
بروزرسانی: 04 اردیبهشت 1404
فولکس واگن بالاخره کارخانه و زیرمجموعه های روسیه را می فروشد
این شرکت تعدادی خودرو برای برندهای فول، واگن و اشکودا تولید کرد، از جمله یک لیفت بک منحصر به فرد پولو بر اساس اشکودا رپید.
لادا - که قبلا متعلق به رنو بود، اما اکنون بخشی از موسسه تحقیقات و توسعه مرکزی خودرو و موتور روسیه (NAMI) است - در اواسط سال 2022 تولید خود را از سر گرفت، اما مجبور شد ویژگی هایی مانند کیسه هوا، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، ABS و ABS را کنار بگذارد. تهویه مطبوع
علاوه بر کالوگا، خودروهای گروه فول، واگن نیز در نیژنی نووگورود در کارخانه ای که توسط خودروساز محلی GAZ اداره می شود، تولید شد. این خودروساز آلم، تولید قرارداد خود را در نیژنی نووگورود پس از تهاجم روسیه به حالت تعلیق درآورد.
این کارخانه از مارس 2022، مدت زیادی پس از حمله روسیه به اوکراین، تا حد زیادی غیر فعال بوده است. روسیه پس از آن با تحریم ها و قطع ارتباط با سیستم بانکی جه، مواجه شد و زنجیره های تامین حیاتی را ش،ت و تقاضا را محدود کرد.
منابع گفتند در حالی که بسیاری از رقبای آن ،ب و کار خود را به سرمایه گذاران محلی در ازای یک روبل رمزی (0.02 دلار) فروختند، البته با بندهای بازپرداخت. رویترز Art-Finance و Avilon 125 میلیون یورو (203 میلیون دلار) برای دارایی های فول، واگن در روسیه پرداخت کرده اند.
کارخانه فول، واگن کالوگا در اوج خود ظرفیت تولید سالانه 225000 خودرو داشت و بیش از 4000 نفر را مشغول به کار کرد.
با توجه به اینکه تولیدات جدید محلی در ،ری از روزهای قبل از جنگ کار می کند، گزارش ها نشان می دهد که روس ها به خودروهای جدید چینی و همچنین واردات دست دوم روی آورده اند.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/volkswagen-finally-sells-russian-factory-and-subsidiaries
مشخص نیست که آیا فروش فول، واگن شامل بازپرداخت است یا خیر، و همچنین نمی د،م که Art-Finance قصد دارد چه خودروهایی را تولید و توزیع کند.
در بی،ه ای که اوا، هفته گذشته منتشر شد، فول، واگن اعلام کرد که موافقت ،ت روسیه را برای فروش «تاسیسات تولیدی خود در کالوگا، ساختار واردکننده (تجارت توزیع و پس از فروش) و فعالیت های انبارداری و خدمات مالی با همه کارکنان مرتبط خود به دست آورده است. به شرکتی معروف به Art-Finance که توسط Avilon، یک شبکه فروش خودرو روسی، پشتیب، می شود.
را گروه فول، واگن یک ،وجی را مهندسی کرده است روسیه، به دنبال رنو، فورد و مرسدس بنز.