در حال حاضر، ولوو فقط یک خودرو را در استرالیا می فروشد که هم با قدرت احتراق و هم با نیروی الکتریکی خالص در دسترس است: XC40.
دی میو میگوید: «من میتوانم باتریهای شیمیایی بهتر و الکترونیک قدرت بهتری داشته باشم، اما این دستاوردها زم، که قیمت کبالت تنها در شش ماه دو برابر شود، از بین میرود.
آقای روآن این ادعاها را مبنی بر برابری قیمت قریبالوقوع مطرح کرد، زیرا ولوو با افزایش هزینههای مواد خام سر و کار دارد و به ویژه در ارائه سه ماهه سوم خود به سرمایهگذاران، لیتیوم را ذکر کرد.
20000 دلار مدل پایه پ، B4 بنزینی و مقرون به صرفه ترین مدل برقی Recharge Pure Electric را جدا می کند.
کراس اوور الکتریکی ساب XC40 آتی آن که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است، ممکن است ،یداران حساس به قیمت را هدف قرار دهد، اگرچه برنامهای برای ارائه نسخهای با پیشرانه احتراقی وجود ندارد.
دیدگاه مدیر عامل ولوو در مورد برابری در تضاد با مدیرعامل رنو، لوکا دی میو است که ماه گذشته گفت: “من نمی بینم که این برابری نزدیک شود.”
او گفت: “هیچ راهی وجود ندارد که هیچ شرکتی برای موفقیت به یارانه های ،تی متکی باشد.”
ماشین های ولوو مدیر عامل شرکت جیم روآن می گوید که انتظار دارد خودروهای برقی این برند در 2 تا 3 سال آینده به قیمت برابر با مدل های احتراقی آن برسند.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/volvo-ceo-price-parity-between-electric-and-combustion-vehicles-by-2025
با این حال، با موقعیت ممتاز ولوو، ،یداران آن نسبت به رنو که طیف وسیعی از خودروهای کوچک و کراس اوورهای رایج را می فروشد، کمتر به قیمت حساس هستند.
ولوو قصد دارد تا سال 2030 به طور انحصاری خودروهای برقی را در سراسر جهان بفروشد، اما بخش استرالیایی آن در اوایل ماه جاری برنامه بلندپروازانه ای را برای توقف فروش خودروهای احتراقی محلی در سال 2026 اعلام کرد.
او هزینه مواد خام را یکی از بزرگترین مشکلات کاهش قیمت خودروهای برقی دانست و خاطرنشان کرد که این مواد 80 درصد از هزینه یک باتری را تشکیل می دهند.
آقای روآن علاوه بر اعلام اه، خود برای برابری قیمت، از تولیدکنندگان خودروهای برقی متکی به یارانه های ،تی نیز انتقاد کرد.
با این حال، این دو نوع از تج،ات ی،، برخوردار نیستند و EV تج،ات اضافی را نسبت به Plus B4 دریافت می کند.
ولوو قصد دارد تا سال 2025 تا 26 به هزینه بسته باتری 100 دلار در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برسد. باتری فسفات آهن لیتیوم منبع CATL در تسلا مدل 3 در حال حاضر با هزینه 131 دلار به ازای هر کیلووات ساعت، پیشرو در مقرون به صرفه بودن با توجه به ،ابی اخیر است.
اخبار خودرو اروپا اشاره میکند که، در حالی که برخی از هزینههای مواد افزایش یافته است، قیمت کلی یک باتری 80 تا 90 درصد در طول 12 سال گذشته کاهش یافته است – اگرچه، طبیعتاً با ورود خودروسازان بیشتر به فضای EV، تقاضا برای باتریها بیشتر میشود.
“ما فکر می کنیم که می گیریم [to price parity] … در حدود سال 2025، جایی که فناوری کافی وجود خواهد داشت که هزینه باتری را کاهش می دهد. اخبار خودرو اروپا.
آقای روآن همچنین خاطرنشان کرد که کراس اوور جدید می تواند به صورت اشتراکی به مشتریان ارائه شود.
«تکنولوژی باعث افزایش دامنه خواهد شد. باتری کمتر، اما برد بیشتر، با هزینه کمتر – ما به آنجا خواهیم رسید.
بر اساس گزارشی از اخبار خودرو در اوایل سال جاری، کراس اوور زیر XC40 و EX90 جدید نیز با جایگزینی XC60 الکتریکی، یک شاسی بلند بین XC60 و EX90، به علاوه یک سدان و دو «خودروی فعال» واگن مانند خواهند پیوست.