«آنچه طبیعی است و مطابق با وعدههایی است که قبلاً دادهاند این است که یک استاندارد راندمان سوخت بسیار قوی مطابق با صفر تا سال 2050 ایجاد کنند. ایالات متحده و در اتحادیه اروپا.”
همچنین ادعا میکند که افرادی که از ترتیبات فداکاری حقوق برای پرداخت همان مدل استفاده میکنند، میتوانند تا ۴۷۰۰ دلار در سال پسانداز کنند.
“من فکر می کنم که این کار خیلی برای این بخش انجام می شود، البته هنوز هم ما را با این چالش مداوم ی،ی تامین بیشتر وسایل نقلیه مواجه می کند و فکر می کنم این چالش بزرگ بعدی است که اکنون با ،ت در مورد آن صحبت می کنیم.
با تضمین اصلاحات مورد نظر سبزها، سناتورهای آن از لایحه EV که در این هفته در مجلس علیا تصویب می شود، حمایت خواهند کرد.
سبزها و ،ت با اصلاحات زیر در لایحه اصلاحیه قو،ن ،انه داری (تخفیف خودروهای برقی) موافقت کرده اند:
- پشتیب، Sunsetting برای پلاگین هیب، در ۱ آوریل ۲۰۲۵
- اولویت دادن به وسایل نقلیه الکتریکی در سیاست تدارکات ناوگان ،ت استرالیا با حذف پلاگین هیب، به جز در “شرایط استثنایی”
سال گذشته، اپوزیسیون کارگر همچنین اعلام کرد که قصد دارد زیرساخت شارژ را در بیش از 100000 ،ب و کار و 3.8 میلیون خانوار، با 1800 ایستگاه شارژ سریع دسترسی عمومی در تاریخ نامشخصی راه اندازی کند.
بهیاد جعفری، مدیرعامل شورای وسایل نقلیه الکتریکی استرالیا، گفت: “ما می بینیم که معافیت FBT انگیزه ای بسیار ارزشمند برای تشویق ناوگان بیشتر و اجاره نامه های جدید به سمت الکتریکی شدن است.”
فروش BEV در حال حاضر بالغ بر حدود 2.0 درصد از بازار خودروهای جدید استرالیا، مایل ها عقب تر از ا،ر مناطق توسعه یافته است. جذب PHEV حتی کمتر است.
این منع، کننده نظرات شرکت هایی مانند فول، واگن است که گفته اند برای تامین وسایل نقلیه الکتریکی برای استرالیا تلاش می کنند زیرا فقدان استاندارد آلایندگی فدرال که می تواند شرکت ها را به دلیل عدم فروش کافی خودروهای کم یا صفر آلایندگی جریمه کند، ما را از اولویت پایین می آورد. لیست وسایل نقلیه
«سبزها در موازنه قوا با محدود ، کمکها به خودروهای بنزینی و تسریع حمایت از خودروهای الکتریکی، ،ت را تحت فشار قرار دادند تا بیشتر و سریعتر در مورد آب و هوا پیش برود.
،ت کارگر ادعا می کند که کارفرمایی که حدود 50000 دلار EV به یک کارمند به ،وان مزیت جانبی پیشنهاد می کند می تواند تا 9000 دلار در سال پس انداز کند.
این قانون، خودروهای کم آلایندگی را از مالیات مزایای جانبی (FBT) معاف می کند، که به طور بالقوه باعث صرفه جویی در هزاران نفر از کارفرمایان و اپراتورهای وسایل نقلیه خصوصی می شود.
،ت کارگری آلب، حمایت سبزهای استرالیا را برای لایحه تشویقی خودروهای الکتریکی (EV) خود تضمین کرده است، البته نه بدون چند اصلاحیه.
اپوزیسیون (در آن زمان) کارگر سال گذشته یک استراتژی ملی خودروهای الکتریکی را اعلام کرد که شامل معافیتهای تعرفهای و مالیاتی به علاوه سرمایهگذاری در زیرساختهای شارژ و هدف «ایجاد محیطی برای 3.8 میلیون خودروی الکتریکی در جادهها تا سال 2030» بود.
با این حال، در حال حاضر استرالیا در مورد استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بسیار از همتایان بین المللی ما عقب است. این قانون استفاده بیشتر از خودروهای الکتریکی را تشویق می کند و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.
این نشان دهنده قدرت سبزها در سوق دادن حزب کارگر به پیشروی بیشتر و سریعتر در مورد سوخت های فسیلی است.
