“این حیرت آور بود. میدانم که اینجا انتظارات را بالا میبرم، اما آنقدر هیجانزده بودم که از آن ماشین پیاده شدم که نمیتوانم منتظر آمدن G الکتریکی باشم.» آقای کالنیوس گفت.
اگرچه گشتاور پایین در حال حاضر نقطه قوت موتورهای الکتریکی است، مرسدس بنز یک گیرب، دو سرعته قابل تعویض دستی را برای آنچه که احتمالاً در برد پایین یک گیرب، الکتریکی است، به کانسپت EQG تعبیه کرده است.
کریستف استارزینسکی، معاون معماری و توسعه e-drive خودروهای الکتریکی مرسدس بنز گفت روند موتور پیش بینی می شود در نیمه دوم دهه، فناوری باتری حالت جامد پیشرفت کند.
در جلو، سیستم تعلیق کاملاً مستقل داشت، در حالی که عقب دارای یک محور جامد جدید بود که برای قرار دادن موتورهای الکتریکی خودرو سازگار شده بود.
برای زمینه، تسلا مدل 3 فعلی ساخت چین با بسته باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) دارای چگالی انرژی حجمی 359 وات ساعت در لیتر است.
«وضعیت فرقه دارد. بی نظیر است. آقای کالنیوس گفت: G یک G باقی خواهد ماند.
مرسدس بنز همچنین روی سایر فناوریهای باتری کار کرده است، از جمله باتریهای حالت جامد، که نوید یک فاکتور شکل کوچکتر با پتانسیل برد بیشتر را میدهند.
این بسیار توانا بود، سواری آن بسیار آسان بود. عملکرد فوقالعادهای در داخل و خارج از جاده خواهد داشت، همراه با پر انرژیترین باتری که میتو،م در خودرویی پیدا کنیم که از نظر ضریب رانندگی کمی از نظر آیرودینامیکی به چالش کشیده میشود. ”
طبق تعریف با قابلیتهای خارج از جادهاش، این یک پلت فرم نیست، بلکه وسیله نقلیه خودش است، توقف کامل دارد و وسیله نقلیه خودش باقی خواهد ماند.»
در نمایشگاه خودروی پاریس امسال، اولا کالنیوس، رئیس هیئت مدیره گروه AG مرسدس بنز، گفت: روند موتور مرسدس بنز EQG دارای زیربنای مخصوص آفرود برقی خواهد بود.
همانطور که قبلاً گزارش شده بود، مرسدس بنز تأیید کرده است که EQG به صورت اختیاری با فناوری باتری خودروهای الکتریکی مبتنی بر سیلی، (EV) ساخته شده توسط استارتاپ آمریکایی Sila Nanotechnologies از سال 2025 در دسترس خواهد بود.
مرسدس بنزدر راه است ک، G تمام برقیکه در سال 2024 ساخته می شود، از هیچ یک از پلتفرم های خودروی الکتریکی مرسدس بنز استفاده نخواهد کرد و عملکرد آفرود “محرمانه” را ارائه خواهد کرد.
مشخص نیست که آیا از نسخهای از زیربنای ک، G استفاده میکند یا اینکه از پلتفرم سفارشی خود استفاده خواهد کرد.
آقای استارزینسکی همچنین تایید کرد که مرسدس بنز در حال کار بر روی باتریهای LFP برای خودروهای سطح پایه است که به دلیل ارزانتر بودن و ایمنتر بودن نسبت به باتریهای مبتنی بر نیکل، اما با سلولهای با انرژی کمتر و برد کوتاهتر شناخته میشوند.
ادعا می شود که مواد آند با سیلی، بالا این شرکت در مقایسه با سلول های باتری موجود در بازار با فرمت مشابه، با چگالی انرژی حجمی بیش از 800 وات ساعت در لیتر، 20 تا 40 درصد افزایش در چگالی انرژی دارد.
این بدان م،است که EQG بر اساس پلتفرم EVA موجود که زیربنای سدان و شاسی بلند مرسدس بنز EQE و همچنین EQS لیفت بک و SUV است، ساخته نخواهد شد، و همچنین از معماری MB.EA آینده استفاده نخواهد کرد.
مرسدس بنز در مورد اینکه پیشرانه EQG تولیدی چه خواهد بود و چه ،وجی هایی تولید خواهد کرد، به عمق زیادی نپرداخته است. کانسپت EQG توسط چهار موتور الکتریکی که ،وجی های نامشخصی را تولید می ،د، تامین می شد.
بیشتر: مرسدس بنز مفهوم EQG فاش شد
بیشتر: مرسدس بنز ک، G EV فناوری باتری سیلی، را ارائه می دهد
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/mercedes-benz-eqg-wont-share-platform-with-other-evs
بسیار مهم، خطر آتش سوزی باتری کاهش می یابد زیرا باتری های LFP کمتر مستعد گرم شدن بیش از حد هستند.
این شرکت در حال حاضر با شرکت های باتری های حالت جامد مانند ProLogium و Factorial Energy شراکت دارد.
آقای کالنیوس گفت روند موتور او اخیراً این شانس را داشت که یک نمونه اولیه قاطر پیشرانه اولیه را در برخی از تأسیسات خارج از جاده در نزدیکی گراتس، اتریش رانندگی کند.
SUV آینده سال گذشته با کانسپت EQG “نزدیک به تولید” پیش نمایش شد.