کرده است.
Blue Oval این هفته اعلام کرد که باتریهای لیتیوم آهن فسفات (LFP) را از سال 2023 به موستانگ Mach-E SUV خود در آمریکای شمالی و از اوایل سال 2024 به پیکاپ لایتنینگ F-150 اضافه خواهد کرد.
CATL در حال حاضر باتری های LFP را برای تسلا مدل 3 و Y ساخت چین و همچنین سایر خودروسازان مشهور از جمله BMW، هوندا، ولوو و گروه فول، واگن تامین می کند.
فورد و CATL همچنین یک یادداشت تفاهم غیر ا،ام آور برای بررسی همکاری برای تامین باتری در بازارهای فورد در سراسر چین، اروپا و آمریکای شمالی امضا کرده اند.
این اعلامیه اضافه ، باتریهای LFP به موستانگ Mach-E و F-150 Lightning تنها یکی از تعدادی ابتکار عمل فورد است که اه، تولید خودروهای برقی آینده خود را شرح میدهد.
علاوه بر این، فورد قصد دارد ظرفیت خود را با سرمایه گذاری های مش، فعلی خود افزایش دهد و همچنین در حال مذاکره با شرکت های است،اج مواد خام و لیتیوم است. این شرکتهای معدنی استرالیایی BHP و Rio Tinto هستند.
باتریهای LFP همچنین میتوانند به طور منظم تا 100 درصد شارژ شوند، بدون اینکه عمر طول،مدت باتری را به خطر بیندازند، اما در هوای سردتر کارآمد نیستند.
نکته جالبی که ذکر استرالیا یا اقیانوسیه وجود ندارد.
فورد استرالیا اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال 2024 پنج وسیله نقلیه الکتریکی را معرفی کند که شامل ون های الکتریکی E-Transit و E-Transit Custom و Escape پلاگین هیب، می شود.
همانطور که قبلاً توضیح داده شد، این SUV جدید برای اروپا بر اساس معماری تمام الکتریکی MEB گروه فول، واگن ساخته خواهد شد و تصور می شود که ارتباط نزدیکی با فول، واگن ID.4 داشته باشد.