MG متعلق به SAIC Motor از شانگهای است. MG ZS که به تازگی به روز شده است، ارزانترین خودروی برقی استرالیا با 44990 دلار رانندگی است که تقریباً برابر است با یک SUV کوچک بنزینی با مشخصات متوسط تا بالا از مارکهای ژاپنی، کرهای و اروپایی.
میتسوبیشی به دلیل تمرکز بر PHEV هیچ خودروی برقی ندارد، همچنین فورد نیز از آنجایی که ون E-Transit آن تا سال 2023 به تعویق افتاده است و موستانگ Mach-E هنوز عرضه نشده است. فول، واگن اولین خودروی برقی خود را تا اوا، سال 2023 در اینجا عرضه نخواهد کرد، اگرچه برند Cupra آن Born EV را زودتر به فروش خواهد رساند.
Ioniq 5 و EV6 زرق و برق دار این جفت در انتهای بالایی قرار دارند – اما با وجود عرضه بسیار کم که آنها را با وجود تقاضای زیاد مشتری، آنها را به فروشندگان مهم تبدیل می کند، متوقف می شوند.
MG محدوده خود را در اوایل سال 2023 و زم، که MG 4 دریچه راه اندازی می شود، مدت کوتاهی پس از ورود به سواحل اروپا (قایق ها در حال حاضر به آنجا می روند) گسترش خواهد داد. این یک محصول کاملاً جدید است که بر اساس قیمتی که نسبت به ZS EV در خارج از کشور دارد، باید حدود 40 هزار دلار قیمت داشته باشد.
مهم نیست که چگونه آن را بچرخ،د، یک تغییر دریایی است و نشان دهنده تسلط چین در فروش جه، خودروهای برقی و در سراسر زنجیره تامین گسترده تر است.
این واقعیت که پلاکهای چینی تازه وارد بازار در حال حاضر عرضه میکنند – یا به زودی عرضه خواهند شد – بازار محلی با نسبت بیش از حد شاخصشده خودروهای برقی، کیفرخواستی است بر برندهای به اصطلاح «میراثی» که نتوانستهاند با خودروهای الکتریکی همگام شوند. بار.
نظر: اگر یک وسیله نقلیه برقی مقرون به صرفه در استرالیا می خواهید، به احتمال زیاد به دنبال چیزی از یک برند چینی در حال ظهور هستید یا حداقل در آنجا ساخته شده است.
هیوندای و کیا با خودروهای ،ا و نیرو بهترتیب در قیمتهای مقرونبهصرفه در دسترس هستند، اگرچه هنوز از MG ZS و BYD Atto 3 گرانتر هستند.
اولین GWM Ora EV یک هاچ بک کوچک و بامزه خواهد بود که به طور عجیبی به نام گربه خوب نامیده می شود، با حداقل یک مدل تولید سری فرمان راست در حال حاضر در ملبورن برای ارزیابی بازار قبل از شروع فروش.
سه برند جدید چینی که همگی خودروهای برقی ارزان قیمت را در مقیاس وسیع عرضه میکنند – کاری که تعداد کمی از برندهای قدیمی در انتهای جریان اصلی بازار تاکنون توانستهاند در استرالیا انجام دهند.
ضریب نفوذ خودروهای برقی استرالیا در ماه آگوست به رکورد ماهانه 4.4 درصدی رسید که طبق استانداردهای جه، پایین است، اما نشان میدهد تقاضا برای خودروهایی با آلایندگی صفر در حال رشد است.
این همان قیمت مدل پیشلیفت MG ZS EV است که سال گذشته پرفروشترین خودروی الکتریکی غیر تسلا در استرالیا بود. این با وجود داشتن طراحی جدید، دامنه بیشتر و فناوری افزوده است. اولین دسته 2000 واحدی دوام زیادی نخواهد داشت.
سپس ما BYD را داریم، یکی دیگر از نیروگاه های چینی “انرژی نو” که وارن بافت را به ،وان سهامدار به حساب می آورد. Atto 3 EV آن تقریباً به اندازه MG ارزان است و هزاران نفر از آنها در حال حاضر وارد میشوند و به دست مشتری میرسند، البته با چند مشکل.