این معافیت FBT پیشنهادی در ابتدا برای خودروهای الکتریکی با باتری (BEV)، خودروهای الکتریکی با سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) و خودروهای برقی هیب، پلاگین (PHEV) اعمال میشد و پس از سه سال بررسی میشد.
برای واجد شرایط بودن، خودروی کم آلایندگی باید اولین قیمت ،دهفروشی را زیر آستانه مالیات خودروهای لو، فعلی مربوطه 84916 دلار (برای سالهای 2022 تا 23) داشته باشد و برای اولین بار برای استفاده در تاریخ 1 ژوئیه سال جاری یا پس از آن در دسترس قرار گرفته باشد – به این م،ی که قانون عقب افتاده خواهد بود.
،ت همچنین در نظر دارد تا ناوگان مش، المنافع را به تدریج به خودروهای بدون آلایندگی با هدف 75 درصد اجاره و ،ید وسایل نقلیه مسافربری جدید تا سال 2025 تبدیل کند.
ناوگان ،تی برقی خواهد شد و وقتی این خودروها دست دوم فروخته شوند، به کاهش هزینه خودروهای الکتریکی برای مردم عادی کمک خواهد کرد.
مهمتر از همه – در حالی که خانواده ها با افزایش هزینه سوخت دست و پنجه نرم می کنند – تشویق خودروهای برقی مقرون به صرفه تر به بازار گام مهمی در پرداختن به هزینه های حمل و نقل در میان مدت و ایجاد انعطاف پذیری در برابر قیمت های جه، نفت است.
بیشتر: آستانه مالیات خودروهای لو، افزایش یافت، FCAI «مالیات ضعیف» را محکوم کرد
آدام بندت رهبر سبزها گفت: “سبزها وسایل نقلیه الکتریکی سریع دارند.”
فراتر از این لایحه، ،ت فعلی کارگر همچنین قصد دارد تعرفه واردات 5.0 درصدی فعلی را برای خودروهای برقی واجد شرایطی که قبلاً مشمول یک توافق تجارت آزاد نشدهاند، حذف کند.
،ت گفت: «بخش حملونقل یکی از سریعترین منابع در حال رشد انتشار گازهای گلخانهای در استرالیا است و جذب قویتر خودروهای الکتریکی میتواند تأثیر قابلتوجهی در تلاشهای ما برای مق، با تغییرات آبوهوایی داشته باشد.
همچنین یک شبکه سوختگیری در بزرگراههای هیدروژن برای تحویل ایستگاههای سوختگیری هیدروژن در امتداد شلوغترین مسیرهای باری استرالیا برای پشتیب، از کامیونهای سلول سوختی هیدروژنی برنامهریزی شده است.
این شامل اجرای طرح 500 میلیون دلاری Driving the Nation، با شارژر سریع EV در هر 150 کیلومتر در شبکه بزرگراهی استرالیا می شود.
بیشتر: پرفروشترین خودروهای الکتریکی استرالیا در نیمه اول سال 2022
بیشتر: چرا لابی خودرو از ،ت جدید مقررات CO2 بیشتری می خواهد؟
بیشتر: چه مشوقهایی برای ،ید خودروهای الکتریکی در سراسر استرالیا ارائه میشود؟
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ev-discount-bill-set-to-p،-with-anti-phev-amendments
این لایحه به جای تمرکز بر تخفیفهای مستقیم مانند بسیاری از ایالتهای استرالیا، حول معافیتهای مالیاتی برای کاهش قیمتها و افزایش مصرف متمرکز است.
با همه اینها، ،ت استرالیا هیچ برنامه ای را برای استاندارد انتشار گازهای گلخانه ای فدرال اعلام نکرده است، علیرغم درخواست های صنعت برای انجام این کار، برای آزادسازی عرضه. این امر باعث شد تا اتاق فدرال صنایع خودروسازی به جای آن طرح داوطلبانه خود را ایجاد کند.
سبزها همچنین میگویند که ATO دستورالعملهایی را درباره زم، که فناوری شارژ خانگی میتواند در بستههای وسایل نقلیه معاف از مالیات مزایای جانبی گنجانده شود، صادر خواهد کرد.
شورای خودروهای برقی مشوق های جدید را ستایش کرده است، اگرچه می خواهد کارهای بیشتری انجام شود.
،ت کار آلب، که اخیراً انتخاب شده است، قصد دارد نه تنها وعده های انتخاباتی در مورد معافیت های مالیاتی و تعرفه ای، بلکه سایر وعده های مربوط به خودروهای برقی را نیز رعایت کند.