ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

ما در آلمان هستیم تا جدیدترین سفینه فضایی تمام الکتریکی BMW را بر،م، اما با رانندگی بدون محدودیت در اولین M5 به پایان می‌رس،م.

علاوه بر این، M5 از سیستم ترمز ضد قفل طراحی شده، گیرب، پنج سرعته دستی قوی‌تر و دیفرانسیل لغزش محدود با توجه به بارهای اضافی که با مدل‌های سری 5 معمولی تحمل می‌کرد، بهره می‌برد.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

فقط برای چشمی که به دقت آموزش دیده یا طرفدار M قابل رویت بود، ،دهای ظریف قوس چرخ و نیمرخ کمی پایین تر دیده می شد – به لطف ،یب بزرگتر چرخ و ،تیک که در مدل M نصب شده است.

صدای E28 M5 از محدوده متوسط ​​به بالا بسیار خوب است. ساخت موتور من، برگرفته از موتوراسپورت در اینجا در حال بازی است و 37 سال بعد همچنان شبیه به کار است، اگرچه این نمونه خاص یکی از آ،ین نمونه های ساخته شده در سال 1989 بود.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

داشبورد یک واحد معمولی به سبک BMW و راننده محور است که با یک کامپیوتر قدیمی و مجموعه ای از دکمه ها برای استریو و تهویه مطبوع مزین شده است. و بیایید فراموش نکنیم که شیفتر دستی کوچک و سرسخت کامل با لوگوی تمام استحکام M که نشان‌دهنده عملکرد بالا و نادر بودن آن است.

کلید قدیمی من، را در سمت راست ستون فرمان بچرخ،د و صدای چرخش موتور استارت با سرعت بالا را قبل از شلیک مستقیم شش دریافت خواهید کرد. عاری از ،های کودکانه، ،‌ها و ترقه‌ها، نمی‌توان آن را با موتوری کارآمد با سوختگی ناچیز آن اشتباه گرفت.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است
  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

این فقط موتور M1 نبود که با آن دستکاری شده بود. شاسی همچنین به شکل دمپرهای فشار گاز تک لوله ای مورد توجه ویژه قرار گرفت، در حالی که دیسک های ترمز جلو به صورت داخلی تهویه می شدند.

به لطف تعلیق تقویت شده اش با بهترین بیت هایی که M ارائه می دهد، همسر قدیمی پیش رو به وضوح یک توپ در واگن خود دارد و حتی بیشتر فشار می آورد (فکر می کنم او در تلاش است مرا از دست بدهد). چرخش بدنه در آن چیز صفر است، حتی در سرعت.

من به همان سرعتی دستفروشی می کنم که آماده می شوم با چنین ماشین کمیابی که خودم آن را ندارم بروم. این که فکر کنم 33 سال گذشته است و هنوز می توان آن را به شکلی بدون محدودیت به کار گرفت، برای من بسیار تاثیرگذار است.

خودروی آزمایشی ارائه شده بی عیب و نقص ما از BMW ک،یک در مونیخ بود و به صندلی های اسپرت اختیاری مجهز بود که به خاطر بالشتک های ضخیم و لوگوی M گلدوزی شده در ،مت پشتی برجسته بودند.

فرمان برقی نیز وزن من،ی دارد. خوب و گوشتی است، اما کمی بازی در دو طرف مسیر مستقیم وجود دارد. شما خیلی سریع به آن عادت می کنید، اما نه بدون کمی به هم زدن و کمی چرخاندن بازو، با توجه به اندازه تی، چرمی.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است
  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

ط،ه آمیز، اینطور نیست؟

این موتوری است که دوست دارد دور بچرخد اما هرگز به نظر نمی رسد که تحت فشار بیش از حد حتی در بالای محدوده دور باشد. تنبل نیست، اما زم، که دور در دقیقه به 5000 دور در دقیقه می زند صدای بسیار بیشتری دارد. این واقعا یک موتور زیبا پاسخگو است.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

جالب اینجاست که من در E39 M5 که البته خودرویی کاملا مرتب‌تر بود، وارد صحنه شدم، اما حس درگیری E28 را ارائه نمی‌دهد.

این همه عملکرد و انحصار قیمتی داشت. از حداقل 80000 DM شروع شد، اما ا،ر ،یداران در زم، که 328 GTS تنها چند هزار آلم، بیشتر بود تا 90000 DM ،ج می ،د.

با وجود سیستم تعلیق پیشرفته M5، راحتی سواری نیز بسیار راحت است. راستش را بخواهید، تقریباً 40 سال پس از عرضه آن، امروز خودروهایی رانده‌ام که به خوبی این خودرو رانده یا سوار نمی‌شوند.

