او با بیان این که “هزینه ها در بسیاری از زمینه ها بسیار با،ت”، گفت که هیئت مدیره در حال بررسی یک سری “برنامه های عملکردی” است که 10 میلیارد یورو (16.5 میلیارد دلار) در هزینه ها طی سه سال آینده صرفه جویی می کند.
فول، واگن مدیر عامل برند توماس شافر به خاطر صحبت های صریح چه در ضبط و چه خارج از رکورد معروف است و در جلسه اخیر با مدیران زنگ خطر را در مورد افزایش هزینه ها در شرکت به صدا درآورد.
بقیه دوران کاری شفر در رقیب دایم، سپری شده است، جایی که او در آفریقای ج،ی و ما،ی ریاست تاسیسات تولیدی را بر عهده داشت، قبل از اینکه نقش های ارشد نظارت بر تولید و پشتیب، را به عهده بگیرد.
به گفته منابعی که با بخش خودکارشفر در جلسه ای با حدود 2000 مدیر ارشد سخنر، کرد و به آنها اطلاع داد که “سقف در آتش است”.
از زم، که رسوایی تقلب آلایندگی دیزلگیت در سال 2018 آغاز شد، فول، واگن به توسعه خط موازی خودروهای الکتریکی روی آورده است.
برخلاف برخی از برندهای قدیمی، فول، واگن نمیتواند خودروهای دارای موتور احتراق داخلی را رها کند، زیرا این برند به بسیاری از بازارها خدمات میدهد، مانند بازارهای آمریکای لاتین، جایی که جذب خودروهای الکتریکی در مسیر ملایمتری قرار دارد.
در اروپا، تقاضا برای برخی از مدل های ID EV کاهش یافته است و این شرکت تولید خود را در یکی از کارخانه های خود در آلمان کاهش داده است.
شافر تنها مدیر ارشدی نیست که زنگ خطر را در مورد وضعیت فعلی فول، واگن به صدا درآورده است، به طوری که پاتریک آندریاس مایر، مدیر ارشد مالی گفت: “تجارت خودروی ما خوب نیست” و هشدار شفر را “آ،ین تماس” توصیف کرد.
علاوه بر این، شفر گفت: “ساختارها و فرآیندهای ما هنوز بسیار پیچیده، کند و غیر قابل انعطاف هستند.” در حالی که شرکت تلاش می کند خود را چابک تر کند، او به مدیریت گفت که شرکت بیش از هر زمان دیگری به روحیه تیمی نیاز دارد.
توماس شافر از جولای 2022 مدیرعامل برند فول، واگن بوده است. او در سال 2012 به گروه فول، واگن پیوست و مسئولیت های مختلفی از جمله رئیس فول، واگن در ج، صحرای آفریقا و مدیرعامل اشکودا را بر عهده داشته است.