موتور 400 سی سی تریومف جدید در مقابل رقبا

اگر از اوج قدرت در کمترین سرعت موتور صحبت کنیم، در کمال تعجب هوندا CB350 است. موتور جدید Triumph در مورد گشتاور برتری دارد. 37.5 نیوتن متر بالاترین است، پس از KTM 37 نیوتن متر، RE 411 با 32 نیوتن متر و در 27 نیوتن متر، RE 350 کمترین گشتاور را داریم. همچنین، هر دو دوچرخه رویال انفیلد در این لیست و هوندا CB350 دارای جعبه دنده 5 سرعته نیز هستند.

چه ،ی حاشیه دارد؟

موتور 400 سی سی Triumph جدید – رویال رامبل تک سیلندر ممتاز

برند معروف بریت،ایی Triumph اخیرا از پلت فرم جدید 400 سی سی خود رونمایی کرده است. بخش جدیدی را برای برند باز می کند و پایگاه کاربران جدیدی را جذب می کند که قبلاً حتی مقرون به صرفه ترین قیمت های Triumph را به س،ه گرفته بودند. با همکاری باجاج خودرو، تریومف موفق به ارائه یک خط جدید تک سیلندر شده است.

برای حفظ رقابت منصفانه، دوچرخه‌های 650 سی‌سی رویال انفیلد را در نظر نگرفتیم، زیرا آنها پیشرانه‌های دو سیلندر دارند. دقیقاً موتور رویال انفیلد 411 سی سی مزیت جابجایی دارد. موتور 450 سی سی رویال انفیلد نسل بعدی به همراه موتور 440 سی سی هیرو-هارلی هنوز معرفی نشده اند و در پست های بعدی قرار خواهیم داد.

هر دو موتور رویال انفیلد 350 سی سی و 411 سی سی دارای یک راه اندازی SOHC به همراه هد 2 ولتی هستند و از نظر فناوری کمتر پیشرفت می کنند. هوندا CB350 همچنین دارای تنظیمات SOHC است اما دارای هد 4 ولتی است. همچنین هر دو موتور سیکلت هوندا و رویال انفیلد با هوا خنک می شوند. در حالی که بقیه خنک کننده مایع می شوند.

موتور جدید 400 سی سی تریومف در مقابل رقبا
موتور جدید 400 سی سی تریومف در مقابل رقبا

اما، چگونه این موتور تک سیلندر جدید در برابر بازیگران شناخته شده در بازار قرار می گیرد؟ این سوال درستی است که باید پرسید. بنابراین، ما موتور 398 سی سی جدید باجاج-تریمف را با رقبای اصلی آنها از رویال انفیلد، BMW-TVS، Bajaj-KTM، Jezdi-Jawa و Honda مقایسه کردیم. بیا یک نگاهی بیندازیم.

به جز موتورسیکلت های رویال انفیلد در این لیست، بقیه موتور سیکلت های دمپایی دارند. TVS-BMW و Triumph 400 نیز به این ،یب، ride-by-wire اضافه می‌کنند و م،اسیون دریچه گاز را قادر می‌سازند. اما محدوده KTM 390 در همه این موارد برتری دارد، زیرا یک شیفتر سریع دو جهته را ارائه می دهد، که دیگران حتی به ،وان یک گزینه هم ارائه نمی دهند.

دنده سریع امکان تعویض سریع بدون کلاچ را برای رانندگی با روحیه فراهم می کند. همچنین، KTM 390 تنها با ABS در پیچ است، اما این مربوط به پیشرانه نیست. در محدوده بالا، نبرد سختی بین واحد 400 سی سی جدید Triumph و محدوده 390 KTM وجود دارد. با راه اندازی محدوده جدید 390 با موتور بزرگتر 399 سی سی، شکاف در عملکرد ممکن است بیشتر شود.

در پایین ترین سطح، رویال انفیلد 350 در مقایسه با رقیب فوری خود هوندا CB350، کمترین پیشرانه از نظر فناوری پیشرفته است. هوندا کلاچ سر و دمپایی 4 ولتی ارائه می دهد و قدرت و گشتاور بیشتری را در محدوده دورهای خود بسیار زودتر ایجاد می کند. اما ما می د،م که چه ،ی بر نمودارهای فروش حکومت می کند، اینطور نیست؟


منبع: https://www.rushlane.com/triumph-new-400cc-engine-vs-rivals-re-،nda-jawa-yezdi-bmw-12472988.html

از نظر قدرت، محدوده KTM 390 در اینجا برتری دارد. با 42.9 ، بخار، KTM با Triumph 400 عقب تر با 40 ، بخار، TVS-BMW 310 با 33.52 ، بخار، Yezdi-Jawa با 28.7 ، بخار، RE 411 با 24.3 ، بخار، هوندا CB5.20bhp با 370 bhp و 370 bhp، هوندا CB50.0hp با 350 ، بخار پیشتاز است. . اگرچه KTM دارای مزیت قدرت و گشتاور است، موتور جدید تریومف اوج قدرت خود را در محدوده دور بسیار زودتر می‌سازد.

Triumph S،d ​​400
Triumph S،d ​​400

اگرچه محدوده فعلی KTM 390 دارای مزیت اعداد عملکردی است، موتور جدید 400 سی سی Triumph باعث می شود تعداد اوج آن در محدوده دور کمتر شود.