پوما یکی از آ،ین خودروهایی است که تحت پروتکلهای آزمایشی 2020-2022 آزمایش شده است، اگرچه این تنها خودرویی نبود که از پنج ستاره دور شد. پژو 408 آینده نیز رتبه چهار ستاره را دریافت کرد.
در حالی که قبلاً وسایل نقلیه رتبه بندی Euro NCAP یا ANCAP خود را در طول عمر خود حفظ می ،د، هر دو مقام ایمنی دوره های اعتبار رتبه بندی شش ساله را معرفی کرده اند.
“این رتبه مربوط به Puma فروخته شده در استرالیا از مدل MY23 است.”
این یادداشت میکند که دادههای داخلی را میتوان برای نشان دادن هرگونه تغییری بر عملکرد ایمنی ارائه کرد.
یک ستاره کمتر در بالای ستاره می درخشد فورد پوماو انتظار میرود نمونههای استرالیایی شاسیبلندهای کوچکی که در سال 2023 تحویل داده میشوند، تأثیر بگذارد.
تست Euro NCAP نشان میدهد که کنترل گشت و گذار (ی،ی میزان پرتاب شدن بدنه به طرف دیگر وسیله نقلیه در اثر برخورد جانبی) ضعیف بود، و پوما فاقد کیسه هوای وسط جلو بود – ویژگی که به طور فزایندهای رایج میشود. .
سازمان ایمنی اروپا خاطرنشان میکند: «در طول شش سال یا بیشتر تا زمان انقضای رتبهبندی، Euro NCAP بررسیهایی را انجام میدهد تا اطمینان حاصل کند که اعتبار آن برای خودروهایی که در حال حاضر در حال فروش هستند، باقی میماند».
شاسی بلند سبک فورد امتیاز حفاظت از سرنشین بزرگسال 75 درصد، امتیاز حفاظت از سرنشین کودک 84 درصد، امتیاز حفاظت از کاربر آسیب پذیر جاده 70 درصد و امتیاز کمک ایمنی 69 درصد را دریافت کرد.
ما به طور معمول با Euro NCAP برای آزمایش ایمنی سرنشینان و عابران پیاده وسایل نقلیه خود کار می کنیم و درخواست ارزیابی مجدد Puma کردیم، از این رو رتبه جدید را دریافت کردیم.
هر امتیاز خودروی Euro NCAP شش سال پس از آزمایش اولیه منقضی می شود. سخنگوی فورد استرالیا گفت: با نزدیک شدن به این زمان، ما این گزینه را داریم که از Euro NCAP برای ارزیابی مجدد طبق آ،ین پروتکل بخواهیم.
هر ساله از سازندگان خواسته میشود تا تأیید کنند که خودرو دارای تج،ات ایمنی مشابهی است که در زمان ارزیابی داشت و هیچ تغییر دیگری که ممکن است بر اعتبار رتبهبندی تأثیر بگذارد، ایجاد نشده است.
ما در حال شفاف سازی با فورد استرالیا هستیم که چه ،اصری بهبود یافته اند. خودروهای MY23 از ماه مارس وارد بازار خواهند شد.
برخی از ،اصر مرتبط با ایمنی – از جمله سیستمهای نگهدارنده بهبود یافته – برای خودرو برای دستیابی به این رتبه بهبود یافتهاند.
رتبه قبلی پوما تا 31 دسامبر 2025 معتبر بود، در حالی که رتبه جدید و پایین تر تا سال 2028 معتبر است.
این رتبهبندیهای سال 2019 در آزمایش ANCAP تا حد زیادی بدون تغییر منتقل شدند – دو مقام ایمنی چندین سال پیش رتبهبندیهای خود را هماهنگ ،د – اگرچه مقامات استرالیایی 86 درصد برای محافظت از سرنشینان کودک به آن اعطا ،د.
ترمز اضطراری خودکار نیز به،وان حاشیهای ارزیابی شد و Euro NCAP اشاره کرد که برخی از امتیازها برای عملکرد AEB در سرعت پایین به دلیل عملکرد حاشیهای صندلیهای جلو و تکیهگاههای سر تعلق نمیگیرد.
ارزیابی مجدد کراس اوور سطح مبتدی فورد توسط سازمان ایمنی Euro NCAP نشان می دهد که این کراس اوور پنجمین ستاره خود را هنگام آزمایش تحت پروتکل های سخت گیرانه از دست می دهد.
در حالی که دوره اعتبار خودروها را از حفظ نتایج تحت معیارهای قدیمیتر و ملایمتر برای سالها بازمیدارد، خودروها تضمینی برای حفظ رتبهبندی خود برای کل دوره شش ساله ندارند.
پوما طبق آ،ین پروتکل تست Euro NCAP مجددا آزمایش شده است. یکی از سخنگویان فورد استرالیا گفت: با تغییر شرایط تحت پروتکل جدید، نتیجه برای پوما یک امتیاز 4 ستاره است.
بیشتر: همه چیز فورد پوما
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ford-puma-loses-five-star-rating-from-safety-aut،rity
علاوه بر این، هنگامی که یک خودرو به روز می شود (“فیس لیفت”) که معمولاً در اواسط چرخه عمر آن اتفاق می افتد، سازندگان باید جزئیات تغییرات ایجاد شده و تأثیری که ممکن است بر عملکرد ایمنی داشته باشند را ارائه دهند.
ANCAP میگوید خودروهایی که دارای رتبهبندی چهار ستاره هستند[provide] سطح من،ی از عملکرد ایمنی اما در یک یا چند حوزه ارزیابی کلیدی کوتاهی کرده است.
انتظار میرود رتبهبندی مربوطه از ANCAP ارائه شود، بهعلاوه سخنگوی سازمان ایمنی محلی گفت: «ANCAP منتظر اطلاعات فورد استرالیا در مورد کاربرد رتبهبندی اصلاحشده برای مدلهای محلی Puma است.»
این امتیازات به ترتیب از 94 درصد، 84 درصد، 77 درصد و 74 درصد نسبت به آ،ین آزمایش Euro NCAP که در سال 2019 انجام شد، کاهش یافته است.
“اگر مشخصات MY23 Pumas با مشخصات مدل تست شده/رده بندی شده توسط Euro NCAP مطابقت داشته باشد، ANCAP به دنبال انتشار رتبه بندی اصلاح شده در هنگام ورود خودروهای MY23 به صورت محلی خواهد بود.”