توزیع کننده محلی آن می گوید که یک خط تولید اختصاصی فرمان راست برای ما وجود دارد که پتانسیل ،وجی بسیار بالایی دارد.
BYD قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری ناوگان خود را با یک آتو 3 با برد کوتاهتر و ارزانتر توسعه دهد و دو مدل – سدان Seal و دریچه کوچک دلفین را که در انتظار تغییر نام هستند – در سال 2023 اضافه خواهد کرد.
مهم نیست که چگونه آن را بچرخ،د، مجموعه ای از مارک های شناخته شده به گونه ای ساخته می شوند که کند به نظر می رسند.
این را در کنار برترین برندهای قدیمی استرالیا قرار دهید. تویوتا تا سال 2023 اولین خودروی برقی خود، bZ4X مشکلساز خود را با قیمتی بالا عرضه نخواهد کرد. مزدا MX-30 EV را می فروشد، اما قیمت آن در جاده ها 70000 دلار است و در چرخه سخاوتمندانه ADR برد 224 کیلومتری ناچیز دارد.
سوبارو سال آینده یک مدل دوقلوی تویوتا bZ4X به نام Solterra عرضه خواهد کرد، اما بر اساس آنچه از Big T شنیده ایم، گران و عرضه محدود خواهد بود. برندهای سطح متوسط سوزوکی و هوندا نیز هیچ خودروی برقی در آینده کوتاه تا میان مدت ندارند.
بیشتر: همه خودروهای برقی که به استرالیا میآیند: تقویم را راهاندازی کنید، چه چیزی در اینجا وجود دارد؟
بیشتر: پرفروشترین خودروهای الکتریکی استرالیا در نیمه اول سال 2022
بیشتر: چه مشوقهایی برای ،ید خودروهای الکتریکی در سراسر استرالیا ارائه میشود؟
بیشتر: زمین تخلیه دیگر؟ فشار EV مقرون به صرفه ،ت استرالیا
منبع: https://www.carexpert.com.au/opinion/،as-cheap-ev-wave-leaving-familiar-،nds-behind
برندهای پریمیوم مانند بی ام و، مرسدس بنز و ولوو بهتر عمل می کنند، اما اگر می خواهیم نفوذ جدی خودروهای برقی داشته باشیم، 10 برند برتر (که حدود 70 درصد بازار را تشکیل می دهند) هستند که باید کارهای سنگین را انجام دهند. و صادقانه بگویم، آنها نیستند.
در حالی که برندهای آشنای خودرو گفته اند که به اه، ا،ام آور آلایندگی برای کمک به لابی ، سهام خودروهای برقی از کارخانه های خارج از کشور و تخفیف های ملی خودروهای برقی برای ی،ان ، زمین بازی نیاز دارند، استارت آپ های نسبی از چین در حال طراحی و ارائه محصولات در مقیاس و با قیمت مقرون به صرفه هستند. بر،ب ها
فراتر از برندهای چینی، موضوع تسلط چین در تولید خودروهای برقی نیز وجود دارد. پرفروشترین تسلا مدل 3 و مدل Y که در اینجا فروخته میشوند، هر دو از شانگهای تامین میشوند و Polestar 2 که در حال رشد است، در ژجیانگ ساخته میشود.
از آنجا به GWM می رویم، مخفف Great Wall Motor، که GWM ute و GWM هاوال SUV های آن را در اینجا می فروشد. در سال 2023 برند GWM Ora را راهاندازی میکند که مانند MG و BYD در حال حاضر وارد اروپا میشود.
نیسان به اعتبار خود لیف (پیری) را می فروشد، اما هنوز به کراس اوور جدیدتر آریا EV دست پیدا نکرده است. همچنین ج، زم، مشخصی برای عرضه محلی آن دیده ایم زیرا مناطق دیگر اولویت های بالاتری دارند.
همچنین هزاران شارژر wallbox را به هتل ها هدیه می دهد، که اگر بازاریابی هوشمندانه نباشد، چیزی نیست.
من در واقع یک ماشین پرس آتو 3 در راهروی خود دارم.