بنابراین، یک پلت فرم کاملاً جدید فقط برای یک ماشین؟ ممنوعه بود.»
تحت FCA، تنها برند دیگری که خودروهایی به کوچکی یک Punto یا 500 میفروشد، لانچیا بود (دوج مدلهای هیوندای و میتسوبیشی با این اندازه را فروخته است، اما فقط در مکزیک)، که اشتراک پلت فرم را دشوار میکرد.
نسل سوم Punto در سال 2005 روی پلتفرم جدیدی که در آن زمان با جنرال موتورز به ،وان بخشی از پیوند کوتاه مدت این دو شرکت توسعه یافته بود، عرضه شد.
به گفته الیور فرانسوا، مدیرعامل شرکت، فیات میتوانست خیلی زودتر یک جایگزین Punto داشته باشد.
فیات 600e جدید خود را جایگزینی برای Punto میخواند و یک پاندا الکتریکی جدید به آن میپیوندد. فیات همچنین نسل جدید پونتو را با قدرت الکتریکی وزن می کند.
“[Sergio] آنتونیو ماسا،ی، رئیس محصولات جدید فیات، با اشاره به خودروهای سابق فیات کرایس،، گفت: مارکیونه در مورد سگمنت B شک داشت، بسیار رقابتی بود، به اندازه کافی سودآور نبود، بنابراین ما به 500 دستگاه بزرگتر رسیدیم و آنها این ایده را دوست داشتند. FCA) مدیر عامل.
تسخیر آن مدت کوتاهی پس از آزمایش مجدد هاچ بک توسط Euro NCAP انجام شد و اولین امتیاز ستاره صفر این مرجع را به آن داد.
در حالی که فیات بدون خودروی سبک در بازار داخلی خود بوده است و بین خودروهای شهری 500 و پاندا و خودروی کوچک تیپو فاصله ایجاد کرده است، عملیاتهایش در آمریکای لاتین دارای آرگو هاچ و سدان کرونوس برای ارائه به ،یداران در این بخش بوده است.