مانند سایر نسل دوم فورد GT، Mk IV توسط Multimatic در کارخانه خود در حومه تورنتو، کانادا ساخته خواهد شد.
همچنین دارای بدنه ای بازطراحی شده بود که نه تنها آیرودینامیک تر بود، بلکه 230 میلی متر بلندتر از خودروهای قبلی بود.
برای در نظر گرفتن این موضوع، نسخه معمولی جادهای GT دارای قدرت 492 کیلووات است، در حالی که مدل قبلی، GT Mk II، تنها 522 کیلووات قدرت داشت.
در حالی که قابل تشخیص است نسخه ای از نسل دوم GT، جدید فورد GT Mk IV دارای بدنه فیبر کربنی منحصر به فرد “دم بلند” است که بر روی فاصله بین دو محور کشیده شده است.
کار روی موتور هنوز تکمیل نشده است، اما فورد می گوید که باید حدود 597 کیلووات یا 800 ، بخار قدرت تولید کند.
تولید از فورد جی تی به زودی به پایان می رسد، اما نه قبل از ساخت مجموعه ای از 67 آهنگ ویژه.
نیروبخش GT Mk IV یک نسخه به شدت اصلاح شده از موتور 3.5 لیتری توئین توربو V6 GT است که دارای حجم بزرگتر و مجموعه ای از تغییرات دیگر است.
هر ،ی که به ماشین علاقه دارد باید یک شماره را پر کند فرم درخواست آنلاین. به متقاضیان موفق در سه ماهه اول سال 2023 اطلاع داده می شود و انتظار می رود تحویل در اواسط سال آغاز شود.
فورد GT Mk IV که به افتخار GT40 Mk IV اصلی که در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1967 پیروز شد، نامگذاری شده است، قیمت آن از 1.7 میلیون دلار (2.5 میلیون دلار) قبل از مالیات و هزینه های جاده ای است.
موتور اصلاح شده چرخ های عقب را از طریق یک “گیرب، مسابقه ای من،” به حرکت در می آورد.
GT40 Mk IV مدل 1967 ممکن است شبیه مدلهای قبل از خود به نظر برسد، اما دارای یک شاسی کاملاً جدید با ،باندن ،ب و ساختار آلومینیومی لانه زنبوری بود.
در اوایل سال جاری، فورد از نسخه GT LM رونمایی کرد، نسخه نهایی 20 ابرخودروی قانونی جاده ای که تا پایان سال 2022 ساخته خواهد شد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ford-gt-mk-iv-track-only-special-unveiled
تغییرات قابل توجه دیگری که میتو،م مشاهده کنیم، وضعیت بسیار پایینتر، پکیج کامل آیرودینامیک شامل بال عقب عظیم و دیفیوزر، و آنچه به نظر میرسد حالت عریضتری دارد، است.
جدا از این لقمههای اطلاعات، فورد نسبت به جزئیات Mk IV دلسرد است و احتمالاً مشخصات بیشتری را در هنگام تحویل اولین خودروها به مشتریان در اواسط سال 2023 دنبال میکند.
قدرت از یک موتور 7.0 لیتری V8 تامین می شد که از طریق یک گیرب، مخصوص با سیستم خنک کننده خود به چرخ های عقب متصل شده بود.