ما هم مدل برتر Alto K10 ZXi و هم مدل پایه آن LXi را قبل از عرضه امروز در حیاط نمایندگی ها جاسوسی کرده ایم. همچنین، با نگاهی به مجموعه فعلی ماروتی سوزوکی پس از Alto K10، به نظر می رسد ،و 800 آ،ین موردی باشد که با موتور محبوب F8D کار می کند.
قیمت سوزوکی ،و K10 ماروتی
ماروتی سوزوکی Alto K10 را در هند با قیمت پایه روپیه عرضه کرد. 3.99 لک برای تریم پایه LXi و تا Rs. 5.83 lakh برای ZXi+ AMT با مشخصات بالا (هر دو قیمت، ex-sh) با موتور 1.0L K10C. در حالی که ،و معمولی با موتور 800 سی سی F8D به همین صورت ادامه می یابد. همچنین، Alto K10 در تریم VXi Plus برخلاف WagonR و Celerio که در تریم ZXi برتری دارند، بالاتر است. در Rs. هر چند به نظر می رسد تریم MT VXi Plus Alto K10 با 5.33 میلیون دلار، بیشترین ارزش را برای پول دارد.
همچنین، F8D به اندازه موتورهای K10B یا K10C مصرف سوخت ندارد. راندمان سوخت و سبکی پایه اصلی خودروهای ماروتی است و موتورهای 1.0 لیتری بهترین هر دو را ارائه می دهند. موتورهای K10 مجهز به WagonR و S-Presso هستند که فروش بسیار بیشتری نسبت به Alto 800 دارند. بنابراین، ممکن است در ماه های آینده شاهد نابودی موتور F8D و Alto 800 باشیم.
،و 800 با در نظر گرفتن 6 کیسه هوای آتی که توسط ،ت هند تعیین شده طراحی نشده است و اعتقاد بر این است که Alto K10 بر این اساس طراحی خواهد شد. Maruti میتواند نسل فعلی Alto 800 را تا زم، که دستور اجرایی شود بفروشد و سپس آن را به تدریج کنار بگذارد. در حالی که ،و K10 جدید به فروش خود ادامه خواهد داد و میراث برند ،و را به جلو خواهد برد.
Alto K10 مبتنی بر پلتفرم Heartect این شرکت است که زیربنای دیگر هاچبکهای سگمنت A از اصطبلهای Maruti است. ،و K10 دارای موتور 1.0 لیتری K10 DualJet Dual VVT با قدرت 65 ، بخار و گشتاور 89 نیوتن متر است. این موتور به گیرب، 5 سرعته دستی یا AMT متصل می شود و از فناوری استارت/استاپ بهره می برد.
Alto K10 با متوقف شدن بیشتر مسابقات خود، رقبای بسیار کمی برای رقابت با آنها باقی مانده است.
ماروتی سوزوکی یک قهرمان قدیمی در فضای هاچ بک بخش A بوده است. قدرتی به قدری بزرگ که خلع آن از آن نقطه غیرممکن است. ا،ر رقبا تسلیم این بی رحمی شده اند و تسلیم شده اند و تنها Kwid در آزادی باقی مانده است.
قبل از راه اندازی، پیش رزرو با قیمت اسمی 11000 روپیه باز شد. در حال حاضر، سفارشات را می توان به صورت رسمی از طریق نمایندگی های آرنا یا وب سایت شرکت انجام داد. Alto K10 در کل محصول بهتری به نظر می رسد. بزرگتر است و فضای بسیار بیشتری را ارائه می دهد. همچنین برخی از ویژگیهای حس خوبی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با نرمافزار Smart Play Studio که امکان سیمکشی Android Auto و Apple CarPlay، کنترلهای صوتی روی فرمان را فراهم میکند و چرخهای 13 اینچی با روکش چرخ را دریافت میکند. ویژگی های ایمنی شامل دو کیسه هوای جلو در تریم (O) است و سنسورهای پارک عقب و ABS به صورت استاندارد ارائه خواهند شد.
مشخصات و رقابت
نسل جدید Alto K10 رنگهای جدید و ارتقاء ویژگیها را دریافت میکند و محصول کلی با Alto 800 که در حال حاضر در فروش است، کمی فاصله دارد. نسل جدید Alto K10 برای حفظ سلطه خود در بخش هاچ بک کوچک، رشد بیشتری داشته است. همچنین از طراحی کمی مجلل، ابعاد بزرگتر و ظاهری زیباتر از Alto 800 برخوردار است.
ارقام راندمان سوخت در Alto K10 24.9 کیلومتر بر لیتر است و به طور قابل توجهی بهتر از ارقام بازده سوخت 22 کیلومتر در لیتر Alto 800 است. Alto K10 جدید می تواند گزینه های CNG را نیز در آینده دریافت کند. 6 گزینه رنگ عبارتند از: سفید جامد، نقره ای ابریشمی، خا،تری گر،تی، قرمز تند، آبی سریع و طلایی زمین. با Kwid و دیگر خودروهای ماروتی در بخش A رقابت، Alto K10 رقابت بسیار کمتری دارد.
آینده موتور F8D
F8D یک موتور 796 سی سی 3 سیلندر SOHC 12 ولتی است که وظایف خود را روی Maruti 800 و Alto انجام می دهد. Alto 800 تنها موتوری است که در حال حاضر با این موتور عرضه می شود. ،و چهاردهمین خودروی پرفروش با افت 29.55 درصدی در سال 2022 است که در لیست 25 خودروی برتر دیده می شود. بنابراین، ادامه تولید موتوری که فقط برای یک خودرو با آینده نامشخص نصب می شود، دستور العملی برای فاجعه برای ماروتی است.