محققان استرالیایی از سدیم سولفور در فناوری باتری جدید استفاده می کنند

این یک پیشرفت مهم برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر است که اگرچه [it] هزینه ها را در بلندمدت کاهش می دهد، موانع مالی متعددی برای ورود داشته است.

  • محققان استرالیایی از سدیم سولفور در فناوری باتری جدید استفاده می کنند
    تسلا مدل 3

باتری Na-S دکتر ژائو به طور خاص به ،وان راه حلی برای سیستم های ذخیره انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ طراحی شده است. مشخص نیست که آیا فناوری باتری می تواند در دنیای خودرو عملکرد رقابتی داشته باشد یا خیر.

محققان استرالیایی و بین المللی با موفقیت یک مقیاس آزمایشگاهی ساخته و آزمایش کرده اند باتری سدیم سولفور ظرفیت انرژی آن چهار برابر باتری لیتیوم یونی است و تولید آن ارزان‌تر است.

دکتر ژائو گفت: باتری سدیم ما این پتانسیل را دارد که به طور چشمگیری هزینه ها را کاهش دهد و در عین حال چهار برابر ظرفیت ذخیره سازی را فراهم کند.

این درحالی است که شرکت تحقیقاتی BloombergNEF (BNEF) در بررسی قیمت باتری سالانه خود دریافت که قیمت بسته‌های باتری لیتیوم یونی از سال 2021 7.0 درصد رشد داشته است.

به گفته محققان، این باتری Na-S به ،ه خود “ظرفیت فوق العاده بالا و عمر فوق العاده طول،” را در دمای اتاق نشان می دهد.

  • محققان استرالیایی از سدیم سولفور در فناوری باتری جدید استفاده می کنند
    فورد موستانگ Mach-E

محققان دانشگاه با استفاده از فرآیند پیرولیز و الکترودهای مبتنی بر کربن برای بهبود واکنش پذیری گوگرد و برگشت پذیری واکنش های بین گوگرد و سدیم، این نظریه را متز،ل ،د.

این گروه توسط دکتر Shenlong Zhao از دانشگاه سیدنی رهبری می شد.

گام بعدی برای محققان دانشگاه بهبود و مقیاس‌بندی فناوری باتری در سلول‌های کیسه‌ای سطح Ah قبل از بررسی فرصت‌هایی برای تجاری‌سازی آن است.

این اولین افزایش قیمت باتری های لیتیوم یونی از زم، است که BNEF در سال 2010 شروع به پیگیری بازار کرد، که نشان داد میانگین وزنی قیمت بسته های لیتیوم یونی در همه بخش ها به 151 دلار آمریکا به ازای هر کیلووات ساعت ظرفیت (223 دلار آمریکا) افزایش یافته است.

  • محققان استرالیایی از سدیم سولفور در فناوری باتری جدید استفاده می کنند
    ولوو EX90

سولفور سدیم (Na-S)، که نوعی نمک مذاب است که می‌تواند از آب دریا فرآوری شود، بیش از 50 سال است که در باتری‌ها استفاده می‌شود، اما از نظر تاریخی با ظرفیت کم انرژی و چرخه عمر کوتاه مواجه بوده است.

بیشتر: قیمت باتری EV در سال جاری برای اولین بار افزایش یافت




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australian-researchers-use-sodium-sulphur-in-new-battery-tech

ما امیدواریم که با ارائه فناوری که هزینه ها را کاهش می دهد، بتو،م زودتر به افق انرژی پاک برسیم. احتمالاً ناگفته نماند، اما هر چه سریعتر بتو،م کربن زدایی کنیم – شانس بیشتری برای محدود ، گرمایش خواهیم داشت.