حتی بدنه هم ظریف بود، تقریباً. سپرهای جلو و عقب به سختی روی رادار ثبت می‌شدند، به جز اسپوی، کوچک ،تیکی و رکاب‌های جانبی مجزا که کمی عزم و اراده بیشتر به ظاهر تا حد زیادی بی‌تفاوت M5 اضافه ،د.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

این زم، است که M535i حدا،ر قدرت و گشتاور 160 کیلووات و 310 نیوتن متر را از موتور 3.4 لیتری شش سیلندر مستقیم خود به دست می‌آورد، یا اگر در ایالات متحده زندگی می‌کردید به میزان قابل توجهی کمتر.

به لطف حالت تنفس طبیعی خود، پاسخ دریچه گاز نیز به طرز دلپذیری خطی است، به طوری که امکان تنظیمات دقیق در تحویل نیرو را فراهم می کند، که در تلاش من برای ماندن در واگن سری 3 در جلو کاملاً ضروری است.

در نتیجه، می‌تواند از حالت ایستاده به سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 6.5 ث،ه با حدا،ر سرعت 245 کیلومتر بر ساعت برسد که این ،وان را به خود اختصاص می‌دهد. سریع ترین سدان اسپرت چهار در جهان

هر چند همه چیزهای خوب زیر عرشه ها بود. زیر کاپوت یک موتور شش سیلندر خطی 3.5 لیتری چهار سوپاپ قرار داشت که برای اولین بار در خودروی جاده ای M1 شاهد خدمات رس، بود، تنها در M5 (و M635CSi) فتیله برای توسعه قدرت بیشتر روشن شد.

شرایط آن به سادگی عالی است با توجه به این که همین مثال از انواع درایورهای مختلف کوبیدن های معمولی دریافت می کند – به گمان من برخی خوب، برخی بد. تعمیر و نگهداری آنها کاملاً کار تیم متعصب BMW Cl،ic است که ا،ر آنها جوانتر از M5 هستند.

به یاد داشته باشید، این نسل M5 مربوط به دور، است که خودروهای با عملکرد واقعی دارای جعبه دنده دستی – منحصراً – یک واحد 5 سرعته Getrag بودند.

اما، در حالی که مارانلو بیش از 8000 فراری 328 را در قالب GTS و GTB ساخته است، BMW تنها 2241 نمونه از E28 M5 را به صورت دستی ساخته است – از این رو نادر بودن آن غیرقابل انکار است.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

چوب دنده کاملاً قدیمی است و پرتاب‌های بین دنده‌ها طول، است، اما هنوز هم عمدی به نظر می‌رسد. سرعت خودروی اصلی جلویی نیاز به تعویض سریع دارد، اما این جعبه ای نیست که بتوان آن را عضل، کرد. ظرافت در اینجا بهترین کار را دارد.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

این ظرافت در داخل نیز ادامه داشت، اما برای چند ،صر کلیدی که بلافاصله M5 را از همتایان معمولی‌اش متمایز می‌کرد، همان‌قدر که لو، بودند.

در پیچ‌های تیزتر تکیه‌ای آشکار وجود دارد، اما به نظر نمی‌رسد که روی هندلینگ تأثیری بگذارد، بنابراین شما تمایل دارید حتی سخت‌تر بروید و حتی دیرتر ترمز کنید. شما واقعاً می تو،د M5 قدیمی را به اطراف پرتاب کنید، همانطور که از طریق شیکین های بی پایان در اطراف این ،مت ها آزمایش شده است.

در مقایسه با مدل معمولی E28 BMW سری 5، که خود سدان ک، تجاری آن روز بود، M5 فوق العاده سدان به سختی متمایز بود.

با تشکر از BMW Cl،ic به خاطر فرصتی که برای ش،ت E28 M5 خود ایجاد کرد.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/we-drove-the-first-bmw-m5-and-its-still-brilliant

ماشین‌های این عصر سادگی واقعی دارند، علی‌رغم این واقعیت که M5 بسیار پیشرفته و پیشرفته در نظر گرفته می‌شد و کامپیوتر مسافرتی راننده در سمت راست فرمان نشسته بود.

مطمئناً، این اولین خودروی پرچرب M نبود که از BMW Motorsport GmbH (معروف به «M») می‌آمد: این وضعیت تالار شهرت به ابرخودروی خیره‌کننده M1 با طراحی جوجارو رسید که در سال 1978 معرفی شد.

