مالکان با فناوری ایمنی “گیج” شده اند، اما تعمیرکاران پس از فروش می توانند کمک کنند

همانطور که در اینجا در ستون نظرات مربوط به آگوست 2022 نوشتیم، کمتر از 22 نمونه مختلف از نامگذاری شرکتی برای ترمز اضطراری خودکار (AEB) وجود داشت – همه آنها از سنسورها برای اسکن جلو، هشدار به راننده در مورد برخورد قریب الوقوع و ترمز استفاده می کنند. .

اوج مراکز خدمات پس از فروش استرالیا می‌گوید اعضای آن در آموزش مردم در مورد نحوه عملکرد فناوری‌های پیشرفته ایمنی کمک راننده (ADAS) خودروهایشان نقش دارند.

خانم یاتس گفت که تعمیرکاران پس از فروش می توانند در توضیح این عملکردها به افرادی که خودروهای خود را در نمایندگی سرویس نمی دهند، بهتر عمل کنند.

خانم ییتس همچنین آنچه را که «روند نگران‌کننده دیگری» می‌خواند، ی،ی برخی «پیام‌های عمومی ظریف» از صنعت خودرو که به این م،ی است که شما فقط باید به یک فروشنده اعتماد کنید تا یک وسیله نقلیه مجهز به ADAS را سرویس کند، اشاره کرد.

فناوری‌های ADAS مواردی مانند ترمز اضطراری خودکار، کمک‌های حفظ بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی ​​و نظارت بر نقاط کور را پوشش می‌دهند – که همه به سرعت تکامل می‌یابند و همانطور که قبلاً اشاره کردیم با نام‌های مختلفی بسته به برند خودروی مورد نظر فروخته می‌شوند.

انجمن لوازم جانبی خودرو استرالیا (AAAA) در این ماه گفت مشتریان اغلب از نحوه عملکرد فناوری‌های ADAS خودروی خود بی‌اطلاع بودند و برای حفظ اطلاعات در عجله برای تحویل خودروی جدید خود مبارزه می‌،د.

درباره این موضوع، رئیس انجمن فروشندگان خودرو استرالیا، جیمز وورتمن، گفت که اعضای فروشنده امتیاز او نیز نقشی فراتر از خود برندهای خودرو دارند.

  • مالکان با فناوری ایمنی

اگر منصف باشیم، بارگیری فرآیند تحویل خودروی جدید با جزئیات بیشتر احتمالاً منجر به اضافه بار اطلاعات خواهد شد و جالب اینکه این شکاف در درک مصرف‌کننده فرصتی است که بازار پس از فروش می‌تواند آن را پر کند.»

“این زمان من،ی است که بازارهای مستقل مستقل با یکدیگر همکاری کنند تا از آگاهی مصرف کنندگان حمایت کنند که ما آموزش و فناوری را داریم تا اطمینان حاصل کنیم که فناوری ADAS آنها در چارچوب پارامترهای عملیاتی مورد نیاز به کار خود ادامه می دهد.”

خانم یاتس افزود که کارگاه‌های تعمیرات و خدمات مستقل «به‌طور فزاینده‌ای روی تج،ات و آموزش ADAS سرمایه‌گذاری می‌کنند» و گفت «گام منطقی بعدی» این بود که به مردم بگوییم که می‌توانند سیستم‌های ایمنی خود را بررسی کنند که عملکرد من،ی دارند.

  • مالکان با فناوری ایمنی
    EyeSight سوبارو چگونه دنیا را می بیند

،لی یتس، مدیر روابط ،تی و حمایت از AAAA، با استناد به داده‌های تحقیقاتی که نشان می‌دهد به نظر می‌رسد بسیاری از آنها به طور کامل توانایی‌ها یا نحوه و زمان استفاده از ADAS را درک نمی‌کنند، می‌گوید: «مصرف‌کنندگان به‌طور نگران‌کننده‌ای گیج می‌شوند.»

  • مالکان با فناوری ایمنی

بیشتر: 22 نام برای یک ویژگی ایمنی، چگونه مارک های خودرو ما را گیج می کند
بیشتر: تغییر برای بخش تعمیر خودرو در راه است




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/owners-confused-by-safety-tech-but-aftermarket-repairers-can-help

ما پیدا کردیم یکی از تحقیقات اخیر (Kaye، Nandavar، Yasmin، Lewis و Oviedo-Trespalacios) از اکتبر 2022، که نشان داد بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گزارش دادند که قبل از ،ید وسیله نقلیه خود به دنبال هیچ اطلاعاتی در مورد ADAS نبودند و از کتابچه راهنمای مالک و آزمون و خطا استفاده ،د. به ،وان تاکتیک اصلی آنها برای کار ، سیستم ها.

یافته ها نشان داد که 56 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که قبل از ،ید وسیله نقلیه خود به دنبال هیچ اطلاعاتی در مورد ADAS نبودند. علاوه بر این، بیشترین رویکردهای گزارش شده توسط شرکت کنندگان برای اطلاع از ADAS وسیله نقلیه خود از طریق کتابچه راهنمای مالک و از طریق آزمون و خطا بود.

وی افزود: «و این واقعیت که شرکت‌های خودروسازی از نام‌های اختصاصی متفاوتی برای سیستم‌های مشابه استفاده می‌کنند، بر سردرگمی افزوده است» و همچنین بیان کرد (به نظر ما به درستی) «صدای بی‌وقفه می‌تواند منجر به رها شدن و استفاده نادرست شود».

  • مالکان با فناوری ایمنی

بنابراین، دیدن این که سردرگمی از کجا می آید آسان است…

خانم Yates از AAAA افزود: «تحقیقات از سال 2020 به بعد نشان می دهد که در حالی که مصرف کنندگان ترجیح می دهند مدل های خودرو با ADAS را انتخاب کنند، بسیاری از همه ویژگی ها و چگونگی تأثیر این سیستم ها بر تجربه رانندگی روزانه مطمئن نیستند.

آیا فکر می کنید تعمیرکار شما باهوش است که با شما درباره ADAS صحبت کند؟ در نظرات به ما بگویید.

خانم یاتس گفت: «ما می د،م که میانگین تحویل یک وسیله نقلیه جدید می تواند کمتر از 30 دقیقه طول بکشد و آنچه مشهود است این است که مصرف کنندگان با یک خودروی کاملاً جدید از نمایشگاه خارج می شوند بدون اینکه درک کاملی از قابلیت وسیله نقلیه داشته باشند.

او گفت: «البته، ما همچنین باید در آموزش و تج،ات مورد نیاز سرمایه گذاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این یک بی،ه واقعی است.

همانطور که در اینجا گزارش شده است، قانون به اشتراک گذاری اطلاعات وسایل نقلیه موتوری استرالیا، به اشتراک گذاری اطلاعات تعمیر را بین خودروسازان و گاراژهای مستقل ا،امی می کند.

«اغلب مشتریان برای عبور از وسیله نقلیه یا صحبت با یک نفر در مورد… نحوه عملکرد فناوری های مختلف مستقل، آرامش خاطر را می خواهند. من واقعاً فکر می‌کنم که هنوز یک مورد قوی برای این تعامل چهره به چهره در فرآیند تهیه خودرو به مشتری وجود دارد.»

او گفت: «شاید این نقشی باشد که ما می‌تو،م ایفا کنیم – برای مثال، در حین انجام سرویس‌دهی دفترچه ثبت این خودروهای جدید، فرصتی برای آموزش مصرف‌کنندگان در مورد ویژگی‌ها و کار عمدی در گفتگو در مورد ADAS وجود دارد.