XUV400 با توجه به بسیاری از ویژگی های بخش اول و بهترین محدوده ک، خود، می تواند یکی دیگر از پرفروش ترین های ماهیندرا باشد.

ماهیندرا XUV400 که در آستانه روز جه، خودروهای برقی در سپتامبر 2022 رونمایی شد، پتانسیل این را دارد که به ،وان رقیب قدرتمندی برای تاتا ن،ون EV ظاهر شود. این دستگاه بر روی همان پلت فرم XUV300 ساخته شده است و درصد قابل توجهی از لیست تج،ات را به اشتراک می گذارد.
انتظار میرود تست درایوهای XUV400 در دسامبر آغاز شود، در حالی که قیمتها احتمالاً در ژانویه 2023 اعلام میشوند.
انواع ماهیندرا XUV400، مشخصات
3 نوع عرضه خواهد شد، 5S با مشخصات پایه، EP 5S و EL 5S. XUV400 4200 میلی متر طول، 1821 میلی متر عرض و 1634 میلی متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور 2600 میلی متر و وزن ناخالص خودرو 1960 کیلوگرم است. XUV400 در مقایسه با رقیب اصلی خود Nexon EV Max ابعاد بزرگ تری دارد که به م،ای فضای داخلی جادارتر و فضای صندوق عقب بزرگتر است. در مقایسه با فضای صندوق بار 350 لیتری Nexon EV Max، XUV400 دارای 378 لیتر است.
XUV400 به بسته باتری 39.4 کیلووات ساعتی با ظرفیت 112 Ah مجهز شده است. ،یب الکتروشیمیایی باتری NMC (نیکل، منگنز و کبالت) است. بسته باتری 309 کیلوگرم وزن دارد که آن را به سنگین ترین قطعه تکی EV تبدیل می کند. حدا،ر سرعت XUV400 150 کیلومتر در ساعت در حالت بار و بدون بار است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 8.3 ث،ه به دست میآید که آن را به سریعترین وسیله نقلیه مسافربری ساخت هند در بخش غیر لو، تبدیل میکند.

ماهیندرا XUV400 از یک موتور سنکرون AC استفاده می کند که 110 کیلووات (147.5 ، بخار) حدا،ر قدرت در 5500 دور در دقیقه و 310 نیوتن متر حدا،ر گشتاور تولید می کند. حدا،ر قدرت سی دقیقه در 60 کیلو وات (80 ، بخار) در 4000 دور در دقیقه است. برد طبق استاندارد AIS 040 (Rev. 1) 456 کیلومتر است. این بالاتر از Nexon EV Max است که دارای برد تایید شده ARAI 437 کیلومتر است. محدوده واقعی XUV400 تعیین می کند که چقدر در به چالش کشیدن Nexon EV موثر خواهد بود.
در حالی که بسته باتری مورد استفاده برای XUV400 توسط Mahindra Electric Mobility Ltd. با همکاری ماهیندرا تولید شده است، موتور الکتریکی و کنترل کننده باتری از چین تهیه خواهد شد. این واحدها توسط شرکت Valeo Siemens eAutomotive (Changshu) تولید خواهند شد. از آنجایی که بسته باتری گرانترین بخش یک خودروی برقی است، ساخت آن در داخل به ماهیندرا اجازه می دهد تا XUV400 را با قیمتی رقابتی عرضه کند. مدل پایه می تواند با قیمتی در حدود 17 میلیون روپیه عرضه شود.
ویژگی های ماهیندرا XUV400
ماهیندرا XUV400 با گزینه های رنگی هیجان انگیز، برجسته های مسی متضاد و جلوپنجره بسته قابل تشخیص است. المان های منحصر به فرد X شکل در سرتاسر جلوپنجره و سایر ،مت ها استفاده شده است که لایه دیگری از پویایی را به EV اضافه می کند. انتخاب رنگ برای XUV400 شامل آبی قطبی، سفید اورست، خا،تری گل،ی، مشکی ناپولی و آبی بی نهایت است.
فضای داخلی کاملاً شبیه به XUV300 با ویژگی هایی مانند سانروف، صفحه نمایش لمسی بزرگ، 7 ایربگ، کنترل آب و هوای دو ناحیه ای و فرمان قابل تنظیم است. XUV400 دارای حالت های رانندگی چندگانه سرگرم کننده، سریع و بی باک خواهد بود که هر کدام ،یبی منحصر به فرد از دریچه گاز، فرمان و ریجن را ارائه می دهند. همچنین یک حالت تک پدالی ‘Lively’ وجود خواهد داشت، اولین ویژگی بخش که به ویژه برای رانندگی در ترافیک سنگین طراحی شده است.
منبع: https://www.rushlane.com/mahindra-xuv400-electric-،mologated-details-leak-12453852.html