زم، که تویوتا با پیشبینیهای کمتر خودروهای برقی کار میکرد، این ویژگیها به،وان مزایا تلقی میشدند، اما با توجه به تمرکز فزاینده به سمت خودروهای برقی، پلت فرم میتواند شرکت را عقب نگه دارد.
هنگامی که تویوتا و ل،وس در اوا، سال گذشته به دنیا اعلام ،د که میلیاردها دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهند کرد و 16 طرح مفهومی EV را با هدف تولید فاش ،د، پیشبینیهای این شرکت نشان داد که تنها تا سال 2030 نیاز به ساخت 3.5 میلیون خودروی برقی در سال دارد تا بتواند تقاضا را برآورده کند. برای زمینه، این شرکت در حال حاضر حدود 10 میلیون خودرو در سال تولید می کند.
گزارشی که در این هفته منتشر شد حاکی از آن است که اوضاع در خودروساز قبل از اینکه بهتر شود بدتر خواهد شد.
این شرکت همچنین در حال بررسی تعمیرات اساسی در تولید است، و به ویژه به تنظیمات “گیگا پرس” تسلا نگاه می کند، که به متخصص خودروهای برقی اجازه می دهد تا قطعات بزرگ بدنه را به راحتی حذف کند و در نتیجه روند ساخت آن را ساده تر کند.
در حالی که تولید پیشگام هیب، تویوتا در استرالیا متوقف شده است، نسل پنجم مدل جدیدی در حال توسعه است و ع، های جاسوسی نشان می دهد که به نظر می رسد پایین تر و شیک تر است. انتظار می رود که یک نوع پلاگین هیب، ادامه یابد.
از 12 کانسپت تویوتا EV که در سال گذشته معرفی شد، بیشتر شبیه به کانسپت bZ Compact SUV است. همچنین شباهت هایی در طراحی با لیفت بک Crown جدید دارد.
این برند ژاپنی یکی از وسیعترین طیفهای خودروهای هیب، را در بین خودروسازان جهان ارائه میکند – 24 درصد از حجم جه، آن را تشکیل میدهند – اما متهم شده است که در حوزه خودروهای الکتریکی عقب مانده است.
مشخص نیست که آیا این یک مدل جه، bZ مانند bZ4x یا یک انحصاری چینی مانند bZ3 خواهد بود.
در حالی که این امر تویوتا را در کوتاه مدت عقب تر از این بسته قرار می دهد، اما به غول ژاپنی این امکان را می دهد که روی توسعه معماری جدید خودروهای برقی زمینی تمرکز کند که ممکن است تا پنج سال طول بکشد.
در یک بی،ه مطبوعاتی، یک تیزر مبهم منتشر کرد که در آن سدان جدید bZ3 مخصوص چین را معرفی کرد و آن را فقط با ،وان “مدل تویوتا سری bZ در دست توسعه” نوشت.
پلتفرمهای e-TNGA فقط برای EV و بنزینی/هیب، TNGA اشتراکات زیادی دارند که زمان توسعه قبلی را تسریع میکند و به خودروهای هر دو معماری اجازه میدهد در خطوط تولید ی،ان ساخته شوند.
در حالی که این خودروساز گزینههای خود را بررسی میکند، طبق گزارشها، چندین پروژه خودروهای الکتریکی اعلام شده در پایان سال 2021 را متوقف کرده است. اسنادی که سرویس خبری مشاهده کرده است میگوید که کار روی نسخه EV Crown و کراس اوور Compact Cruiser که دارای ظاهری بود متوقف شده است. یادآور FJ Cruiser.
اکنون معتقد است که به طور قابل توجهی به بیش از این نیاز دارد و همچنین میخواهد هزینه فناوریهای EV را برای رقابت با شرکتهایی مانند تسلا، ریوین، جنرال موتورز، فورد و دیگران کاهش دهد.
تویوتا استدلال کرده است که قبل از اینکه “مد روز” باشد، CO2 را کاهش می داد و مجموعه متنوعی از فن آوری های پیشرانه برای “بردن همه افراد به سفر” مورد نیاز است.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-bz-electric-liftback-teased
منابع متعدد در داخل تویوتا گفته اند رویترز این خودروساز در حال بررسی یک بازنگری اساسی در برنامه های خودروهای الکتریکی خود است، با یک گروه کاری که در حال حاضر گزینه ها را بررسی می کند و قرار است در ابتدای سال 2023 گزارش شود.
تویوتا یکی از اعضای جدید و هنوز نامشخص از خانواده رو به رشد خود را ط،ه زده است bZ-خودروهای الکتریکی مارک دار
به موازات این، تویوتا با تامینکنندگان کلیدی خود برای بهبود مدیریت حرارتی اجزای اصلی، مانند باتری و سیستمهای کنترل آب و هوا، کار میکند تا ظرفیت باتری مورد نیاز – گرانترین جزء هر خودروی برقی – را کاهش دهد و در عین حال حفظ کند. دامنه.
اگر این همتای لیفت بک bZ3 باشد، ممکن است اندازه آن مشابه نسل بعدی پریوس باشد.
یکی از طرحهایی که در حال بررسی است این است که تویوتا فنآوریهای جدید را در پلتفرم e-TNGA به منظور طول،تر ، عمر کاری خود و رقابتیتر ، آن بکار میبرد، در حالی که در طرحی دیگر، e-TNGA زودتر از زمان پیشبینیشده کنار گذاشته میشود و مدلهای متعددی لغو میشوند.
به نظر میرسد این تیزر یک لیفتبک را با ،اصر طراحی مشابه bZ3 مانند زاویهای زاویهای خط کمربند در درهای عقب و چراغهای عقب به شکل مشابه به تصویر میکشد.