داچیا که به ،وان برند اقتصادی در گروه رنو قرار دارد، برنامهای برای تغییر صرفاً به خودروهای برقی اعلام نکرده است.
او همچنین گفت که گرایش به سمت باتری های بزرگتر ناقص است.
لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو در نمایشگاه خودروی پاریس به رسانه ها گفت: «من نمی بینم که این برابری نزدیک شود. اخبار خودرو اروپا.
آقای دی میو، که خواستار زیرساختهای شارژ مجدد بهتر است تا خودروسازان بتوانند باتریهای کوچکتر و ارزانتری ارائه دهند، گفت: «از نقطهنظر زیستمحیطی، داشتن وسایل نقلیه با باتریهای 150 کیلووات ساعت تا 200 کیلووات ساعت به سادگی یک مز،ف زیستمحیطی است.
اوایل این هفته رنو نیز مفهومی 4Ever Trophy خود را معرفی کرد و پیش نمایش نسخه تولیدی 4 در سال 2024 را نشان داد.
با وجود این، برند همنام گروه قصد دارد تا سال 2030، پنج سال قبل از ممنوعیت پیشبینیشده اتحادیه اروپا از فروش موتورهای احتراق داخلی جدید، به خودروهای برقی در اروپا تبدیل شود.
او هزینه مواد خام را یکی از بزرگترین مشکلات کاهش قیمت خودروهای برقی دانست و خاطرنشان کرد که این مواد 80 درصد از هزینه یک باتری را تشکیل می دهند.
رنو رئیس فکر می کند خودروهای الکتریکی به این زودی ها به قیمت خودروهای احتراق داخلی نخواهند رسید.
مگان E-Tech Electric اولین خودروی برقی نسل جدید رنو بود و در سال 2023 وارد استرالیا می شود.
این برند پس از اینکه با Zoe خود یکی از اولین شرکتکنندگان به بازار خودروهای برقی بود – در اروپا محبوب بود، اما در اینجا فروشندهای تقریباً از نظر آماری ناچیز است – در حال عرضه طیف وسیعی از نسل جدید خودروهای الکتریکی در بخشهای خودروهای سبک و کوچک است.
قیمت Dacia Spring از 19800 یورو (30870 دلار استرالیا) و باتری 26.8 کیلووات ساعتی با برد 230 کیلومتری WLTP ارائه می شود، در حالی که رنو Twingo E-Tech Electric از 24050 یورو (37496 دلار استرالیا) شروع می شود و باتری 22 کیلووات ساعتی با برد 19 را ارائه می دهد.
علاوه بر Zoe، گروه رنو در حال حاضر دو خودروی برقی مقرون به صرفه اروپا را ارائه می دهد.
آقای دی میو گفت: “من شرکت را به آنجا می برم، اما در نهایت این بازار، مشتریان هستند که تصمیم می گیرند که آیا می خواهند فقط برقی باشند.”
او افزود هشت سال پیش صنعت انتظار داشت هزینه هر کیلووات ساعت باتری ظرف پنج سال 100 دلار کاهش یابد، اما این اتفاق نیفتاد.
مانند 5، این خودرو نیز از یکی از نمادین ترین خودروهای رنو الهام گرفته شده است، و به طور مشخص، هر دو مدل اصلی 4 و 5 به ،وان خودروهای کوچک مقرون به صرفه قرار گرفتند. با این حال، آقای د میو هشدار می دهد که آنها گران تر از رنوهای بنزینی قابل مقایسه خواهند بود.
نسخه تولیدی کانسپت 5 در سال 2024 بر روی پلت فرم CMF-BEV با موتورهای الکتریکی 100 کیلووات و 160 کیلووات قرار می گیرد. نسخه داغتری با نشان آلپاین دنبال خواهد شد.
دی میو میگوید: «من میتوانم باتریهای شیمیایی بهتر و الکترونیک قدرت بهتری داشته باشم، اما این دستاوردها زم، که قیمت کبالت تنها در شش ماه دو برابر شود، از بین میرود.
طبق گزارشها، گروه رنو در حال برنامهریزی است تا خود را به دو بخش خودروهای الکتریکی و موتورهای احتراق داخلی ت،یم کند و ا،ریت سهام در تجارت موتور خود را به جیلی و یک شرکت نفتی بفروشد زیرا روی خودروهای برقی تمرکز دارد.