نسل بعدی تویوتا پریوس هیبریدی پیش از رونمایی در 16 نوامبر منتشر شد
با این حال، با وجود این همه مدلهای اصلی که به خوبی عمل میکنند، سالهاست که علاقه چند، به پریوس عجیب و غریب و گران قیمت وجود ندارد. در مجموع فروش تنها 77 نمونه در سال گذشته و 95 دستگاه در سال 2020 بوده است که آن را به کممحبوبترین خودروی تویوتا استرالیا تبدیل کرده است – بدون در نظر گرفتن خودروی الکتریکی با سلول سوختی هیدروژنی Mirai (FCEV).
در سال 2021، 72 درصد RAV4های فروخته شده هیب، بودند، 84 درصد از Camrys، 51 درصد از کرولاها، 65 درصد از یاریس کراس و 53 درصد از Klugers.
تویوتا استرالیا از آینده پریوس استفاده نمی کند، اما شش ماه پیش پس از 21 سال حضور در بازار استرالیا، تولید آن به صورت محلی متوقف شد.
بیشتر: تویوتا پریوس از استرالیا تبر شد بیشتر: تویوتا پریوس: نگاهی به گذشته، زیرا از استرالیا بازنشسته شده است بیشتر: همه چیز تویوتا پریوس
در این مرحله مشخص نیست تویوتا از عبارت “هیبرید دوباره متولد شده” چه م،ایی دارد، اما کم و بیش تایید می کند که پریوس جدید یک خودروی الکتریکی (EV) نخواهد بود.
این ،اصر طراحی شبیه به سدان برقی bZ3 که اخیراً برای بازار چین معرفی شده است، و همچنین بهتازگی با لیفتبک الکتریکی bZ که اخیراً معرفی شده است، به نظر میرسند.
این خودروساز ژاپنی دو تصویر تیزر متفاوت را در شبکه های اجتماعی خود بارگذاری کرده است که عبارت «دوباره هیب،» روی آن ها نوشته شده است و همچنین یک تصویر سایه دار دیگر در صفحه فرود در وب سایت ژاپنی خود قرار دارد.
تویوتا در حال حاضر انواع هیب، را در هشت خودروی زیر ارائه می دهد – یاریس، کرولا، کمری، یاریس کراس، C-HR، کرولا کراس، راو4 و کلوگر.
تصویر دیگر در وب سایت تویوتا ژاپن نمایه جانبی شیک و آیرودینامیک پریوس جدید را نشان می دهد. به نظر می رسد یا یک سدان یا لیفت بک باشد که از فرم سنتی پیروی می کند.
دو تصویر تیزر در رسانههای اجتماعی نشان میدهند که به نظر میرسد طراحی چراغهای جلوی C شکل و پنل پشتی آن است.
تویوتا چیزی را که نسل پنجمی میدانند، ط،ه زده است پریوس خودروی هیب،، در آستانه معرفی 16 نوامبر.
در ماه مه امسال، شان هانلی، معاون فروش، بازاریابی و عملیات حق رای تویوتا استرالیا گفت که میراث پریوس “توسط سایر خودروهای هیب، کم آلایندگی تویوتا ادامه خواهد یافت”.
انتظار نمی رود که این نسل جدید پریوس بخشی از خانواده bZ باشد، زیرا تمام الکتریکی نخواهد بود.
با قیمتی بیش از 2000 و 3000 دلار نسبت به غیرهیب، ها، آنها گزینه قابل دسترس تری نسبت به خودروهای برقی کامل هستند و این پتانسیل را دارند که با صرفه جویی در مصرف سوخت در چند سال کوتاه تفاوت را جبران کنند.