علاوه بر این، این شرکت یک پلت فرم جدید اختصاصی EV را توسعه خواهد داد. SkyActiv Scalable EV Architecture مدتی بین سالهای 2025 تا 2030 معرفی خواهد شد.
یکی از مدیران اجرایی آشنا به طرح جدید گفت: «زمان زیادی طول کشید، زیرا تغییرات زیادی صورت گرفته است اخبار خودرو.
CX-60 در استرالیا نه تنها در ظاهر PHEV، بلکه با موتورهای 3.3 لیتری توربوشارژ بنزینی و دیزلی با فناوری هیب، ملایم 48 ولتی به فروش می رسد.
این شرکت در اوا، سال 2021 از 16 کانسپت الکتریکی رونمایی کرد، اما گزارش اخیر می گوید تویوتا در حال بررسی تغییرات اساسی در برنامه های برقی خود است و چندین پروژه EV خود را متوقف کرده است.
هدف فعلی مزدا این است که خودروهای باتریدار 25 درصد از فروش جه، آن در سال 2030 را به خود اختصاص دهند و همه مدلها «مطلوبی از برقسازی» را ارائه میکنند.
همچنین متعهد شده است تا سال 2040 فقط خودروهای باطری الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی بفروشد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/mazda-to-announce-new-roadmap-with-expanded-ev-plans-report
CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 در مقایسه با کراس اوورهای سایز متوسط و بزرگ مزدا به ،وان مدل های پریمیوم تری در نظر گرفته می شوند زیرا این برند به دنبال افزایش حاشیه سود خود است.
مشخص نیست چه تعداد وسیله نقلیه برای پلتفرم EV برنامه ریزی شده است، با این که شرکت تنها تایید کرده است که “چندین محصول” تا پایان دهه روانه بازار خواهند شد.
تویوتا نسخههای EV از C-HR و Lexus UX خود را توسعه داد، اما اولین خودروی برقی آن بر روی پلتفرم اختصاصی، bZ4x، با یک فراخوان شرمآور که شرکت را مجبور به تعلیق تحویل کرد، شاهد عرضهی پردستاندازی بود.
همچنین یک “هدف نام تجاری” جدید را برای تکمیل شعار “زوم-زوم” موجود خود آشکار می کند، و یکی از مدیران آن را “بسیار انسان گرایانه” می نامد.
طبق گزارشها، مزدا MX-30 چرخشی را به دلیل رسیدگی به مسائل نظارتی به تعویق انداخت و تلاش کرد تا «ویژگیهای برجسته» مانند صدای امضا را به آن بدهد.
مزدا به تازگی اولین خودروی هیب، پلاگین خود را با نام CX-60 معرفی کرده است که سال آینده عرضه می شود.
مزدا استرالیا از اولین خودروی الکتریکی این برند، MX-30 Electric دفاع کرده و استدلال میکند که همیشه در نظر گرفته شده است که یک محصول خاص باشد و به فروشندگان خود کمک کرده تا با جنبههای فنی برقیسازی آشنا شوند.
مزدا قبلا گفته بود که انتظار دارد فروش جه، آن تا پایان سال مالی 2025/26 ژاپن به 1.8 میلیون دستگاه افزایش یابد.
سال گذشته، مزدا اعلام کرد که بین سالهای 2022 تا 2025، پنج مدل هیب،، پنج هیب، پلاگین و سه مدل یا نوع باتری-الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد.
این بخشی از چهار خودروی شاسی بلند مزدا است که بر روی پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب/تمام چرخ محرک، با موتورهای شش سیلندر خطی جدید بنزینی و دیزلی نیرو می گیرد.
مزدا طبق گزارشات، این ماه یک برنامه میان مدت به روز شده را با تغییراتی در استراتژی خودروهای الکتریکی خود ارائه خواهد کرد.
موتور دوار به جای اینکه مستقیماً چرخ ها را به حرکت درآورد، به ،وان یک ژنراتور برای شارژ مجدد باتری عمل می کند که موتور الکتریکی MX-30 را روشن می کند.
راه اندازی استرالیایی توسعه دهنده برد چرخشی مدل MX-30 چندان واضح به نظر نمی رسد. این نسخه در سطح جه، به تعویق افتاده است – در ابتدا قرار بود به ،وان بخشی از صدمین سالگرد مزدا در سال 2020 منتشر شود، اکنون قرار است در اوایل سال آینده وارد تولید شود.
این خودرو از تولید خارج شده است، اگرچه میتسوبیشی اکنون یک خودروی الکتریکی جدید به اضافه یک کراس اوور چینی توسعه یافته با GAC دارد.
در بیشتر موارد، برندهای ژاپنی نسبت به همتایان کره ای، اروپایی و آمریکایی خود در برنامه های خودروهای الکتریکی بسیار کندتر و جاه طلبانه تر عمل کرده اند.
هوندا در سال 2020 اولین خودروی الکتریکی خود با نام e را در ژاپن و اروپا معرفی کرد و متعاقباً دو کراس اوور الکتریکی را برای بازار چین معرفی کرد.
میتسوبیشی یکی دیگر از اولین کاربران i-MiEV بود، اما این خودروی برقی شهری تنها در خارج از ژاپن جذابیت خاصی داشت.
این مجموعه مجموعه ای از مفاهیم الکتریکی را در طی دو سال گذشته نشان داده است که سه مورد از آنها بر اساس معماری جدید e:N در حال توسعه است و یکی از آنها زیربنای Ultium جنرال موتورز را به عاریت گرفته است.
نقشه راه اصلاح شده طبق گزارش ها قرار بود سال گذشته اعلام شود، اما به دلیل عوامل خارجی، مانند اختلالات زنجیره تامین جه،، قرنطینه کووید-19 در چین و حمله روسیه به اوکراین، از مسیر خارج شده است.
این طرح که به اه، مزدا تا سال 2030 می پردازد و باید پس از فاش شدن درآمدهای سه ماهه دوم این شرکت در 10 نوامبر فاش شود، طبق گزارش ها مزدا درآمد هر خودرو را با تمرکز بر سودآوری بر حجم اولویت بندی می کند.
نیسان اولین ،ید لیف خود بود، اما تا امسال طول کشید تا آن را با دومین خودروی برقی در آریا دنبال کند.
ما سعی کردیم تمام تغییرات را برای یک نقشه راه روشن جذب و در نظر بگیریم.»
اخبار خودرو مزدا گزارش می دهد که “احتمالاً انتظارات خودروهای برقی خود را افزایش خواهد داد، اما نه به میزان زیادی”، به طوری که طبق گزارش ها، این شرکت و نمایندگی های آمریکایی اش در مورد تقاضای خودروهای برقی ابهام زیادی مشاهده می کنند.