اکنون چالش پیش روی Roxor این است که توسط دادگاه دیترویت تأیید شود که آیا واقعاً “فاصله ایمن” را از علائم تجاری طراحی جیپ حفظ کرده است یا خیر. اطلاعات بیشتر در مورد ماهیندرا و ماهیندرا با مسئولیت محدود در مقابل FCA US LLC، دادگاه تجدیدنظر ناحیه ششم ایالات متحده، شماره 21-2605، به زودی منتشر خواهد شد. ماهیندرا مطمئن است که آنها حکم را به نفع خود خواهند داشت.
ششمین دادگاه استیناف ایالات متحده گفت که دادگاه دیترویت که ممنوعیت محصولات Roxor را لغو کرد و گفت که بعید است آنها باعث سردرگمی با جیپ شوند، استاندارد اشتباهی را اعمال کرده است. این دادگاه مستقر در دیترویت، محصولات ماهیندرا رو،ور را قبل از سال 2020 مسدود کرده بود. اما، درخواست FCA برای مسدود ، Roxor پس از 2020 را رد کرد.
مردم در این سمت از جهان با طیف وسیعی از وسایل نقلیه Roxor که ماهیندرا در بازار آمریکای شمالی به فروش می رساند آشنا نیستند. از نسل قبلی Thar گرفته شده است. از طریق مسیر CKD به آمریکا وارد می شود و در دیترویت مونتاژ می شود. به زودی، به دلیل شباهت های طراحی آن با جیپ، توجه زیادی را به سمت خود جلب کرد.
ماهیندرا رو،ور مبتنی بر نسل قبلی Thar با موتور 2.5 لیتری با قدرت 64 ، بخار است و در ا،ر ایالات ایالات متحده قانونی نیست.
دادگاه دایره ششم روز دوشنبه اعلام کرد که دادگاه دیترویت باید ماهیندرا را با استانداردهای بالاتری در نظر می گرفت زیرا قبلاً یک متخلف شناخته شده است. هلن وایت، قاضی مداری ایالات متحده، برای هیئتی متشکل از سه داور نوشت که Roxor پس از سال 2020 باید از علائم تجاری طراحی جیپ فاصله بگیرد. وایت همچنین گفت که از آنجایی که دادگاه میتواند حتی یک محصول غیرقانونی را تحت قاعده فاصله ایمن حکم کند، این واقعیت ساده که محصول بازطراحی شده یک متخلف شناخته شده غیرقانونی است، این نتیجه را تأیید نمیکند که قانون فاصله ایمن نباید اعمال شود.
در حدود شش ماه، ماهیندرا با یک فاسیای جلویی جدید طراحی شد. ماهیندرا دست و پنجه نرم کرد تا Roxor را با جیپ های گذشته متفاوت جلوه دهد. گلگیرها، قوس چرخ ها، چاه چرخ ها، طراحی کاپوت، قفل های کاپوت و شکاف های عمودی در جلوپنجره در میان بسیاری، به طور کامل حذف شدند.
ماهیندرا رو،ور دوباره در دردسر
به آن Roxor پس از 2020 معروف است، یک سیگنال سبز دریافت کرد. مردم در FCA از این موضوع چندان راضی نبودند. برای ادامه حماسه، Stellantis اکنون فرصت دیگری برای تلافی پیدا می کند. این در قالب بلوکی از فروش دائمی Roxor پس از سال 2020 در ایالات متحده است. سخنگوی ماهیندرا مطمئن است که نتیجه در ارتباط با احکام قبلی به نفع آن خواهد بود.
گرشوین درین، قاضی ناحیه ایالات متحده، بر اساس حکم ITC مبنی بر اینکه Roxor پس از 2020 حقوق علامت تجاری FCA را نقض نکرده است، به این تصمیم رسید. دلیل ارائه شده این بود که یک فرد معمولی با نگاه ، به آن فوراً متوجه می شود و تشخیص می دهد که جیپ نیست.
چالش های آینده
برند جیپ از سال 1987 تحت مالکیت کرایس، بوده و اکنون زیر نظر Stellantis است. این یک مارک تجاری آمریکایی است. ماهیندرا در پی اتهامات فیات-کرایس،، آفرود Roxor در آمریکای شمالی را قطع کرده بود. اتهامات مربوط به نقض حق ثبت اختراع طراحی شده توسط FCA (اکنون Stellantis) علیه ماهیندرا بود.