موج بعدی برندهای جاهطلب خودروی چینی قرار است از سال 2023 در استرالیا راه اندازی شود و به پیشنهادات فعلی مانند MG، LDV، GWM، Haval و BYD بپیوندد.
ما در حال حاضر معیار خوبی برای برنامههای امسال از برندهای Chery، JAC Motor و GWM’s Tank و Ora داریم، اما OEM دیگری با برنامههای استرالیایی پیشنهادی وجود دارد که زمان کمتری را به آن اختصاص دادهایم.
این برند Aion، بخشی از شرکت خودروسازی گوانگژو است که به گروه GAC خلاصه شده است، که دفتر مرکزی آن در شهر جدید ژوجیانگ است و در بورسهای هنگ کنگ و شانگهای فهرست شده است.
مانند بسیاری از تولیدکنندگان چینی، بر روی سرمایه گذاری های مش، با مارک های معتبر، در این مورد، ژاپنی ها تمرکز کرده است. JV های فعال شامل GAC Toyota، GAC Honda و GAC Mitsubi، هستند که همگی تحت لیسانس ساخته شده اند.
اما با توجه به اینکه ،ت چین بیش از پیش به برندهای داخلی و مصرف داخلی روی آورده است، GAC منشعب شده است – نه فقط با طیف وسیعی از خودروهای دارای نشان GAC که با آنچه از شرکای JV خود جمع آوری کرده است، بلکه از طریق یک برند فرعی دیگر توسعه یافته است.
این برند فرعی Aion است و اینجاست که ما در آن گیر خواهیم کرد.
GAC Aion New Energy Automobile Co Ltd در 28 ژوئیه 2017 با تمرکز بر وسایل نقلیه “انرژی جدید” با انحراف بالاتر تاسیس شد. از آن زمان بخشی از آن برای تامین هزینه های تحقیق و توسعه عمومی گرفته شده است.
این شرکت در مورد برنامه های صادراتی خود خوش بین بوده است و مانند بسیاری دیگر استرالیا را به ،وان بازار آزمایشی ایده آل می بیند – این شرکت در طرح بزرگ به چین نزدیک است، به شدت رقابتی و پراکنده است، و در عین حال مقیاس آنقدر کوچک است که ش،ت آنچن، به حساب نمی آید. فاجعه.
بر اساس صحبتهایمان با ،، که در پشت صحنه کار میکنند، انتظار داریم اولین محصولات Aion را ببینیم که از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ در استرالیا وارد بازار میشوند و این برند به طور جدی از سال ۲۰۲۵ وارد بازار میشود.
مانند تسلا و پولستار، انتظار می رود که به جای تعامل با شرکای فروشنده حق رای، از مدل فروش مستقیم به مصرف کننده استفاده کند. این رویکردی است که به طور فزاینده ای رایج از مارک های خودروهای برقی تمیز است.
در زمان نگارش این مقاله، GAC Aion هشت مدل را در خانه در چین تبلیغ کرد، که فقط برخی از آنها برای استرالیا شروع کننده خواهند بود، در سمت راست کارخانه (چیزی که GAC Aion هنوز در حال افزایش است).
پیشبینی میشود Aion Y Plus متمرکز بر جوانان باشد، یک MPV بلند سوار به طول 4.5 متر که در سپتامبر 2022 وارد چین شد. این خودروی الکتریکی برد ادعایی (در آزمایشهای ملایم چینی) بین 430 کیلومتر تا 610 کیلومتر بسته به انتخاب باتری، با ،وجی موتور 150 کیلووات و 225 نیوتن متر.
خودروی دیگری که Aion انتظار دارد در زمان عرضه یا نزدیک به آن عرضه کند، نسل جدید SUV است که کمی بزرگتر از Y Plus است. Aion در حال حاضر LX Plus و V Plus را در چین می فروشد و ما می د،م که مدل استرالیایی جانشین نسل بعدی هر دو خواهد بود.
،اوین اصلی از دیدگاه برندسازی GAC Aion Hyper GT و Hyper SSR خواهند بود.
Hyper GT یک فست بک با ظاهری وحشی است که رقیب تسلا مدل 3 است و دارای رتبه آیرودینامیکی فوق العاده لغزنده 0.19Cd، توان 250 کیلووات، سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ث،ه، درهای پروانه ای و معماری 900 ولت است. حتی LiDAR هم دارد.
این شرکت امیدوار است که نسخه به روز شده این خودرو، به طور بالقوه شامل یک مدل عملکرد دو موتوره، در حدود سال 2025 با کیفیت RHD عرضه شود.
در نهایت، هر برندی به یک محصول هاله نیاز دارد – نه محصولی که برای فروش در حجم زیاد طراحی شده باشد، بلکه به ،وان بازاریابی عالی عمل کند. برای GAC Aion، این ابرخودروی Hyper SSR فقط LHD است.
Aion Hyper SSR، که GAC آن را «اولین ابرخودروی چین» مینامد، برای ایجاد «معیار جدیدی برای صنعت خودروی چین» از نظر عملکرد و ساخت طراحی شده است.
این شرکت ،ن میزند که EV hi-po از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با سرعت 1.9 ث،های دیوانهوار در ظاهر با مشخصات بالا، یا 2.3 ث،ه در حالت اولیه شتاب میگیرد.
موتور الکترونیکی با گیرب، دو سرعته به سبک پورشه، قدرت ادعایی 900 کیلووات (1225 ، بخار) را تولید میکند که تحت فشار کامل دریچه گاز «احساس عقبنشینی قوی را با پرتاب موشک با سرعت 1.7G به ارمغان میآورد».
این شرکت همچنین به استفاده از فناوری تایرهای هوانوردی با حفظ حرارت کم و تراشههای کاربید سیلی، 900 ولتی اشاره میکند که 2.5 برابر سریعتر عمل میکنند و در عین حال انرژی کمتری مصرف میکنند.
GAC Aion همچنین سدان براق S Plus در اندازه کمری را تولید میکند، اما با توجه به سلیقههای محلی، این احتمال برای ما کمتر است.
بیشتر: ابرخودروی برقی چینی با 900 کیلووات رونمایی شد
بیشتر: آیون چین با رقیب مدل 3 درب قیچی به استرالیا چشم دوخته است
بیشتر: 2022 GAC Aion LX Plus SUV تا 1008 کیلومتر برد ارائه می کند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/،nd-profile-،as-aion-to-arrive-in-2024