فورد متعهد به فرمان راست است، می تواند محدوده تولید مجدد را افزایش دهد
امروزه، فورد خودروهای متعددی را میفروشد که بهطور خاص برای چین طراحی شدهاند که در عین استفاده از پلتفرمهای جه،، دارای «کلاههای بالا» منحصربهفرد هستند – اصطلاحی که عملاً به م،ای همه چیزهایی است که زیربنای یک وسیله نقلیه را مسدود میکند.
همکار خودروساز آمریکایی جنرال موتورز تنها شورولت کوروت را در RHD کارخانه ای می فروشد و از بازارهای بی شماری خارج شده است. برای مثال، برندهای اروپایی Opel و Vauxhall خود را فروخت، هولدن را تعطیل کرد و کارخانه تایلندی خود را فروخت.
برای مثال، فیستا در بیش از نیمی از کشورها تولید شد.
اوا
ورزش استوا
این شرکت با منطقه ای شدن بیشتر از سیاست قدیمی وان فورد دور شده است.
شرکت سابق کرایس، اساساً در دهه 1980 نیز از بازارهای فرمان راست عقب نشینی کرد، اگرچه در دهه 1990 غوغا کرد.
اما چالش فورد برای رسیدن به مقیاس برای یک وسیله نقلیه خاص، زم، که تعداد بازارهای فرمان راست کمتر از خودروهای فرمان چپ است و سلیقههای متفاوتی دارند، باقی میماند – برای مثال، اورست در بریت،ا فروخته نمیشود، در حالی که فو، اخیراً در اینجا حذف شده است.
فورد با RMA Automotive کار می کند تا اطمینان حاصل کند که F-150 مطابق با استانداردهای خود است، برخلاف تبدیل توسط سایر شرکت های محلی که شرکت هیچ دخالتی ندارد و بنابراین خودروها را با گارانتی کارخانه خود پشتیب، نمی کند.
به نظر می رسد موستانگ Mach-E بالا،ه به استرالیا بیاید، زیرا در کارخانه به صورت RHD تولید می شود و در حال حاضر در بازارهای RHD مانند ،ستان فروخته می شود.
برندهای قدیمی آمریکایی آن کمتر در اینجا حضور دارند. کرایس، اخیراً از استرالیا خارج شده است و دوج هنوز به دلیل کمبود محصول RHD بازنگشته است، اما جیپ باقی مانده است و طیف گسترده ای از وسایل نقلیه RHD را می فروشد.
این امر را «پیشرفت» سیاست قدیمی مینامد که در آن خودروها در بازارهای بیشماری تنها با تغییرات جزئی به فروش میرسند – برای مثال، مدلهای جه، مانند نسل قبلی Fiesta، Focus و Mondeo.
آقای لاو، میگوید: «ما عملکرد خوبی در چین داشتیم و از محصولات جه، استفاده میکردیم، اما بازار چین بهطور قابلتوجهی تغییر کرده است و انتظارات در بازار چین را نمیتوان بهطور کامل توسط محصولات جه، برآورده کرد».
این شرکت گفت که به ماوریک فرمان راست نگاه کرده است، در حالی که Bronco و Bronco Sport امکاناتی برای فرمان راست هستند، زم، که فورد بتواند سفارشات معوقه خود را پاک کند – هرچند مشخص نیست که آیا آنها RHD کارخانه هستند یا یک کار بازسازی.
آیا میتو،م کاری فراتر از F-150 انجام دهیم؟ دیان کریگ، رئیس گروه بازارهای بینالمللی که استرالیا را در بر میگیرد، گفت: فکر میکنم این فرصت همکاری با RMA Automotive، نه تنها استرالیا بلکه برای برخی دیگر از بازارهای فرمان راست، واقعاً فرصتی را برای ما فراهم میکند.
