در حالی که فیات بدون خودروی سبک در بازار داخلی خود بوده است و بین خودروهای شهری 500 و پاندا و خودروی کوچک تیپو فاصله ایجاد کرده است، عملیاتهایش در آمریکای لاتین دارای آرگو هاچ و سدان کرونوس برای ارائه به ،یداران در این بخش بوده است.
فیات می خواهد زمان از دست رفته را با خودروهای سبک جبران کند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/fiat-wants-to-make-up-for-lost-time-with-light-cars
“[Sergio] آنتونیو ماسا،ی، رئیس محصولات جدید فیات، با اشاره به خودروهای سابق فیات کرایس،، گفت: مارکیونه در مورد سگمنت B شک داشت، بسیار رقابتی بود، به اندازه کافی سودآور نبود، بنابراین ما به 500 دستگاه بزرگتر رسیدیم و آنها این ایده را دوست داشتند. FCA) مدیر عامل.
تحت FCA، تنها برند دیگری که خودروهایی به کوچکی یک Punto یا 500 میفروشد، لانچیا بود (دوج مدلهای هیوندای و میتسوبیشی با این اندازه را فروخته است، اما فقط در مکزیک)، که اشتراک پلت فرم را دشوار میکرد.
را فیات پونتو در سال 2018 از تولید خارج شد و از آن زمان این برند بدون خودروی سبک در اروپا بوده است.
قرار است تغییر کند.
نسل سوم Punto در سال 2005 روی پلتفرم جدیدی که در آن زمان با جنرال موتورز به ،وان بخشی از پیوند کوتاه مدت این دو شرکت توسعه یافته بود، عرضه شد.
فیات 600e جدید خود را جایگزینی برای Punto میخواند و یک پاندا الکتریکی جدید به آن میپیوندد. فیات همچنین نسل جدید پونتو را با قدرت الکتریکی وزن می کند.
تسخیر آن مدت کوتاهی پس از آزمایش مجدد هاچ بک توسط Euro NCAP انجام شد و اولین امتیاز ستاره صفر این مرجع را به آن داد.
بنابراین، یک پلت فرم کاملاً جدید فقط برای یک ماشین؟ ممنوعه بود.»
در مقابل، 600e جدید فیات با مدلهایی از DS، جیپ، اوپل و پژو زیربنای مش، دارد.
با این حال، اکنون که فیات بخشی از Stellantis است، به پلتفرمهای بیشتری دسترسی دارد که میتوان آنها را در چندین برند به اشتراک گذاشت.
اما آن را به حال خود رها کرده بودند و به جای نسل جدید چندین فیس لیفت دریافت ،د و بدون جایگزینی در سال 2018 از بین رفت.
آقای فرانسوا گفت: «در آن زمان، در سال 2013، ما پروژه ای برای جایگزینی Punto داشتیم.
به گفته الیور فرانسوا، مدیرعامل شرکت، فیات میتوانست خیلی زودتر یک جایگزین Punto داشته باشد.
سپس چند ماه بعد، مجبور شدیم آن را متوقف کنیم، سپس دوباره حرکت کردیم، سپس دوباره توقف کنیم، زیرا در واقع برای ساخت درست آن به یک پلت فرم کاملا جدید نیاز داشتیم، پلت فرم قدیمی Grande Punto هر دو قدیمی بود. در مورد ایمنی و انتشار گازهای گلخانه ای و هیچ یک از مارک های دیگر نمی توانند هزینه را ت،یم کنند.
وی گفت: «آمادگیرتر از Punto یا Fiesta یا Clio، بنابراین قیمت بسیار بهتری دارد، بنابراین ما آن را برنامه ریزی کردیم و آنها آن را تأیید ،د.
آقای فرانسوا طرحی اصلی از جایگزینی پیشنهادی Punto را نشان داد که شبیه به 500X ،وجی است – و بنابراین شبیه یک ماشین شهری 500 در مقیاس بزرگتر است.