«به وضوح تفاوتهایی وجود دارد… حتی در برخی از مناطق استرالیا که آیا میتو،د به دیزل یا بنزین دسترسی داشته باشید. صنایع مختلف دوست دارند سوخت را برای تج،ات دیگری که استفاده می کنند ذخیره کنند.
مشخص نیست که آیا این پیشرانه توربو بنزینی جایگزین موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بنزینی موجود در ژاپن می شود یا اینکه در استرالیا عرضه خواهد شد. تویوتا استرالیا آ،ین بار در سال 2018 یک پرادو بنزینی عرضه کرد.
علیرغم گزارش های خارج از کشور که قبلاً نسل بعدی را نشان می داد تویوتا لندکروز پرادو ممکن است در سال جاری عرضه شود، اکنون ظاهراً حدود آوریل 2024 عرضه خواهد شد.
تویوتا در سال 2021 تایید کرد که نسخههای هیب، لندکروزر، پرادو، هایلو، و هایاس قبل از سال 2030 عرضه خواهند شد و مهندسان محلی در توسعه آن نقشی ایفا خواهند کرد.
به گزارش نشریه ژاپنی مجله X و بعدا توسط گرایش خلاقمدل نسل جدید در ژاپن به جای لندکروزر پرادو با نام لندکروزر سری 250 معرفی خواهد شد.
بنابراین ،وماً به م،ای ترجیح یکی بر دیگری نیست، اما ما به هر یک از این مسیرها برای برقرس، فکر میکنیم.»
بیشتر: همه چیز تویوتا لندکروز پرادو
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/next-gen-toyota-landcruiser-prado-debuting-in-2024-report
دیگر پیشرانههای هیب، که قبلاً برای نیروبخشی به لندکروزر سری 250 حدس زده میشد عبارتند از: 4 سیلندر هیب، 2.5 لیتری RAV4، 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ هیب، Crown و همچنین توربو دوقلو 3.5 لیتری. هیب، V6 از توندرا و سکویا.
دومی همچنین نشان داده شده است که راه خود را به سری 300 لندکروزر باز کند.
پرادوی کنونی علیرغم قدمتش هم در داخل و هم در خارج از کشور محبوبیت خود را حفظ کرده است، اگرچه تولید آن در ژاپن در ابتدای سال به دلیل توقف زنجیره تامین متوقف شد.
راد فرگوسن، رئیس برنامهریزی محصول تویوتا استرالیا گفت: «ما هیب،های دیزلی، هیب، بنزینی را در نظر میگیریم… ما در حال بررسی همه اشکال کاهش CO2 از طریق چندین فناوری هستیم. CarExpert در آوریل 2021
لندکروزر پرادو فعلی تنها با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل چهار سیلندر در استرالیا با قدرت 150 کیلووات و 500 نیوتن متر به صورت محلی عرضه می شود. طبق گزارش ها، این پیشرانه با کمک دو موتور الکتریکی که از باتری لیتیوم یون تغذیه می شوند، به مدل جدید منتقل می شود.
به نظر می رسد تویوتا لندکروزر پرادو 14 ساله باید مدتی طول، تر بماند زیرا طبق گزارش ها، جایگزینی آن تا اوایل سال آینده معرفی نخواهد شد.
تویوتا تا به امروز در سال جاری، در مجموع 3220 دستگاه لندکروز پرادو فروخته است که آن را به دومین شاسی بلند پرفروش تبدیل کرده است. این خودرو با ایسوزو MU-X (3798 فروش) فروش بیشتری داشت.
همانطور که قبلاً حدس زده می شد، طبق گزارش ها، تویوتا لندکروزر سری 250 از معماری بدنه روی قاب TNGA-F این شرکت استفاده می کند که در حال حاضر توسط لندکروزر سری 300، توندرا و سکویا استفاده می شود. طبق گزارش ها، نسل بعدی پیکاپ تاکوما نیز از این پلت فرم استفاده خواهد کرد.
مجله X گزارش می دهد که لندکروزر سری 250 با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی کلوگر و ل،وس NX350 در دسترس خواهد بود که 198 کیلووات قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.