فرمان راست یک کلید است. ما می تو،م با فرمان راست سودآور باشیم. تا زم، که محصول من، را با پیشرانه های من، در بخش های من، بیاورید.»
آقای لاو، میگوید که وسایل نقلیه منحصربهفرد ضروری هستند، زیرا بازار چین در تجربههای دیجیتالی درون خودرو پیشرو است، و خاطرنشان کرد که این خودروها «قطعاً» باید برای نیازهای هر بازار خاص باشند.
“همه چیز در مورد مقیاس است، و با رنجر و اورست ما مقیاس را بدست می آوریم.”
تعداد زیادی از خودروهای فورد در آمریکای شمالی در اروپا و استرالیا فروخته نمیشوند، از جمله برانکو و برونکو اسپرت.
استراتژی فرمان راست روشن است. ما در حال سرمایه گذاری برای ژاپن، استرالیا، نیوزلند، آفریقای ج،ی در حال تبدیل شدن به یک بازار بسیار جدی برای ما است. بنابراین ما به استرالیا، آفریقای ج،ی باز می گردیم.
این پیکاپ سایز کامل در فرمان راست توسط RMA Automotive بازسازی خواهد شد که فورد را در مسیر تایرهای رقبایی مانند Ram 1500 و شورولت سیلورادو در ارائه آپشن RHD با پشتوانه کارخانه دنبال می کند.
این شرکت اکنون بخشی از غول فرانسوی-ایتالیایی-آمریکایی Stellantis است و دارای چندین مارک است که خودروهای فرمان راست کارخانه ای را ارائه می دهند که Abarth، Alfa Romeo، Citroen، Fiat، Maserati و Peugeot در استرالیا خودرو می فروشند.
تکاور
موستانگ
کریستین مونیر، مدیرعامل جیپ تأیید کرد که فرمان سمت راست بخشی از طرحهای گستردهتر برقیسازی این برند است و وقتی از او پرسیده شد که آیا این مورد برای هر مدلی صدق میکند یا خیر، او پاسخ داد: «بسیار زیاد».
اما، آیا از نظر مالی به یک چالش بیشتر تبدیل شده است؟ اکنون متفاوت است، زیرا مقیاس است و من فکر میکنم جایی که فرصتها برای ما وجود دارد، حرکت به سمت وسایل نقلیه تخصصی است.»
این خودروها در بازارهای جه، متعددی از جمله تایلند، آفریقای ج،ی و استرالیا عرضه می شوند.
موریک
موستانگ Mach-E
“[This] اولین تلاش ما برای درک آنچه می تو،م انجام دهیم، نه فقط در استرالیا، بلکه به طور بالقوه در بازارهای دیگر است.
این امر به توسعه احتمالی تولید مجدد فرمان راست (RHD) اشاره دارد که فورد آن را به صورت محلی با F-150 در سال 2023 آغاز خواهد کرد.
F-150
آب کم عمق جنرال موتورز را تا حد زیادی در کنار گذاشتن تولید فرمان راست در کارخانه دنبال نخواهد کرد، اگرچه مانند رقیب خود در کراستاون میتواند به دنبال ارائه خودروهای خاص با چرخ در سمت راست باشد.
ما از سمت راست فرمان دور نمیشویم. ما می د،م که آنها مهم هستند. جان لاو،، مدیر مالی فورد، به رسانهها، از جمله CarExpert، اوایل امسال
بیضی آبی نسبت به جنرال موتورز آمریکایی، حضور قویتری در بازارهای فرمان راست دارد، زیرا همچنان خودروهای فرمان راست کارخانهای را در حجم قابل توجهی در بازارهایی مانند بریت،ا و تایلند میفروشد.
اورست
تمرکز
فورد اروپا خودروهای منطقه ای خود را با یک جفت خودرو بر اساس معماری خودروهای الکتریکی فول، واگن MEB خواهد داشت. هیچ برنامه ای برای عرضه این محصولات در سایر بازارها اعلام نشده است.