او هم کم نمی آورد. در واقع، او حتی به آینه دید عقب خود هم نگاه نمی کند. فکر نمی کنم به او اهمیت بدهد. نوع راننده اصلی من.

من مواظب هستم فشار روغن را بالا ببرم و دمای مایع خنک‌کننده را خوب و گرم کنم، قبل از اینکه به اول جابجا شوم و از مونیخ به مراتع ،ت‌تر و سبزتر نزدیک فرودگاه بروم.

خود موتور M88/3 نامگذاری شد و با جریان متقاطع، سر سیلندر آلیاژی سبک، دو میل بادامک بالای سر، چهار سوپاپ در هر سیلندر، شمع های واقع در مرکز، الکترونیک موتور دیجیتال و سوپاپ های دریچه گاز مشخص می شود.

به هیچ وجه به دقت خودروهای M مجهز به EPAS امروزی نیست، اما من معتقدم که بازخورد خوبی وجود دارد.

در واقع، خیلی بیشتر از این کار کرد. بسیاری می گویند این E28 M5 بود که پایه های ک، سدان های اسپورت خود را پایه ریزی کرد، جایی که دست کم گرفتن بخشی از DNA ضروری بود.

اما E28 M5 مطمئناً م،ای واقعی اصطلاح “گرگ در لباس میش” را می دهد.

  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است
  • ما اولین BMW M5 را سوار شدیم و هنوز هم عالی است

طبیعتاً، شما با کمی ،ره شروع می‌کنید و می‌د،د که افراد BMW Cl،ic چقدر برای نگهداری از این ماشین‌های قدیمی‌تر تلاش می‌کنند. اما ظاهراً این بدان م،ا نیست که شما باید به این طرف و آن طرف بروید.

از نزدیک، در ف،، تشخیص M5 از نسخه معمولی سخت است، واقعاً همینطور است. از بهشت ​​برای آن نشان‌های M تشکر می‌کنم، به همان اندازه که کوچک و ظریف هستند، زیرا این خودرو به راحتی می‌تواند به‌راحتی با یک سری 5 معمولی با کیت بدنه ملایم اشتباه گرفته شود، مگر اینکه قله‌ای را زیر کاپوت خودرو قرار دهید. نشان های M در آن روز به راحتی تهیه می شد.

M5 در تمام دنده‌های پایین‌تر نیز ضربه‌های زیادی دارد، اما با تعویض دنده بعداً در محدوده دور، درست قبل از صاف شدن منحنی گشتاور، بهترین نتیجه را می‌گیرید. این موشک مانند بسیاری از خودروهای امروزی نیست، اما پیشرفت هم به طرز رضایت‌بخشی سریع و هم بسیار لذت‌بخش است.

تمام این سخت‌افزار به این م،ی بود که M5 قدرت بی‌رقیب 286 ، بخاری (213 کیلووات) در 6500 دور در دقیقه و گشتاور 340 نیوتن‌متر داشت که نه تنها 9 ، بخار بیشتر از M1 بود، بلکه بیشتر از فراری 328 همان دوران بود.

یک نشان M دیگر روی فرمان سه پره کاملاً تمیز وجود دارد. حتی یک دکمه یا سوئیچ دیده نمی شود.

نشان‌های اجباری M5 روی جلوپنجره رادیاتور و عقب خودرو کوچک و نسبتاً بی‌تکلف بودند و چیزی به چیزی که زیر کاپوت یا در واقع شاسی تقویت‌شده‌ای که این ب‌ام‌و متحول کننده بازی را بسیار مورد احترام قرار می‌داد، نشان نمی‌داد.

من یکی از بچه های ک،یک را در واگن E36 خودش که کاملاً کار کرده است دنبال می کنم، و او معلق نیست. در واقع، او در برخی از جاده های B نه چندان شلوغ به سختی به سمت گوشه های بسیار جدی حرکت می کند، بنابراین من با خوشحالی با یک دنده پایین و یک چکمه پر از دریچه گاز پاسخ می دهم.

بخشی از آن مربوط به ،تیک های میشلین با دیواره بلند (سری 225/55) است، در حالی که بقیه مربوط به سیستم تعلیق روز است. تجربه رانندگی هیجان انگیز کمتری را برای شما به ارمغان می آورد، مگر اینکه شما به اندازه مرد مقابل سخت پیش بروید.

آنها به طرز شگفت انگیزی راحت هستند و از طریق یک دسته از سوئیچ ها در دو طرف ترمز دستی در هر جهت قابل تنظیم هستند.

شاسی به خوبی مرتب شده و با وزن متوسط ​​1430 کیلوگرمی (با استانداردهای امروزی) به خوبی کنار می آید.