مطالعه استرالیایی نشان میدهد که وسایل کمکی برای حفظ خطوط میتوانند جان انسانها را نجات دهند
سازمان تحقیقات تصادف که اغلب مورد استناد قرار میگیرد میگوید مطالعه جدید آن – که برای اولین بار در استرالیا انجام شده است – برای مح،ه مزایایی طراحی شده است که LKA و LDW در تمام خودروهای سبک جدید که وارد استرالیا میشوند اجباری شدهاند.
فرآیند ،ن مزایای بالقوه شامل مراحل زیر است:
تعریف و ج، بندی وسیله نقلیه سبکجمعیت در تصادفات حساس به کاهش یا اجتناب با LKA یا LDW
تعریف و ج، بندی صدمات ناشی از وسایل نقلیه سبک حساستصادف می کند
تعیین نسبت تصادفات حساس در کل جمعیت تصادف
تعیین نسبت صدمات بر اساس شدت (شامل تلفات) در تصادفات حساس در کل جمعیت آسیب تصادف
برآورد تصادف و اثرات کاهش آسیب مرتبط با LKA در وسایل نقلیه سبک
مح،ه نسبت مزایای تصادف یا آسیب در کل مجموعه تصادفات گزارش شده توسط پلیس
MUARC گفت که چگونه و چه زم، میتوان به این سناریوی فرضی تطبیق کامل LKA در ناوگان دست یافت، بخشی از وظایف این مطالعه نبود.
نتایج نشان میدهد که در این فرضی، میتو،د انتظار کاهش مجموع تصادفات تلفات در استرالیا به میزان 884 حادثه در سال را با استفاده از اعداد فعلی داشته باشید که از این تعداد 76 مورد کشنده و 517 مورد منجر به صدمات جدی میشوند.
این به این دلیل است که ،وج ناخواسته از خط با سرعت بالا، سهم بزرگی از تصادفات جدی وسایل نقلیه سبک را شامل می شود که 42 درصد از تصادفات مرگبار و 55 درصد از تلفات کلی را تشکیل می دهد.
می تو،د گزارش کامل را بخو،د اینجا، با روش شناسی دقیق.
برندها و مدلهای خودروهای ثبتشده در دادههای تصادف با استفاده از فرآیند رمزگشایی VIN شناسایی شدند، در حالی که اتصالات LDW و LKA با استفاده از دادههای مشخصات خودرو که توسط RedBook طراحی شده بود، شناسایی شدند.
منبع: MAURC
بر اساس گزارشی از یک سازمان تحقیقاتی برجسته استرالیایی، سیستمهای دستیار حفظ خطوط (LKA) و هشدار ،وج از خط (LDW) به طور فزایندهای باعث کاهش “آماری قابل توجهی” در ترومای جادهای میشوند.
حدود 60 درصد از وسایل نقلیه جدید تا سال 2020 به صورت استاندارد یا اختیاری با این فناوری تج، می شدند، اما درصد کلی خودروهای تصادف شده در آن سال که به نوعی LKA مجهز بودند بیش از 12 درصد بود.
“…فناوری های کاهش ،وج ناخواسته از خطوط در زمینه ایمنی جاده های استرالیا، به ویژه در جاده های روستایی با سرعت بالا، بسیار مهم هستند.”
این پروژه به ،وان تحقیقات قراردادی توسط و، حمل و نقل ،ت ویکتوریا تأمین مالی شد و بر خودروهای سبک با وزن ناخالص وسیله نقلیه زیر 3.5 تن متمرکز شد.
MUARC افزود: «این ،نها احتمالاً محافظهکارانه هستند، زیرا همه مدلهای خودرویی که در تجزیه و تحلیل به ،وان مجهز به LKA شناسایی شدهاند، واقعاً این فناوری را ندارند.
مجموعه دادهها شامل آمار تصادفات گزارش شده توسط پلیس از کوئینزلند، نیو ساوت و،، ویکتوریا، استرالیای ج،ی و استرالیای غربی در طول سالهای 2013 تا 2019 بود که مشخص شد در سطح ملی نشان میدهد.
مرکز تحقیقات سوانح دانشگاه موناش ملبورن (MUARC) دریافت که نصب چنین سیستم هایی با کاهش 22 درصدی تصادفات مرگبار یا جراحات جدی مرتبط است که به شدت به مناطق پر سرعت منحرف می شوند.