بیشتر: اخبار و بررسی های Cupra
ممیزی اولیه: چگونه جدیدترین برندهای خودرو استرالیا به فروش می رسند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ups،-audit-،w-australias-newest-car-،nds-are-selling
Cupra میگوید که از زمان افتتاح در استرالیا بیش از 3000 سفارش دریافت کرده است – یک سوم آنها برای Born و PHEV Formentor و Leon است. Cupra Born اولین خودروی برقی اصلی از گروه فول، واگن است که به استرالیا رسیده است.
از میان همه برندهای جدید یا جدید در فروش، غول چینی با تمرکز بر خودروهای برقی در حال افزایش است BYD بیشترین تاثیر اولیه را در بازار خودروی استرالیا داشته است – به رتبه دوم ج، فروش خودروهای الکتریکی (EV) پشت تسلا رسیده است، حتی قبل از اینکه 12 ماه در بازار افزایش یابد.
تیم Cupra نشان داده است که می خواهد تا سال 2025 حجم فروش سالانه 7000 خودرو در بازار استرالیا داشته باشد (هدف فروش 500000 دستگاه در سراسر جهان) و موج دوم مدل های جدید در اواسط دهه آینده.
اینها با بهروزرس،های مک،کی قابل توجه، از جمله سوئیچ تقریباً بیسابقه میان عمر از دیفرانسیل جلو به دیفرانسیل عقب برای انواع تک موتوره، همزمان است.
در اولین سال فروش خود در استرالیا، 1524 دستگاه از تنها خودروی پرتاب خود را به فروش رساند: لیفت بک برقی Polestar 2، رقیب تسلا مدل 3. این خودرو را به چهارمین خودروی برقی پرفروش پس از مدل 3 و مدل تبدیل کرد. Y و BYD Atto 3.
Cupra مانند اشکودا یا آئودی بخشی از گروه فول، واگن است. اما این برند زیرمجموعه اسپ،ایی خود را با ظاهر و احساس اسپرتتر و در استرالیا طیف وسیعتری از محصولات الکتریکی و PHEV متمایز میکند.
در حالی که عرضه Atto 3 EV خالی از اشکال نبود – ی،ی توقف/فروش به دلیل ناکامی واردکننده BYD در تیک زدن همه چک با، های قانون طراحی استرالیا از سوی واردکننده BYD – اکنون راه اندازی شده است و مشتریان در اینجا قبلاً چندین بار از طریق هوا دریافت کرده اند. به روز رس، ها
این شرکت تاکنون بیش از 10000 دستگاه از Atto 3 وارد کرده است که از این تعداد 6196 فروش در سال 2023 ثبت شده است. تنها تسلا مدل Y (14002 فروش) و مدل 3 (11575) در سال جاری با تعداد بیشتری فروخته شده اند و BYD حدوداً نزدیک به فروش رفته است. 14 درصد از سهم بازار خودروهای برقی
بیشتر: اخبار و بررسی های چری
ستاره قطبی
این شرکت تازه تاسیس قصد دارد تا پایان سال جاری 15 گاراژ Cupra خود را در سراسر استرالیا فعال کند، از 9 گاراژ فعلی که به قول خود “ما را برای موج محصول جدید 2025-26 نیز بسیار خوب آماده می کند”.
بعدش چی پیش میاد؟ به طور طبیعی، دو شاسی بلند دیگر به نامهای چری تیگو 7 و تیگو 8 – هر دو با پیشرانههای بنزینی و هیب، پلاگین (PHEV) عرضه میشوند. در سال 2024 یک Omoda 5 EV تمام الکتریکی را برای رقابت با Atto 3 و MG ZS EV روانه بازار خواهد کرد.
بعدش چی پیش میاد؟ شاسی بلند بزرگ Polestar 3 (که پلتفرم مش،ی با ولوو EX90 جدید دارد) در اوایل سال 2024 با قیمتی در حدود 140000 دلار و جلوتر از Polestar 4 رقیب پورشه Macan و Polestar 5 GT با نام پورشه تایکان و آئودی e-tron وارد بازار می شود. رقیب GT
با در نظر گرفتن این موضوع، غول خودروسازی استرالیایی Eagers Automotive Ltd این هفته اعلام کرد که 70 میلیون دلار اضافی را برای یک سرمایه گذاری مش، ،ده فروشی برای فروش BYD به صورت آنلاین و در فروشگاه ها اختصاص داده است.
