هر دو خودرو در کارخانه مونتاژ سیلورتون فورد در پرتوریا، آفریقای ج،ی تولید میشوند، اگرچه رنجرهای محلی از تایلند تهیه میشوند.
به غیر از فورد، فول، واگن پلت فرم MEB را در اختیار خودروساز هندی ماهیندرا نیز قرار می دهد که اعلام کرد پنج شاسی بلند الکتریکی را با استفاده از پلت فرم آلم، خواهد ساخت. فول، واگن سال گذشته اعلام کرد که در طول این توافق، برندهای XUV و BE ماهیندرا بیش از یک میلیون خودرو بر روی پلتفرم خود تولید خواهند کرد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/volkswagen-and-ford-deepen-partner،p
فول، واگن در حال تقویت بیشتر همکاری در توسعه خودروهای الکتریکی خود با آب کم عمقبه گفته الیور بلوم، مدیرعامل گروه.
خارج از خودروهای الکتریکی و بیشتر مربوط به بازار استرالیا، مشارکت فول، واگن و فورد به وسایل نقلیه محبوبی مانند فورد رنجر جدید و فول، واگن آماروک – که به زودی در استرالیا عرضه می شود، نیز گسترش می یابد.
علیرغم اظهارات فورد مبنی بر استقلال بیشتر، بلوم تاکید کرد که اتحاد صنعتی بین فول، واگن و فورد احتمالا در آینده گسترش بیشتری خواهد یافت.
روز سه شنبه هفته آینده، فورد اولین خودروی تمام الکتریکی خود را که بر روی پلت فرم MEB فول، واگن ساخته شده است، معرفی خواهد کرد.
فورد قبلاً گفته بود که استفاده از فناوری فول، واگن حداقل دو سال در این شرکت صرفه جویی می کند و متعهد شده است که بیش از 2 میلیارد دلار (3 میلیارد دلار) برای بازسازی کارخانه خود در کلن آلمان برای ساخت دو خودرو مبتنی بر MEB هزینه کند.
وانت Transit Connect که در حال حاضر در کارخانه فورد در والنسیا، اسپ،ا مونتاژ می شود، بعداً اضافه خواهد شد. فورد همچنین نسخه ای از ترانزیت سفارشی جدید خود را برای فول، واگن در کارخانه ،یه خود تولید خواهد کرد.
فورد استرالیا تأیید کرده است که ون تحویل سفارشی ترانزیت با موتور دیزلی در اوا، سال جاری در اینجا به فروش می رسد و پس از آن E-Transit Custom در سال 2024 الکتریکی خواهد بود.
فول، واگن علاوه بر موارد مشابه، ون مسافربری جمع و جور Ford Tourneo Connect را در کنار همتای فول، واگن خود Caddy در لهستان تولید می کند. فورد استرالیا تا کنون تایید نکرده است که آیا نسل جدید تورنئو را به بازار ما خواهد آورد یا خیر.
بلوم در جریان ارائه نتایج مالی این هفته شرکت گفت: «ما فقط در آغاز پروژه همکاری خود هستیم.
جدیدترین همکاری بین این برندها در سال 2020 آغاز شد، زم، که خودروسازان اعلام ،د که به طور مش، هشت میلیون خودروی تجاری تولید خواهند کرد.
با این حال، نشان داده است که قصد دارد در آینده وابستگی خود به پلتفرم MEB را کاهش دهد.
این غول آمریکایی قصد دارد تا سال 2030 خودروهای الکتریکی نسل بعدی خود را برای بازار اروپا با معماری اختصاصی و نرم افزاری تعریف شده توسعه دهد.