طرح اصلی BYD دستیابی به 50000 فروش سالانه در اینجا طی چند سال آینده است که با پشتیب، از توسعه خط تولید خودروهای برقی آن – از جمله دلفین زیر 40 هزار دلاری، سدان BYD Seal، یک SUV دیگر و یک خودروی الکتریکی پشتیب، میشود. قبلاً در آزمایش عمیقاً اسیر شده اید.
این شرکت در جولای 2022 دفترچه سفارشات خود را برای استرالیایی ها باز کرد، به این م،ی که تقریباً یک سال از آن روز گذشته است. در این بازه زم،، این شرکت 2700 دستگاه خودرو فروخته است، از جمله 1586 دستگاه در نیمه اول سال 2023 – بیشتر از پژو، ،س و فیات.
قبل از عرضه یک مدل دیگر، این برند سوئدی-چینی در عوض یک Polestar 2 بهروز شده را عرضه خواهد کرد. برخلاف تسلا که قیمتها را کاهش میدهد، قیمت مدل جدید کمی بیشتر از قبل است، اما دارای برد بیشتر و ویژگیهای کمک راننده بیشتر است.
ما شاهد تغییرات اساسی در بازار خودروی استرالیا در 18 ماه گذشته بودهایم، از جمله افزایش مداوم برندهای جدید در صحنه.
این شرکت 1147 دستگاه Polestar 2 دیگر را در نیمه اول سال 2023 فروخت، بهروزرس،های هوایی را برای خودروهای موجود مانند این خودرو ارائه کرد و با اولین مکان ،دهفروشی پرچمدار خود در چادستون ملبورن، فراتر از سفارشهای آنلاین متمرکز شد. مرکز ،ید.
اولین خودرویی که تحت عملیات کارخانه ای جدید خود به بازار عرضه شد، یک SUV کوچک به نام Chery Omoda 5 است، رقیبی سرسخت برای پرفروش ترین MG ZS و GWM Haval Jolion – همه اقلام اقتصادی ساخت چین که در حال هجوم به نمودارها هستند. .
بسیاری از این به توانایی آن در سیل در بازار است. از آنجایی که BYD تراشهها و باتریهای خود را میسازد، کمتر با مشکلات زنجیره تامین جه، مواجه میشود. همچنین به منظور دور زدن خودروهای تمام شده از خط کارخانه به داخل کانتینرهای حمل و نقل، از تاخیرهای بندری مرتبط با قرنطینه استفاده کرد.
“ما در حال دریافت اولویت حمل و نقل، ما در حال دریافت اولویت تولید. همه ما را تماشا می کنند جیمز کورتیس، مدیر بازاریابی چری استرالیا به ما گفت: بنابراین این به ما اطمینان زیادی می دهد که عملیات در سطح جه، برای ما آماده و آماده شده است.
Polestar زندگی خود را به ،وان یک سرمایه گذاری بین Volvo Car و مادر چینی آن Geely آغاز کرد، که متعاقباً سهام خود را از طریق IPO فروخت تا توسعه محصول خود را پیش ببرد – هدف آن ساخت یک ماشین کاملاً “خنثی از آب و هوا” تا سال 2030 بود.
انتظار میرود این مدلهای نسل بعدی شامل یک هاچبک برقی جدید به نام Cupra Raval، کراس اوور EV Tavascan و شاسیبلند سایز متوسط Terramar باشد که انتظار میرود با انتخابی از پیشرانههای بنزینی یا پلاگین هیب، عرضه شود.
Omoda 5 تنها پس از گذشت چند ماه از فروش، شروع بسیار خوبی دارد و آمار فروش نشان میدهد که 1612 دستگاه از آنها در حال حاضر در جادههای استرالیا به فروش میرسند. چری با تحویل 603 دستگاه در ماه ژوئن، از برندهایی مانند نیسان قشقایی و میتسوبیشی ASX پیشی گرفت.
اکنون نیمه راه سال 2023 را پشت سر گذاشتهایم، به نظر میرسد زمان من،ی برای نفس کشیدن و ارزیابی عملکرد هر کدام، و بازنگری در آینده است.